Ik kom 's ochtends de deur niet uit! (tips gezocht)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Op dinsdag heb ik altijd mijn 'mamadag'. Op die dag ben ik thuis met mijn zoontje (bijna 1 jaar) en doe ik huishoudelijke taken, omdat je daar anders zo slecht aan toe komt als je 32 uur werkt... Nu ziet onze ochtend er meestal als volgt uit:
    (de avond van tevoren de wasmachine programmeren)
    7.00 uur: Opstaan, boterhammen smeren, samen eten, flesje melk geven.
    8.00 uur: Samen spelen/knuffelen
    8.30 uur: Fruithapje maken en geven
    9.00 uur: Ilias naar bed brengen, de was ophangen, nieuwe was erin
    9.30 uur: Eeeeeeven relaxen op zp ;), daarna andere huishoudelijke taken (opruimen, keuken schoonmaken, vloeren doen, etc), was ophangen, volgende was erin
    11.00 uur: Ilias uit bed halen, samen wassen (ik douchen, hij in badje), aankleden.
    11.30 uur: Boterhammen smeren en samen eten.
    12.00 uur....

Dan is de ochtend dus al voorbij en pas dan zijn wij klaar om eventueel op pad te gaan. 's Ochtends kan ik de deur niet uit, omdat de kleine moet eten, slapen en dan weer eten en dan is het al 12 uur!

Ervaren jullie dat ook? Hebben jullie tips voor een andere dagindeling? Of is dit iets waar je niet onderuit kan? Hoe ziet bij jullie de ochtend van een vrije dag eruit?

Verder doe ik meestal 's middags boodschappen of ga ik de stad in als dat nodig is. Natuurlijk nog een extra was als daarvoor genoeg plek op de waslijn is. Ilias doet ook 's middags nog een slaapje en dan moet er alweer voor het eten gezorgd worden.

Hahaha, zo'n mamadag is niet 'lekker een dagje vrij', zoals veel collega's zonder kinderen denken... Het is eerder: Prop de helft van was een thuisblijfmama doordeweeks doet, in één dag. :D

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Totdat ze maar 1 keer per dag slapen is dat inderdaad een beetje de dagindeling. Als hij ouder wordt zijn de ochtenden langer en kan je wat langer weg van huis blijven.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oké, dus volgens jou is het niet zo vreemd. Da's ook al fijn om te horen, dat ik me hier gewoon bij neer moet leggen.

4. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Tja, zolang hij om 9 uur nog gaat slapen heb je weinig aan je ochtend (wat betreft naar buiten gaan). Maar, het is toch een heerlijk relaxed ochtendje zo? Je hebt lekker met je kind gespeeld én je hebt tijd voor jezelf gehad én je hebt dingen in het huishouden gedaan. En dat vóór 12 uur, lekker hoor! En als je wilt dan kan je om 12 uur de deur uit.

Geniet nog maar van dat ochtendslaapje hoor! Dan heb je tenminste je handen vrij om even de was ed te doen en voor ZP ;)!

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Als ik met Chloé de deur uitga doe ik dit altijd smorgens tegen half 11!
    Ze slaapt weer van 8 tot ongeveer 10 uur en dan krijgt ze haar fruit.
    Daarna ga ik altijd gelijk weg aangezien ze tegen half 1 weer moe word en wil slapen dus als ik tegen 12 ur terug ben kan ik haar nog een boterhammetje geven en dan naar bed!
    Smiddags slaapt ze soms wel tot 3 uur en dan krijgt ze haar flesje en om 5 uur haar warme eten en dan komt mijn vriend al thuis dus geen tijd weg te gaan, ook i.v.m eten koken tussendoor!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Tja, wij hebben het eigenlijk andersom. Hij wordt rond half acht wakker en wij stoppen hem dan rond 12 uur weer in bed. In de tussenliggende tijd probeer ik de boodschappen te doen, want soms slaapt hij tot half 4. Dat wordt ook erg laat om nog echt iets te doen.
    Op zich denk ik dat je best een lekker ritme hebt, dus laat maar gebeuren.

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Wordt allemaal anders als hij zo naar 1 slaapje gaat let maar op! Dan kun je ook 's morgens iets gaan doen.
    Hier ziet een 'vrije' ochtend er zo uit:
    7.30 uur - opstaan
    8.00 uur - ontbijt
    9.00 uur - capuccinno voor mama, babyccinno voor haar
    9.30 uur - fruit
    Dan naar buiten (boodschappen doen, kinderboerderij, speeltuin etc) of binnen spelen bij slecht weer (en dan kan je ook gelijk wat huishoudelijk dingen doen: was wegvouwen bijvoorbeeld, droger aanzetten, bed verschonen, schoonmaken, stofzuigen...)
    11.45 uur boterham
    12.15 uur - slapen tot uur of 14.00
    En dan de hele middag nog.

Maar met die twee slaapjes vond ik het ook wel lekker (meer tijd voor mezelf, hahahaha)

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier komen wij 's ochtends ook zelden de deur uit hoor. Dochter moet dan aangekleed worden, eten, drinken, fruit, spelen, en tussendoor doe ik idd de was/afwas enzo. Zelf ga ik vaak pas douchen als dochter weer slaapt (rond elf uur) en daarna aankleden.

Enne.. de helft van wat een thuisblijfmama doordeweeks doet in één dag proppen? Hoe kom je daar nou bij? Een thuisblijfmama doet zulke dingen gewoon elke dag. Althans, deze thuisblijfmama wel hoor :).

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Toen ons meisje nog 2 of 3x sliep, was dat ook mijn dagindeling. Ze sliep in ieder geval altijd het ochtendslaapje thuis in bed, 's middags maakte ik weleens een uitzondering voor de kinderwagen met lekker weer of zo. Maar het is herkenbaar, het wordt makkelijker als ze 1x slapen 's middags, dan kun je rond 9u al de deur uit en ben je rond 12u thuis. Voor nu dus even doorbijten vrees ik tenzij je je kindje in de wandelwagen laat slapen maar dat is een keuze (die ik niet heb gemaakt).

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dit is onze dag indeling:

8.00u wakker
    8.30u ontbijten
    10.00u naar bed
    12.00u wakker
    12.30u lunchen
    13.00u boodschappen doen
    15.00u naar bed
    16.30u wakker
    17.30u avondeten
    en 's avonds is het een beetje verschilend hoelaat ze naar bed gaat, meestal tussen 20.00u en 21.00u

tijdens haar eerste slaapje doe ik alles opruimen en even achter de pc en tijdens haar tweede slaapje, als er dan nog iets huishoudelijks is, doe ik dat en anders achter de pc of verder met mijn opleiding.

als ik 's middags naar de stad wil, wat niet vaak voor komt, kan dat wel maar dan slaapt ze dus in de wagen..

11. adi

adi Niet meer actief

Ik vind dat jij hartstikke veel afwerkt in een ochtend hoor!!! En inderdaad, als je de andere dagen werkt moet je bijvoorbeeld de was in 1 dag proppen. Je hebt dan niet ineens minder was dan een thuisblijfmama.

Zolang je kleine 's ochtends nog slaapt is het denk ik logisch dat je dan thuis blijft 's ochtends Want dan heb je ook alle dingen zoals aankleeden, wassen, ontbijt, tussendoortje enz.
    Hier slapen ze ook nog steeds 's ochtends en ik/wij kunnen pas tegen de middag (na de lunch) de deur uit.

Hier is de dagindeling als ik alleen thuis ben met de kinderen:

- rond 7 uur staat kind 1 op, wordt aangekleed en krijgt ontbijt;
    - tussen 7 en 8 staan de andere 2 op, worden aangekleerd en krijgen ontbijt;
    - rond 8 uur gaan we tanden poetsen, snel wassen met het washandje en vitamine D/ hoestdrankje oid geven;
    - dan spelen tot 9.30
    - fruit eten en wat drinken;
    - slapen tot ongeveer 11.30 (in tussentijd kleed ik me aan en eet wat)
    - 12.00uur lunch;
    - en dan kunnen we op pad of spelen binnen

Enige huishoudelijke waar ik helaas aan toe kom is de keuken schoonhouden en de woonkamer opruimen. De rest moet in het weekend of als papa thuis komt.

12. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Roan slaapt nog maar 1 x per dag en is ook bijna 1.

Zo gaat het hier:

08:00 u: Fles
    10:00 u: Fruit
    11:00 u: Naar bed
    13:00 u: Boterham

Dan hebben we nog de hele dag om iets te gaan doen. Om 19:00 u ligt hij weer in zijn bedje. Zijn ochtend slaapje gebruik ik om te poetsen, wassen, eten voorbereiden etc. Ik werk wel veel minder dan jij dus dat maakt het voor mij nu nog makkelijker denk ik.

13. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    O ja, Roan gaat voor hij 's avonds naar bed gaat in bad. Dat hoort bij het ritueeltje en zo heb ik in de ochtend meer tijd voor andere dingen. Ikzelf douche in de ochtend en laat Roan dan lekker op de badkamer spelen, vind ie nog leuk ook, haha

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zo gaat het hier 's ochtends altijd! Soms als hij laat wakker is, gaan we ergens naartoe; even wandelen met de honden of een boodschapje halen.

Ik denk altijd maar zo: verspil je kostbare tijd niet aan poetsen. Trouwens; een huis dat door de week onbewoond is, wordt een stuk minder vies! Hier draaien de wasser en droger, maar daar hoef ik niet naast te staan. Ik doe trouwens maar 1 was per dag, vind 7 p/w wel zat! Als zl naar bed gaat in de ochtend, ga ik zuigen (heb honden dus veel haren), opruimen, keuken netjes maken en dan om de dag een toilet, een vloer dweilen e.d. 's Middags de hort op, eten voorbereiden, spelen met zl, eten afmaken als papa thuis is, dan bad (doet papa) en voeden en naar bed. Als ik voed, gaat mijn man afwassen.

Ik probeer niet het huishouden te doen als zl wakker is.

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat dat ook zo. Ik vind het niet erg. Lekker keutelen in mijn joggingpak in de ochtend en dan smiddags even naar de winkels/op bezoek/etc.
    geen tips dus...

16. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    hahaha, ik moet er een beetje om lachen, (niet uitlachen hoor;))
    Maar mijn oudste gaat naar school, dus mijn ochtend/ dag ziet er zo uit:
    6.45 opstaan en aankleden
    7.oo kinderen aankleden, boven wat opruimen
    7.30 ontbijt tas klaarmaken, ontbijtboel wegruimen
    8.00 naar school op de fiets
    8.30 weer terug fietsen naar huis, soms nog een boodschap doen met zoonlief
    ongeveer 9.00 thuis huishouden doen
    10.00 koffie, zandkasteel kijken en roosvicee en fruit
    10.30 spelen, rommelen enz.
    11.25 weer naar school om dochter op te halen
    12.00 thuis, eten
    12.15 zoonlief naar bed.
    12.45 dochter weer naar school
    13.15 weer thuis, en wat tijd voor mezelf.
    14.45 zoon uit bed
    14.55 naar school om dochter op te halen,
    15.30 weer thuis, wat drinken, even spelen met de kinderen
    16.30 met het eten beginnen, opruimen,
    17.15 eten

Met andere woorden, geniet ervan, wil je 's ochtends weg, stel het slaapje, fruithap of huishouden uit, en ga na het ontbijt naar buiten, als je dat wilt.

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Even offtopic; wat een prachtige naam heeft je zoontje! Hebben wij ook bovenaan de lijst staan :)

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben wel blij dat mijn zoontje niet meer slaapt ' s ochtends. Nu gaan we lekker weg en 's middags als hij van 1 tot 3 slaapt doe ik huishoudelijke taken. Als we lang weg zijn dan neem ik zijn fruit (soms voor het makkelijke een knijpfruitje) en boterham gewoon mee. Als hij wakker is doe ik eigenlijk nooit huishoudelijke klusjes behalve een keer de wasmachine/droger aanzetten of iets afwassen. In het weekend als mijn vriend ook thuis is doen wij de grote dingen.

Ik heb laatst geprobeerd de was op te vouwen waar hij bij was maar dat was geen succes. Op de een of andere manier lukte het hem steeds om van alles van tafel af te pakken die ik volgens mij toch hoog genoeg had weg gelegd. Ook op de kop in de wasmand van alles pakken vond hij erg leuk. Heb er toen maar een spelletje van gemaakt :D:D.

Veel liefs
    Nataly

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Toen Kenji nog zoveel sliep, was dat ook mijn dagindeling zo ongeveer hoor. ;)
    Nu slaapt ie alleen nog 's middags, en worden de uitjes ook op de ochtenden gepland.

Als ie slaapt, doe ik meestal iets in het huishouden.
    Mijn ervaring is wel; hoe minder je werkt, hoe meer je gaat doen in het huishouden. Ik ben voor mijn gevoel dan ook nooit klaar. ;)
    Nu heb ik mezelf een 'vrije' middag gegund, maar de ramen schreeuwen om gewassen te worden, en de keukenkastjes mogen ook best weer eens uitgesopt worden.
    Mja, een uitgeruste mama is ook wat waard he. ;)

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ha LadyXochi wat leuk je tegen te komen in een topic op zp :)
    Toen ik nog fulltime werkte programmeerde ik de wasmachine zo dat hij net klaar was als ik thuiskwam de volgende dag (en dan weer volgooien, weer programmeren) Je zou m kunnen programmeren dat ie klaar is als je Ilias op bed legt bijvoorbeeld, op die manier hoef je niet alles op je mamadag te doen.

Ik heb makkelijk praten, want ik ben nog 10 weken thuis met mijn kleine man, maar goed, daar heb ik het dan ook wel druk mee!

Deel Deze Pagina