wie kiest er ook voor de risicobepaling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ukkiepukkie, 25 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkiepukkie

16 nov 2006
    12
    0
    0
    Hoi hoi

Zijn jullie net als ik bij de vk voor de keus gesteld voor een normale echo of voor een risico bepaling?

Waar hebben jullie voor gekozen.

Zelf heb ik voor de risico bepaling gekozen.

groetjes Monique

2. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb toen gekozen voor een nekplooimeting met bloedonderzoek voor het risico op syndroom van down.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik t zelfde als Jantien idd.

4. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    ik heb mijn eerste echo gehad bij 8 weken, en heb toen een folder gekregen met informatie over de combinatietest. Thuis hebben we besloten om een combinatietest te laten uitvoeren, en hebben we een afspraak gemaakt. Moet bij ons in het ziekenhuis en niet bij de Vk. Dus we hebben de keuze niet bij de Vk voorgelegd gekregen.
    zie ook het topic Wel/niet screening syndroom van down.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb ook de combinatietest laten doen.

6. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik neem aan dat die echo met risicobepaling iets anders is dan de 20weken screening? Dus dat er dan testjes zoals nekplooimeting worden gedaan etc?
    Ons hebben ze niets gevraagd, maar gewoon een afspraak voor een 20weken screening gemaakt. Wel komt de gyn dan ook nog kijken, en die echo duurt ook langer dan normaal. Maar dat er dan testjes gedaan worden is mij niets over bekend.

7. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Vreemd dat het jullie niet gevraagd is. Ze zouden dat toch met jullie toestemming moeten doen.

Wij kiezen niet voor een nekplooimeting omdat wij niet weten of wij in staat zijn een kindje met het syndroom van Down op te voeden. Op deze manier hebben we dus geen keuze als het per ongeluk wel zo blijkt te zijn.

De 20 weken echo hebben wij wel afgesproken, omdat daar ook lichamelijke gebreken aan het licht kunnen komen welke van belang kunnen zijn voor de bevalling.

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth

9. marianne 28

29 sep 2006
    49
    0
    0
    informatiebaliemedewerkster
    almelo
    Nee ik/wij hebben er niet voor gekozen. De keuze hebben wij bij ons eerste kind ook niet gehad en wij zitten ook niet in een bepaalde risico groep. Dus ik wil eigenlijk niet door al die onzekerheid. We zien het wel. :D

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wij hebben er niet voor gekozen, omdat de VK zei dat ik nog zo jong was en er zo weinig kans is op...

ook vond ik het zelf niks omdat je een kansbepaling krijgt, en ik vind dat je daar niks aan heb. Wat heb je nou aan kans van 1 op bijv. 5000?
    dan denk je oh ik zal het niet zijn, misschien ben jij die ene wel.

maar dat is mijn mening erover.

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ook ik heb gekozen voor een nekplooimeting met bloedonderzoek. Ik weet dat je ook bij 1 op 5000 die ene kan zijn maar toch..
    Nu kan ik soms een enorme piekeraar zijn en de positieve uitslag maakt dat ik mij er nu niet druk om maak. Wel moet je je bedenken wat je dan doet als de uitslag minder positief is.

Mijn leeftijd speelde wel mee, ik ben 31. Als ik 20-25 was geweest had ik het wellicht niet gedaan.
    Ach zo heeft ieder zijn mening en moet je vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt.

Succes met beslissen!

12. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Voor ons was dit juist de reden om wel een onderzoek te laten uitvoeren. Het zal wel een hele hele moeilijke keuze zijn als de uitslag slecht voor ons was. Ik snap jullie denkwijze heel goed.

Deel Deze Pagina