Oké ik moet gewoon even mijn frustratie kwijt (zal wel iets hormonaals zijn ) maar ben ook wel benieuwd of meer mensen dit meemaken en deze irritatie hebben. Ik heb een elektrische fiets en een scooter (zonder helm) en ga dan ergens tussen de 26 en de 32 km p/u, afhankelijk van welk vervoersmiddel ik op dat moment gebruik. En ik heb dus vrijwel altijd van die mensen die dan "in je wiel gaan hangen" zoals wielerploegen dat doen. Dat stoort mij echt vreselijk en ik vind het ook gewoon gevaarlijk. Ik heb al een keer gehad dat ik remde voor een drempel en dat ik ineens een fietser achterop de scooter had zitten omdat die dus uit alle macht probeert bij te blijven en helemaal niet oplet verder. Ik denk dus alleen maar de hele tijd: a. ik ben géén windscherm en; b. ik zit niet bij een fietsclub en heb ook absoluut niet die ambitie dus nee ik wil niet je fietsmaatje zijn! En het allerergste is als ik mensen netjes vraag om wat afstand te houden omdat ik het vervelend en gevaarlijk vind krijg ik de helft van de tijd een grote bek en als ik dan vraag of ze in de auto ook altijd bumperkleven kijken ze me aan alsof ik gek ben. Zo ik ben het kwijt . Overigens zullen er vast ook legio mensen zijn die zich ergeren aan scooters en e-bikes om wat voor reden dan ook. Dus kom maar op met je overige frustraties ten aanzien van fietsverkeer hoor in dit topic dan kan iedereen het even kwijt.
Haha, dat wat jij vertelt heb ik eigenlijk nog nooit zien gebeuren. Ik wilde juist gaan klagen over die fakking scooters op het fietspad die de héle tijd claxonneren en roepen omdat ze ons, de fietsers, willen inhalen. GA DAN GEWOON OP STRAAT RIJDEN!!! En fietsers die hun hand niet uitsteken voordat ze afslaan. Die moeten ze de fiets afpakken .
Ik rijd een gewone fiets naar herken het niet. Brommers en elektrische fietsen probeer ik ook niet bij te houden Enige wat ik irritant vind aan elektrische fietsen is dat ik dan vaak denk, jeetje die fietst hard! En dan zie ik dat het een elektrische fiets is en dan denk ik: ja zo kan ik het ook
Ik fiets niet hard genoeg om bumperklevers te hebben hehe dus daar geen last van. Wat ik wel erg irritant vind zijn groepen schoollieren die in eens bedacht hebben dat rechts geen voorrang heeft. En fietsers die niet stoppen voor een stopstreep. Er komt nog een dag en dan zit er eens 1 bij mij achter op.
Helemaal mee eens hoor. Ik vind veel scooters ook echt asociaal. Ik probeer zelf altijd om me voor zover kan aan te passen aan de rest van het verkeer. Ik wacht af of ze me horen en aan de kant gaan, zo niet dan gebruik ik voorzichtig de claxon. Sowieso rijd ik alleen in het buitengebied meer dan 30, in de stad veel zachter. En hand uitsteken, inderdaad hoe moeilijk is het?! @Snoopy1979 het is vals spelen inderdaad maar in my defence op de elektrische fiets doe ik er nog steeds bijna een half uur over en dat twee keer per dag. Helemaal waar, maar wel gewoon gevaarlijk en dat vind ik zelf dus ook niet fijn. Zeker nu ik zwanger ben.
Hier gaan de mensen op een elektrische fiets vaak over de stoep voor ons huis omdat ze geen zin in de verkeersdrempels hebben. Dat vind ik pas gevaarlijk met mijn jonge kinderen. Zo, ik ben m'n frustratie ook weer kwijt En nee, vind dat je groot gelijk hebt TS. Heel, heel irritant lijkt mij zoiets
Ja dat is echt mega irritant! Gebeurt hier erg vaak. Ik vraag dan of ze t niet willen doen. Word er zenuwachtig van.
Ik rij ook op een scooter ik ga "maar" 28km per uur. Dus regelmatig blijven er fietsers achter me kleven. Soms ga ik expres langzamer rijden en soms ga ik ook gewoon aan de kant om "te bellen/whatsappen " en tegen de tijd dat mijn telefoon weer weg is zijn zij de hoek om en kan ik weer verder rijden. Er wat van zeggen heeft geen zin want je krijgt altijd een grote mons terug
Haha, ik heb hier echt nog nooit van gehoord! Ga er eens op letten of ik mensen dat zie doen. Zelf ga ik niet zo hard, iedereen haalt mij in
Irritanter vind ik mensen (ok, meestal schoolkinderen) die op de stoep fietsen als ik daar loop met twee kinderen. En dan maar bellen. Ga toch op de weg fietsen!
Dit klinkt helaas heel bekend. Een paar maanden geleden had ik ook zo'n irritante fietser achter mij 'hangen' (scooter gaat Max 30 km/h), op straat stond een auto stil die ik rechts voorbij reed ivm naderende tegenliggers. Die fietser zag de auto echter niet en botste er frontaal tegen op. Toen ik stopte om te kijken of alles goed was met die fietser kreeg ik een grote bek van die jongen want zijn ongeluk zou mijn schuld zijn?! Aangezien de auto niets mankeerde en ik niet gediend ben van een grote bek ben ik weer verder gereden nadat ik hem lachend heb verteld dat zelfs kinderen het verhaal van eigen schuld dikke bult kennen.
Hier in de buurt van de schooljeugd die gewoon doorfietsen terwijl ze haaientanden hebben. Ook nog eens is dat een vrij onoverzichtelijk punt, auto''s en fietsen moeten wachten maar voetgangers hebben een zebrapad. Ik moet daar altijd de andere kant op maar hoe vaak ik het al bijna mis heb zien gaan door fietsers die gewoon doorfietsen.
Ja snap dat een elektische fiets dan wel handig is Maar al fiets je er 10 minuten mee, moet je lekker zelf weten Moet zeggen dat ik inmiddels vaak wel meteen door heb dat het dan iemand op een elektische fiets is als ze voorbij zoeven
Waar ik zo'n schurfthekel aan heb is wanneer ze (meestal scholieren) met zijn 3 of 4en naast elkaar gaan fietsen en ik er niet door kan met de auto. En haal het maar niet in je hoofd om die toeter aan te raken want zodra je dat doet schieten die middelvingers als paddestoelen uit de grond.
Net als in de auto zou ik dan ook langzamer gaan rijden. Haat bumperklevers. Ik rijd met de auto vaak al harder en dan toch nog kleven. Dan ga ik altijd langzaam rijden dan snappen ze het wel. Zou op de fiets net zo doen. Al herken ik het probleem niet zo, fiets ook electrisch
Vind vooral die scholieren super irritant! Ze steken over terwijl ze geen voorrang hebben en duiken zo voor je auto. En ze rijden met zn vieren naast elkaar waardoor het fietspad vol is en jij dus door de berm heen mag. Ben ook regelmatig gewoon op het pas blijven fietsen, maar dan gaan ze alsnog niet aan de kant. En mensen die aan de verkeerde kant van het fietspad rijden, hoe moeilijk kan het zijn?? En scooters die op het fietspad rijden en dan ook nog denken dat het pad van hun is.