Aan de vrouwen die al bevallen zijn: als je 1 tip kunt geven aan een vrouw die het binnenkort voor de allereerste keer gaat mee maken, wat zou het zijn?
probeer uitgerust en ontspannen te zijn voor de bevalling. rustig en uitgerust de bevalling in te gaan. En laat het over je heen komen. Ga er niet tegenop zien, elke bevalling is anders. Ga er niet te veel aan denken, niet te druk om maken, dan hou je het zelf alleen maar tegen. En denk op de momenten waarop je veel pijn heb, zo dat heb ik weer gehad, dat is weer een stukje dichterbij mijn kleintje.
Zorg dat je lekker koud water bij de hand hebt.. Je krijgt dorst van bevallen En als je in het zh gaat bevallen neem sokken mee! Soms worden je voeten zo koud als je niet meer onder de dekens ligt.. Succes en de beste tip is maak je vooral niet te druk van tevoren want hij/zij komt er echt wel uit!
Rust uit tijdens je verlof en geniet. Betreft de bevalling.....sta er voor open en laat het gebeuren.
Probeer niet de pijn tegen te houden ,maar als de weeen komen concentreer je erop en probeer rustig door de buik te ademen! En idd sokken!
Laat het over je heen komen! En ga je van te voren niet gek zitten maken met allerlei horrorverhalen over horrorbevallingen etc Je hoort en leest toch alleen maar de rare verhalen, normale bevallingen wordt niet over geschreven op de één of andere manier. Iedere bevalling is anders, ieder mens is anders, iedere pijngrens is anders. SUCCES
Ga zonder stress je bevalling in, eruit komen moet het toch. En tja ook al doet het best zeer, geniet zoveel als je kunt. Het is zo bijzonder. Ps: laat de eerste mensen een broodje carpaccio meenemen als beloning voor het harde werken .
Zoals al eerder gezegd, rust echt goed uit in je verlof! Mijn bevalling begon om 2 uur 's nachts, lag net een uur te slapen na een drukke dag... Ik en manlief waren dus niet echt uitgerust... En dat is toch wel fijn als je zwaar werk moet leveren!
Niet puffen!!! Maar vanuit je onderbuik bij het uit ademen op een lage toon Ahhhhh (niet AAAAAAAAHHHHHH!!!) roepen/zeggen. Je zegt het alsof je onderkaak eraf gaat vallen, dus die helemaal naar beneden laten hangen en dus niet met je mond wijd open. Bij mijn 2 bevallingen ging ik hyperventileren van het puffen en ik had totaal geen controle meer. Met ahhhhh bij mijn derde bevalling was het een stuk makkelijker uit te houden en de ontsluiting liep sneller omdat het je onderkant ontspant.
Maak je er vooral niet te druk over van te voren! En als je het niet volhoud, op tijd om pijnstilling vragen.
Niet verzetten tegen de pijn maar er gewoon in mee gaan! En goed luisteren naar de verloskundige/gynaecoloog/verpleging.
Ontspannen! Stress/adrenaline zorgen ervoor dat de ontsluiting langzamer gaat. Daarbij komt er endorfine vrij als je ontspannen/tevreden bent, wat weer pijnonderdrukkend is.
Niet in paniek raken, hoe heftig het ook is. Blijven focussen op je ademhaling, dan is het te handelen. En wat hiervoor ook gezegd werd, goed luisteren naar degene die je begeleidt. Dat helpt echt.
Rust.. Over je heen laten komen... verder goed door ademen en laat je in een trance raken ( dus tussen de weeën door lekker ogen dicht en doorgaan met goed door ademen).. als je lijf wilt lopen, zitten, staan, geef er aan toe.. je bent niet verplicht in bed te blijven (tenzij je aan ctg zit) succes!
Laat zwaartekracht zijn werk doen! ben met 7 cm t ziekenhuis ingelopen ACHTER de rolstoel, voelde de kleine gewoon zakken. Dus als t medisch toegestaan wordt en als de weeensoort t toelaat blijf zo lang mogelijk uit dat bed!
indien medisch toegestaan: niet bij het eerste krampje in bed gaan liggen (tenzij de vk natuurlijk heeft geïnstrueerd meteen te gaan liggen vanwege niet indalen ofzo!!!). Anders lijkt het zo lang te duren allemaal. En verder: niet panieken