haha ja die ken ik ook allemaal nog. Al heb ik nooit mee gedaan aan het hakkuh. En die speentjes, die was ik helemaal vergeten. Die goeie oude tijd
Eerlijk gezegd vind ik barbapappa en de viewmaster niet typisch jaren 90... die dingen bestaan al eeuwen... mijn moeder heeft die van haar van vroeger zelfs nog Mijn dochter kreeg vorig jaar op de kermis een klaparmband, na een week lag ie op mijn kamer Speentjes haalden we uit zo'n snoepautomaat aan de muur hahaha! De kuif had ik ook of eigenlijk een staartje boven op je hoofd en dan je haar weer naar voren schuiven, volspuiten met haarlak... de rest had ik eigenlijk niet. de Tamachotchi kwam pas toen ik op de middelbare zat. Hakkuh deed ik ook niet... maar daarbij hoort natuurlijk nog een hele andere cultuur... NIKE AIR MAXX en dan zodra iedereen die had, moest je ze lek prikken... vaag nooit gesnapt, ook nooit gehad trouwens... mijn zusje loopt er nog steeds op :S Cavello of Australianlekker voor gek lopen in een trainingspak... brrr mij niet gezien... Levi's 501zonder deze jeans kon je echt de klas niet in
popswatch! barbapapa en de viewmaster zijn niet nineties, maar eerder seventies/eighties (of nog ouder zoals ik hierboven lees). Ik ben van '77 en zat als peutertje al naar barbapapa te kijken, met mijn viewmaster ernaast ik zag laatst ook weer viewmasters bij het kruidvat liggen, en kon het niet laten... mijn zoon vindt 't geweldig
Ik voel me oud!! Ik ben van '71 en ik zat als kleintje al te kijken naar Barbapapa weet ik nog... dus die zijn van eerder. Verder heb ik niets maar dan ook helemaal niets met de '90's, vond ze in heel veel opzichten verschrikkelijk (kleding, haar, muziek! etc.) maar ik ben dan ook opgegroeid en nog steeds 'fan' van de '80's, dus dat is geen haar beter, lol!!
Ik ken ze allemaal nog! Barbapapa is trouwens nog helemaal hip hoor. Heb mijn beste vriendin een nachtlamp van Barbapapa gegeven voor op de babykamer, vond ze geweldig!
En wat was dat dan met die tatoeage-kettinkjes en armbandjes? Was van elastiek en dan leek het net of je een soort van tribalachtige tatoeage had. Of was dat later?
Herken er helemaal niks van, was toen 20 plusser. Maar Barbapapa komt uit de jaren 70 en de viewmaster is nog ouder. Die kreeg ik op mijn verjaardag ruim 35 jaar geleden. In mijn jeugd: Cijferhorloge Sillyputty Slimie Traploper Monchichi Lolobal De echte blauw met gele rollerskates Neonkleuren groen en roze a la Doe Maar Dolly Dots haar Nu jullie weer!
smurfensnot..kennen jullie dat ook nog? Zelf maken in een plastic zakje...met de zeep van je moeder half kapot geslagen en een pietsie water erbij...lekker kneden en wie de snotterigste had was de beste... Of was dat eerder???
O ja ik ken alles. Vooral de (helse) kuif. Daar was je toch een poos mee bezig om hem goed te krijgen. Ik moest 45 minuten fietsen voordat ik op school was. Met tegenwind, was die kuif dus helemaal achterover gewaaid en stond je dus weer voor de spiegel om hem goed te krijgen. MAAR met regen ging de kuif zakken en alle lak liep in je ogen, AUW,AUW, AUW! Dat was weer een hele klus om hem weer overeind te krijgen. (Waarom ik ermee liep, geen idee?)
Sommige dingen herken ik, andere niet. Wat ik zelf herinner maar niet meer weet of het jaren 80 of 90 was: knijpbeestjes rubix kubix iets van rubix wat je kon vouwen zachte puzzeltjes waarvan je ook een kubusje kon maken
Ik loop al ruim 2 jaar alleen maar op Nike air maxx, wil niet anders meer Lopen heerlijk! En wat Australians betreft, vind niet dat ik er mee voor gek loop ofzo, ik heb zo'n broek er van, en die zeer heerlijk! Moet wel zeggen dat ik niet zo'n kleurtjes ding heb.. die vind ik ook helemaal niks. Ik heb gewoon een witte, hartstikke leuke broek En ja, Smurfensnot.. Deden we altijd shampoo in zakjes. Of douche gel. Geweldig vonden we dat haha. Weet ook nog wel dat we zelf parfum maakte, maar hoe we dat deden geen idee meer.
Hihihi zo maakten wij ook Smurfensnot inderdaad Echt heel leuk! En parfum.. dat maakte we van bloemenblaadjes in water en dan een paar dagen laten trekken... Moet nu ook ineens denken aan dropwater maken, met stukjes laurierdrop ?? En dan elke dag even schudden tot het dropwater werd Wel buikpijn als je stiekem te veel slokjes dronk