Ken jij goocheltrucs?

Discussion in 'De lounge' started by Ladydi85, Feb 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Goeienavond :)
    Ik zag net Hans Kazan bij DWDD met een simpel goocheltrucje, toch snap ik er helemaal niets van... ik ben benieuwd of jullie wat trucjes kennen en ze willen uitleggen. En dan wel de simpele met huis-, tuin- en keukendingen.

Kom maar op :)

2. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    ik zat het ook te kijken bij DWDD

een oude kaartentruc:

maak 4/5 stapels kaarten en vraag iemand om van een van de stapels een kaart te pakken en deze te onthouden
    vervolgens ga je de stapels op elkaar stapelen. terwijl je dit doet, onthoud je goed op welke stapel degene zijn kaart heeft teruggelegd.
    hier komt de truc: zorg dat je de onderste kaart ziet van de stapel die je op de stapel met de kaart legt. zo zie je dus naast welke kaart in de grote stapel de kaart van de persoon zit.

het vergt natuurlijk wat subtiel kijkgedrag (niet dat je die hele stapel voor je neus gaat houden ;)), maar ik heb in de praktijk vaak genoeg gemerkt door een beetje te praten als afleiding, dat deze truuk leuk werkt!

en nou maar hopen dat het nog enigszins duidelijk is uitgelegd ;)

3. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    iemand al geprobeerd :p?

4. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik kan mijn man wegtoveren!
    Ik geef hem een schop onder zijn kont en weg is ie :D

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Whahahaha! :D

6. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Ik kan een Euromunt laten bewegen bovenop een leeg (bier,of limonade)flesje!
    Probeer maar eens...
    Euro er op leggen,handen om het flesje heen houden,en binnen enkele seconden zie je de Euro bewegen :D
    Komt door de warmte van je handen daardoor wordt de lucht in het flesje warm en stijgt naar de bovenkant van het flesje en doet de Euro bewegen :)

7. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Sorry dames, was melig.. ik kan niet goochelen. Al heb ik Lucia nu wel een lach op haar gezicht getoverd ;)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Neem 21 kaarten.
    Laat iemand 1 kaart trekken, bekijken en terugstoppen.
    Schud alle kaarten

Maak drie OPEN rijtjes van 7 kaarten (leg ze zo neer: 123, 123, 123, etc).
    Laat de persoon de rij aanwijzen waar zijn kaart inzit.
    Pak de rijtjes één voor één op, de aangewezen rij als tweede.

Herhaal bovenstaande 2x. (HINT: De laatste keer ligt DE kaart in het midden van de aangewezen rij!)

Je hebt nu weer een stapeltje in je handen en de middelste is DE kaart. Je kunt nu gaan tellen (het is nummer 16!) OF....

Leg de bovenste 7 kaarten recht op elkaar (net stapeltje).
    Leg de volgende 7 kaarten om en om erop (de eerste HALF op het stapeltje, de tweede weer netjes, de derde half, etc)
    Let de laatste 7 kaarten er weer netjes op.

Pak de stapel op, houd hem strak (niet te strak) vast, met de uitstekende kaarten naar beneden. Druk de kaarten op de stapel, zodat de uitstekende kaarten er tussen schuiven. Aan de bovenkant schuiven er weer een paar uit! Draai om en doe opnieuw. Net zo lang tot er één kaart uitsteekt. Dit is DE kaart! Dit kun je zelf ook checken, omdat je weet dat ie in het midden van het laatst aangewezen rijtje lag ;)

Klinkt lastig. Is makkelijker om te laten zien.

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Klopt als een bus.:D
    Ik kan (helaas) ook niet goochelen trouwens.

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    mijn vader is goochelaar dus kan veel trucs wel begrijpen hoe dat dat gedaan word! Helaas mag ik ze niet uitleggen;)

11. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hihi, ja, die beroepscode he... Ik begrijp het wel, maar ik ben zo nieuwsgierig naar hoe heel simpele goocheltrucs toch zo vaag zijn. Neem nou die van Hans Kazan gisteren in DWDD: hij trekt een draadje in 4 stukjes en even later is het weer één heel draadje. Zo irritant dat ik maar niet snap hoe dat toch kan ;)

Leuk trouwens van de kaartentrucs hierboven, die ga ik eens uitproberen :)

12. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik wordt er vooral strontchagrijnig van omdat ik vind dat sommige trucs (vooral de grotere) gewoon NIET kunnen en toch doen ze t.. ik kan er met mijn pet soms niet bij.. HEUL VRESELIJK IRRITANT.. ik ben ooit naar een goochel/illusie show op t ijs geweest.. ben nog nooit zo kwaad geweest en toen was ik 10.. tis nooit over gegaan en ik ga ook nooit weer!!!..whahaha

Share This Page