hoooi, welk mondspoelmiddel kan je gebruiken als je erg ontstoken tandvlees hebt? (en ja als dat niet meer ontstoken is ga ik echt naar de tandarts... ) ik dacht iets met een oranje etiket maar weet de naam niet meer... thanx
Ik gebruik altijd chloorhexidine (mondspoeling) voor ontstekingen in m'n mond. Je kunt het bij de apotheek halen.
perid-aid heb ik ook. dat is met chloorhexidine. heb ik bij de apotheek vandaan. heb ik gekregen nadat mn 2 verstandskiezen eruit waren getrokken werkt wel goed(denk ik)
ik heb Odol. lekker fris, dooft het zeurende gevoel wat (heb net een kaakontsteking gehad, waarbij ook het tandvlees vervelend was gaan doen). ik doe een klein laagje water in een glas, dan een scheutje Odol erin, en dan spoelen en gorgelen. sterkte, hoop dat je snel beter bent! weet hoe vervelend het is...
hoihoi, wat vervelend zeg!ik weet hoe je je voelt ik zelf heb ook bocasan in poedervorm van oral-b gewoon te koop bij kruidvat-etos-trekpleister enzo, na veel dingen gebruikt te hebben werkt deze het bste en je voelt het verschil al heel snel sterkte liefss.
Ik weet niet of jullie dit in Nederland hebben, maar Hextril is heel goed! Ik heb eerst een bus spoelmiddel gehad en nu heb ik de tandpasta. Smaakt heel goed en je hoeft niet meer speciaal te spoelen. Werking is net hetzelfde.
thanx allemaal, ik heb na mn verstandskiezen ook perio aid gehad maar die heb ik na 2 jaar maar weggegooid... Bleek nog een flesje corsodyl te hebben en dat werkt heeerlijk, maar heb ook bocasan gehaald. Na 1 keer poetsen met parodotac (ja die zoute pasta) en spoelen met corsodyl proefde ik de hele avond niets meer maar had ook geen pijn meer. Het probleem is dat ik bij mn onderste voortanden al jaren een stukje heb waar mn tandvlees zich terugtrekt een aangezien ik zooo bang ben van de tandarts verwaarloos ik mn gebit te veel. zonde voor zn jonge meid ik weet het maar ja... zit in de familie denk ik.... Maar ik heb nu beloofd dat als de onstekingen weg zijn ik naar de tandarts ga!
Ieuw! Paradontac :sick: Moest ik ook van mijn tandarts gebruiken... Bah! Moest er spontaan van braken! Maar je kan toch ook naar de tandarts gaan met je ontstekingen? Misschien is er nog een ander probleem dat het probleem van je tandvlees veroorzaakt? Mijn vorige tandarts zei telkens ontstoken tandvlees terwijl ik serieus tandpijn had. Bij mijn huidige tandarts aangekomen, bleek dat ik 7 gaatjes had!
corsodyl (ook met chloorhexidine) eerst goed poetsen (liefst tot bloedens toe.. dan is het mooi open) dan goed spoelen.. doet ff pijn, maar dan spoelt het ook onder je tandvlees.. werkt perfect..