Stoffen bank...tips gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Nikki23, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Wij hebben vandaag onze nieuwe stoffen hoekbank gekregen. We hebben altijd leer gehad vanwege het praktische aspect, maar nu toch voor mooi gekozen en wat minder praktisch.

Hebben jullie ook tips voor me om de bank mooi en vlekvrij te houden? Ik weet dat ik 'm moet impregneren met een spray o.i.d. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk? Of gewoon Hg?
    En wat te doen als er toch vlekken in zijn gekomen?

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben!
    Bedankt alvast

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij maken onze stoffen bank af en toe schoon met water met schoonmaakazijn. met een natte doek erover heen, nachtje laten drogen en vlekken zijn er weer (grotendeels) uit

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Heb je em niet laten behandelen met protex?

4. Wij hadden een soort dekentje wat we vaak met verjaardagen op de bank legden, zodat we ons geen zorgen hoefden te maken over de bank. Maar inmiddels zitten er hier toch wat vlekken op die er niet meer uitgaan, onder andere een brandplek van de open haard, dus nu doen we dat niet meer. MAar het hielp wel

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    wij kunnen alle hoezen in de wasmachine doen. Daarnaast mag onze dochter alleen aan tafel eten en dus niet op de bank. Soms mag ze wel aan de salontafel op de knietjes of op haar eigen stoeltje een koekje oid eten. Wij hebben onze bank nu 1.5 jaar en nog niks van vlekken er op.

6. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Nee, we hebben de mogelijkheid om vlekloos te gebruiken, maar dat komt neer op 300 euro en dat vind ik net wat te veel. Volgens mij is dat net zoiets als protex. Daarbij kan ik weinig ervaringen daarover vinden. En over protex verschillen de meningen ook.
    Wil dus gewoon zelf spray halen en zat aan HG te denken.

7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Hier t zelfde als Casara

Onze bank is nu 3 maanden oud en kids mogen alleen eten en drinken aan de grote tafel. Soms mogen ze een boterham met hagelslag of een koekje wel aan de salontafel eten op hun knietjes maar als er smeersel op t brood zit dan weer niet voor t geval dat:)

Hier zijn ook alle kussenhoezen los te ritsen en gaan ze om de zoveel tijd in de wasmachine

8. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik haal bij pronto cleantex en die spray je erop als je een vraag vlek hebt even een doekje erover en klaar.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    O ok, wist niet eens dat dat kon. Protex is idd duur, 50 euro per zitting maar hier al met 2 stoffen banken laten doen en ik vind het het meer dan waard

Deel Deze Pagina