Hallo dames, Ik ben me aan het oriënteren op shakes die me kunnen helpen bij het afvallen. Ik heb pco waardoor het afvallen op de 'gewone' manier erg moeizaam gaat. Na mijn bevalling 1 goede cyclus gehad en nu heeft de pco alweer toegeslagen. Hierdoor gaat het afvallen ook erg lastig. Daarom wil ik nu met behulp van shakes zorgen dat die eerste kilo's wat sneller gaan. Hopelijk herstelt mijn cyclus dan en gaat het afvallen ook weer wat gemakkelijker zonder shakes. In totaal wil ik zo'n 10-12 kilo afvallen (die zijn er door de hele mmm aangeplakt van alle hormonen). Ik wil ontbijt & lunch gaan vervangen en 's avonds gewoon een gezonde warme maaltijd nemen. Nu is mijn knelpunt dat ik geen melk lust en dat de meeste shakes met melk gemaakt worden. Vaak proef ik die melksmaak er alsnog doorheen en dan ga ik dus over mijn nek. Herbalife heb ik bijvoorbeeld laatst geproefd en dat vond ik ook echt naar melk smaken, bwugh... Wat zijn jullie ervaringen met welk merk shake? Kon je deze ook mengen met bijvoorbeeld magere yoghurt? En hoe was de smaak, leek het een beetje op de smaak die op het blik stond of was het erg chemisch? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes
Ik heb zelf Cambridge gedaan paar maanden geleden, ben 15kg in totaal afgevallen. Je moet je alleen wel echt aan de regels houden, vooral het op en afbouwen is belangrijk anders kom je net zo hard weer aan. Nu 4 maanden later is het er nog steeds allemaal vanaf. Je moet daarin wel je smaak vinden trouwens haha is bij iedereen weer anders.
Weightcare! Gewoon te koop ij de drogisterijen en supermarkten en nog betaalbaar ook. Werkt geweldig en is te mengen met yoghurt, heerlijk. Voor de afwisseling hebben ze ook maa rijers en ook zeker een aanrader op zijn tijd! Succes ermee. Ben er zelf bet weer mee begonnen. Ben al 13 kilo kwijt en wi de laatste 5 nu voor de kerst kwijt zijn!
geen shakes gebruiken. Dat zijn echte kiloknallers. De kilo knallen er hard af, maar net zo hard er weer aan. Bij pco moet je je koolhydraten inname verminderen. Als je al de helft van je brood, neemt en s'avonds de pasta en aardappels weg laat, gaat het net zo hard.
Ik zou in jou geval echt gaan praten met een dietist ofzo van het ziekenhuis. Met shakes afvallen is echt niet goed, omdat je in 1x zoveel kilo's afvalt. Ik heb heel kort cambridge gedaan, mijn hele cyclus in de war, was steeds ongesteld. Ik heb zelf ook PCO maar geen overgewicht. En omdat je waarschijnlijk al onder behandeling staat bij een gyn zou ik ook via het ziekenhuis kijken of je kan afvallen. Shakes nemen is best wel een aanslag op je lichaam.
@ corina, ik heb al meerdere goede verhalen gehoord over dat dieet. Heb jij het volledige dieet gedaan of dat je nog wel 1 maaltijd 'gewoon' eet? En hoe gaat het nu zonder die shakes, mag je dan maar heel weinig? En moet je nu nog naar een dietiste of kun je het gewoon zelf onderhouden? @ tammetje, volgens mij zijn die shakes nu zelfs in de aanbieding bij etos, als ik dat goed gezien heb. Verving jij 2 maaltijden door shakes? En hoe deed je het toen je stopte met shakes, kwam je toen niet weer aan (als je gezonde keuzes maakt natuurlijk) @ jada, ik liep tot mijn zwangerschap inderdaad bij een FA. Heb het daar toen al eens aangekaart, maar kreeg niet de indruk dat hij me wilde doorverwijzen oid. Al maakt het voor mij weinig verschil, want mijn verzekering vergoedt maar heel weinig kosten voor een dietiste.
Nen: Ik heb de 500 gedaan dus alleen maar met shakes, pap, soep of repen. Zelf koos ik voor alleen maar shakes op dat moment. Als je je netjes houdt aan de 3 weken afbouwen en 3 weken opbouwen na je dieet dan is er niets aan de hand. Je gaat van 500kc rustig aan naar de gewone hoeveelheid kc die je als vrouw mag hebben. Eind mei stopte ik met het dieet na goed te hebben op en afgebouwd van het dieet en ik ben nog geen gram aangekomen. Ik eet normaal, snoep af en toe maar ik let wel op wat ik eet, want elk pondje gaat door het mondje he. Je kunt het gewoon zelf onderhouden zonder dietiste daarna. Het belangrijkste na het dieet is echt het op en afbouwen van het dieet.. en daar blijf ik op hameren. Zeker als ik mensen hoor 'niet doen hoor, kom je alleen maar meer van aan als je stopt!' onzin.. als je je maar aan de regels houd van die 6 weken en niet de versnelde af en opbouw doet. Als je meer wilt weten stuur maar een pb.
Ik vervang idd het ontbijt en de lunch voor de shake en 's avonds gewoon warme maaltijd. Tussendoor fruit, af en toe eierkoek of Indische cake en dergelijke. Op zaterdagavond mag ik altijd wat lekkers van mezelf. Ik ket er etbop wat voor warme maaltijd ik eet. Vind dat je gewoon alles mietkunnen eten (natuurlijk nuet elke avond pizza en patat). Ik ben in 3 maanden tijd 1,5 kg aangekomen. Daar zaten 2 vakanties bij in. Dus vind dit erg netjes! Je miet gewoon gezond blijven keven, naar dat moet iedereen. Als je dan je shakes vervangt door brood of iets anders is er echt niets aan de hand hoor! Ik ben nu met de laatste 5 kilo bezig en wil daarna stoppen. Denk erover om of 1 dag in de week te blijven shaken of elke ochtend. Ben er nog niet uit wat ik ga doen, maar het is ook nog niet zover!
de meeste dieet shakes zijn eiwitshakes die kan je ook zelf maken met eiwitpoeder. Je kan het dan aanvullen met fruit en havervlokken. Stuk goekoper en minder chemisch. Misschien een idee?
Hier ook PCOS en aan de hormoonmedicijnen en zonder shakes bijna 20 kg afgevallen! Gewoon door gezond te eten: kleinere porties, oppassen met vet en suiker, regelmatig en gevarieerd eten, niet snoepen. En daarbij veel bewegen. Ik zou niet aan shakes beginnen. Je zult er mee afvallen, maar als je ermee stopt en weer normaal begint te eten, vliegen de kilo's er weer aan en vaak ook nog een paar extra. Als ik met mijn PCOS en zware hormoonmedicijnen kan afvallen, dan moet jij het ook kunnen! Succes!
Ik zit aan de Modifast shakes, maak je aan met water. Ik doe altijd wat extra water, en met ijsblokjes zijn ze nog lekker ook (maar ik vind eigenlijk alleen de caramel lekker). Herbalife maakte ik altijd aan met yoghurt, vind ik lekkerder en vult voor mijn gevoel wat beter
Wat een tegenstrijdige berichten eigenlijk over wel of niet aankomen nadat je bent gestopt met shakes... Bah wat is afvallen door een vervelende bezigheid!