Nou ik kijk het meestal wel na, ik heb vroeger ook achter de kassa gezeten. En daar moest je altijd vragen om een sleutel als je iets per ongeluk verkeerd had aangeslagen. Een collega vertelde me toen dat ze dat nooit deed omdat 9 van de 10 klanten het toch niet opmerkten..
Eigenlijk nooit, omdat ik me daar de tijd niet voor gun... maar na deze verhalen denk ik dat ik daar toch maar mee ga beginnen!
Mmzz, ik doe het eigenlijk ook nooit, maar nu ik jouw verhaal lees, zal ik het toch maar eens gaan doen!
Ik kijk elk bonnetje na, het liefst nog in de winkel zelf. Het is al vaak voorgekomen dat er iets niet klopt. Vooral bij onze C1000 moet ik het goed nakijken, want daar gaat het regelmatig fout.
Doe ik nooit en heb ik ook nog nooit gedaan. Zou me god niet eens weten hoe duur iets is of wat in de reclame dus echt nakijken heeft weinig zin denk ik. Als ze tegenwoordig zeggen wilt u de bon? zeg ik nee hoor!
Ik kijk het altijd na.. Te vaak dat de aanbieding of bijv 35% korting er niet af ging. Scheelt soms al gauw een paar euro's.
Ik weet ook geen prijzen maar je weet wel of je dure dingen gekocht hebt of welke hoeveelheid je van iets gekocht hebt, lijkt me. Zoals gezegd, bij mij is al eens een komkommer aangeslagen voor meer dan 10 euro of zo. Dat valt echt wel op. Ik scan altijd heel snel de bon en dan valt het altijd op als er iets op staat wat niet klopt.
Ik ga de winkel niet uit voordat ik alles gecheckt heb. En ja... ik weet dus wel wat alles kost, ik kijk voor ik het in mn kar gooi nog even voor de zekerheid naar de prijs namelijk.
Ik kijk het altijd na. Vandaag in de Prenatal waren er ook weer twee rompertjes aangeslagen voor de normale prijs in plaats van 50% korting... Toch zonde als je dat niet terugvraagt. Ook bij de supermarkten gaat het vaak fout en bij Kruidvat elke maand wel een keer.
...vandaag dus een keertje niet direct gedaan, en rara..thuis meteen een fout ontdekt van 1+1 gratis, maar toch 2 betaald. dus maandag even langs die winkel om het verschil terug te krijgen.
Ik kijk alleen mijn bonnetjes van Kruidvat na omdat het me daar al te vaak gebeurd is dat hoge kortingen er niet afgingen bij de kassa. Verder geloof ik het allemaal wel...
Ik check de kassabon ook altijd, omdat het al een paar keer gebeurd is dat kortingen niet verrekend waren of dat er een verkeerde code aangeslagen was, zodat ik geen mandarijnen van 99 cent maar een tijdschriften pakket van zo'n 4,5 euro op mijn bon had staan.
Ik kijk het ook bijna altijd na. Ik screen het eigenlijk een beetje op bedragen van boven de euro. En de artikelen waar 2x of meer voor staat. En natuurlijk de aanbiedingen. Het gaat best vaak mis. Laatst bij de AH 1x iets teveel aangeslagen, scheelde me toch 2 euro. En hier bij de c1000 komt het ook zo vaak voor dat er dubbel wordt aangeslagen of de korting er niet af gaat.
Ik maak altijd een berekening in mijn hoofd en merk bij het afrekenen meteen of er iets fout is gegaan of niet. Bonnetjes controleer ik dus nooit, ik neem alleen een bon aan als ik eventueel iets moet ruilen of als het geldt als garantiebewijs!