Alleen als dingen slecht zijn of afwijken van de norm is het nieuws. Denk niet dat dat een goede afspiegeling van de samenleving is. Guido Weijers zei er ook goede dingen over in zijn conference. Ik voel er niets voor om alle leed van de wereld mee te moeten torsen. Heleboel dingen zijn ook non-nieuws. Zo zijn er bijv. steeds mensen in beeld die geen aandacht verdienen. Bijv. die Kardashian-vrouwtjes, de zoon van Dries R., Bram M.,. Lekker boeiend allemaal. Nieuws is volgens mij een soort indoctrinatie die je afleiden van wat er werkelijk gebeurt. Mensen maken zich druk om futiliteiten en je hoort niemand protesteren als de oudedagsvoorziening sterk verminderd wordt of dat oudjes in 24-uurs luiers bivakkeren.
Moet eerlijk bekennen dat ik tijdens mijn zwangerschap het expres een beetje vermeed kon er niet zo heel goed tegen.nu heb ik daar minder last van.
Ik kijk ook (bijna) geen nieuws meer... Sinds de geboorte van mijn dochter kan ik er niet meer tegen en blijven veel dingen in mijn hoofd rondspoken. Aan de andere kant wil ik ook mijn ogen er niet voor sluiten, want het is wel de werkelijkheid. Je kan wel blijven doen alsof de wereld alleen maar mooi is maar dan ontvlucht je wel de werkelijkheid.
Ik kijk bijna nooit meer het nieuws en als het op staat ben ik met andere dingen bezig. Wel lees ik het nieuws vluchtig op internet, waardoor ik heel goed weet wat er in de wereld speelt. Een paar maanden geleden werd ik echt onpasselijk van de beelden die voorbij kwamen, MH17, IS, Israel/Hamas etc. Mijn zoontje van bijna drie zag beelden die ik hem niet wilde laten zien, dus sindsdien pas s' avonds het nieuws op, overdag zeker niet. Het is de werkelijkheid en ik wil mijn ogen er niet voor sluiten, maar ik hoef er niet elke dag mee gevoerd te worden. Ik ben er al een paar keer achter gekomen dat ons nieuws toch ook gekleurd is en er verschijnen soms berichten die ik echt geen nieuwswaarde vind.
Ik kijk op het moment ook geen of weinig nieuws. Ik kan er gewoon niet zo goed tegen en ik kan me dan ook erg goed vinden in de reacties in dit topic. Ik heb ook de apps van nu.nl, NOS en omroep Brabant zodat ik wel op de hoogte blijf van dd grootste dingen. Je helemaal afsluiten lijkt me ook niet goed en soms, heel soms is er ook positief nieuws.
ik kijk amper nieuws/ journaal. Ik vind het heerlijk om geen journaal meer te kijken, het is toch altijd oorlog/ slecht weer/ leed en gezeur . Daar word ik niet vrolijk van en zeker niet icm bewegende beelden. Om toch wat van de actualiteiten te weten luister ik naar mijn collega's en lees ik artikelen op internet een prima alternatief.
Ik kijk ook bewust geen nieuws.. Kan enorm met dingen zitten, dit is vooral sinds ik moeder ben. Probeer het daarom zoveel mogelijk te vermijden allemaal. Online lees ik wel zo nu en dan dat wat ik zelf wil lezen.