wij hebben het beide zwangerschappen niet laten doen kregen het overigens wel aangeboden ivm mijn gezondheid en medicatie gebruik. Maar we zijn beide 25 en leven normaal en vonden t onnodig zou zoiezo welkom zijn Wel keek en kijkt de gyn op de echo's altijd goed naar alles en kregen meerdere keren te horen dat de nekplooi er super uitzag
Wij beide keren ook niet, dit omdat wij ook nog jong zijn, 23 en bij de tweede 25, maar ik zou de keuze ook niet willen maken om het evt. wel of niet te laten weghalen. Dus besloten het niet te doen. Mijn collega en z'n vrouw hebben een bepaald 'iets' dat maakt dat hun kindjes 50 % kans hebben om geboren te worden met dusdanig ernstige afwijkingen dat het geen levenskansen heeft. Als gevolg 1e kindje verloren (toen kwamen ze er ook achter) en die maken dus wel die echo's en dat snap ik.
Hier ook met beide zwangerschappen niet. We waren er binnen 2 minuten over uit. We zouden niet weten waarom.
Wij hebben het beide zwangerschappen niet gedaan. Het komt aan mijn (vaders) kant wel voor, ook meer dan 1 keer en in meerdere generaties. Maar ik zou niet op basis van een kansberekening in de stress willen zitten en welkom is het toch wel. Er zijn ergere dingen die niet te zien zijn op een echo.
Wij gaan het ook niet laten doen. Om de volgende reden : ik denk niet dat er een risico is dat baby syndroom van down heeft maar mocht dat wel zo zijn dan gaan we echt niet onze baby weg laten halen!
Beide keren niet gedaan omdat het geen consequentie zou hebben. Dit kindje is van ons en sowieso welkom! Off topic - hoop dat je wederom een mooie echo hebt gehad!
Wij laten het dit keer ook niet doen hoor. We zouden de beslissing te zwaar vinden als je bijvoorbeeld de kans 1:100 krijgt. Dan vind ik de kans te klein om een juiste beslissing te kunnen nemen. Daar komt bij dat megan ook gezond is, en deze is op dezelfde dag verwekt.
Wij hebben ook gekozen om geen nekplooimeting te doen toen we er achter waren gekomen dat we weer zwanger waren. We hebben gekozen voor zwanger worden en zo min mogelijk romslom er omheen kwa extra testen enz. Nee voor ons was alleen belangrijk dat de 20weken echo gedaan werd zodat goed bekeken werd of het kindje gezond is enz. En dat was en is het geval. We zijn allebij nog lang geen 35 en hebben ook geen down in de familie dus was voor ons ook geen aanleiding om het wel te doen.
Hier ook geen nekplooi/combinatietest gedaan. Genoeg moeite gedaan voor beebje en het is welkom. Las trouwens dat je een goede echo hebt gehad vandaag, gefeliciteerd!!!! Alweer bijna 10 weken toch? Geniet ervan jullie hebben het verdiend..
Ook wij hebben het niet laten doen.Ik viel wel in de risico categorie,maar de 2 kindjes waren zo welkom na 8 jaar wachten!En wat als nu blee dat bij 1 wat mis was?Of laat staan bij beiden?Dan heb je rot zwangerschap lijkt me.Nee de kindjes waren welom,ook al zouden ze een syndroom hebbenof iets dergelijks.We hebben trouwens wel een neefje met down,en toevallig is ook een helft van een tweeling.
wij laten het niet doen omdat de uitslag nog relatief onbetrouwbaar is op mijn leeftijd, plus ik zou het kindje toch niet weg laten halen.
Wij hebben het ook niet laten doen. Ik wilde sowieso geen vervolgonderzoek, wat de uitslag van de nekplooimeting ook zou zijn. Het blijft een kansberekening. Je kan net zo goed die 1 op de 100 zijn als die 1 op de 5000. Voor mij geldt dat het kindje hoe dan ook welkom is. Het hele leven zit vol risico's. Je kindje kan ook bij de geboorte iets overkomen waardoor het gehandicapt raakt. Maar is het dan minderwaardig?
Wij hebben het ook niet laten doen.Omdat we van mening zijn dat ook een kindje met down heel erg welkom is.We hebben wel een 20 weken echo laten maken omdat we al 1 zoon hebben die 20 uur van de dag aan de sonde voeding hangt .Puur om te kijken of onze dochter geen nu al duidelijke maag proplemen heeft.Zodat we er beter op voorbereid konden zijn.
Wij hebben het ook niet laten doen en ik ben 'al' 39 jaar, dus val in de risicogroep. Na 2 miskramen in '08 en '09 wilde ik geen risicovolle vervolgonderzoeken en zoals de meerderheid hier al aangeeft, het blijft een kansberekening. Het is allemaal al spannend genoeg, waarom zou je nog een keertje extra in spanning zitten als blijkt dat je kansen iets hoger uitvallen dan 'normaal'? Bovendien zou het voor ons geen reden zijn om iets met de uitslag te doen, abortus plegen omdat het kindje Down zou hebben? Nou nooit dus. De 20-weken echo hebben we wel laten doen, puur om eventueel voorbereid te zijn, mocht er lichamelijk iets niet in orde zijn met ons ventje. Maar volgens de echo was ie zo gezond als een vis, en dat is wat ik meedraag. En zelfs als alle onderzoeken, echo's etc. goed lijken, weet je nog niet 100% zeker of alles wel helemaal in orde is. Daarnaast heeft iedere zwangere haar onzekerheden en twijfels soms, dat hoort er nu eenmaal bij, en dat verandert echt niet door allerlei kansberekeningen en onderzoeken, naar mijn mening. Mijn moeder was trouwens 41 toen ze mij kreeg (kadootje 11 jaar na mijn zus ) en destijds was het allemaal nog onzekerder, er bestonden nog geen echo's etc. Natuurlijk is het fantastisch dat er tegenwoordig zoveel mogelijkheden zijn om alles vooruit te kunnen onderzoeken, maar zou het niet in veel gevallen alleen nog maar leiden tot meer onzekerheid?
Wij hebben het ook niet gedaan. Val niet in de risicogroep, en al zou ik dat wel doen, dan zou ik nóóit mijn kindje daarom weg laten halen!
Ik heb het bewust niet gedaan. De vk vertelde mij dat de nekplooimeting op jonge leeftijd niet echt betrouwbaar is en zowiezo zou ik geen punctie ofzo laten doen bij een slechte uitkomst. Vooral omdat er gewoon een risico aan zit op een miskraam. Het risico is wel heeeeeel klein, maar voor mij te groot. Dus mochten wij een slechtere uitkomst hebben zouden we de hele zwangerschap in spanning zitten. Hierom dus bewust geen nekplooimeting e.d. laten doen.
Mijn vriend wil graag een combinatie test laten doen, hij wil zekerheid. Alhoewel ik hem duidelijk probeer te maken dat die test nooit zekerheid zal bieden (een kansberekening is geen zekerheid, het is een mogelijkheid), maar toch wil hij die test laten doen. Ik weet het niet meer, om heel eerlijk te zijn. Mijn gevoel zegt niet doen, mijn verstand hangt ergens tussen wel en niet in. Gisteren hebben we aangegeven bij de vk dat wij die test ook wilden doen, maar sindsdien merk ik dat ik heel erg aan het piekeren ben hierover. Volgens de vk is de combinatie test erg betrouwbaar, geeft een goed resultaat. Pieker, pieker, pieker...... Ik weet het even niet.
Wij wilden ook absoluut niets weten van die combinatietest. Mocht ons kindje Down hebben, dan zal dat flink schrikken zijn, maar we zouden er niet minder van houden. Ik had afgelopen weekend een pittige discussie met 2 vriendinnen (allebei nog geen moeder) en die begrepen niet dat ik die combitest niet deed. Ze zeiden letterlijk: "je zit toch niet te wachten op een kind met Down? Het brengt zoveel zorgen met zich mee, en zullen waarschijnlijk nooit zelfstandig kunnen leven". Ik vind dit zo'n egoistische gedachte! Dat je je eigen kind laat aborteren omdat je ZELF geen zin hebt in een kind dat zorgen met zich meebrengt. Toen ik zei dat ik dat egoistisch vond, zei ze: "ja maar het nemen van kinderen is sowieso egoistisch". Pfffff..... ben maar gauw met de discussie gestopt, want ik zat echt bijna te koken! Iedereen zijn mening natuurlijk, maar ik vind dit altijd wel hele moeilijke discussies. Oja, en toen ik zei dat 1 op de 100 baby's onnodig doodgaat vanwege de vlokkentesten/vruchtwaterpuncties, zeiden ze: "1 op de 100 is toch niks? Dat is te verwaarlozen!" Grrr............ zit mezelf nu alweer op te vreten, haha!