wie is bekend met provera en zwanger zijn helpppp

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door driewondertjes, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. driewondertjes

29 jul 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    hallo,
    ik had een vraag
    ik heb vorige week 2 dagen provera geslikt om mijn maandstonden te krijgen ik had ze voor een week maar ik deed op de 3e dag een test
    en die was positief dus ben ik gelijk gestopt met de provera
    afgelopen zaterdag weer positief getest (2v5)

maar nu heb ik wat bloed in mn urine
    dus niet puur bloed maar schilvjes lijken het wel
    ook in mn maandverband bruin roze kleur

komt dit door die 2 dagen provera?????
    kan zoiets of moet je het echt een week slikken voor er een bloeding komt
    ik hoorde dat provera niet schadelijk is voor de zwangerschap
    maar ben wel in paniek

wat zou dit kunnen zijn
    lijkt niet op een miskraam helder rood en stolsels zeg maar dat heb ik niet

aub jullei mening
    liefs

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met je gyn die dit heeft voorgeschreven.

Had je niet getest vóórdat je met provera begon?
    Ik lees namelijk op apothekersites dat ze NIET genomen mogen worden tijdens een zwangerschap.
    Het kan dus 2 kanten op eigenlijk, dat is echt afwachten.

Waarom had je dit niet in je andere topic geschreven? Wij zijn daar allemaal aan het antwoorden op je vragen omdat je zo in de rats zit. En vervolgens laat je niets meer horen. Ik vind het verhaal steeds vreemder worden als ik eerlijk ben.

Ik hoop dat er niets aan de hand is en dat je gewoon zwanger bent/blijft. Maar ik zou dan morgen of overmorgen eens testen om te kijken wat de test zegt. En anders even contact opnemen met je gyn als je eerder geruststelling wilt.

Succes!

3. driewondertjes

29 jul 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    halllo,
    omdat ik even vergeten was dat ik provera had geslikt!
    sorry daarvoor
    en ik kon niet reageren heb nu pas weer internet!!

ik mag a.s donderdag komen voor een echo en dan zie ik het wel
    ik had al provera geslikt 2 dagen daarna had ik een positieve test dus was miss al zwanger zonder dat ik t wist natuurlijk en toen 2 dagen provera geslikt maar voelde me zwanger vandaar dat ik een test deed

2 positieve testen na de provera

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Oh oke... nou ik hoop dat er niets aan de hand is. En dat je over 2 dagen een mooie test hebt! Succes met wachten *ik weet dat dat héél moeilijk is*

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, ik heb een kuur provera gehad van 10 dagen, en 2 dagen na de kuur had ik ineens een positieve test. Heb een eisprong 1 dag voor de kuur gehad schijnbaar, dochter is helemaal gezond hoor!

Fertiliteitsarts die het me voor heeft geschreven zei ook nog, mocht je wel zwanger zijn (kleine kans, had volgens echo's geen eisprong gehad), is het niet schadelijk voor de baby.

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Oh écht? Wat raar dat dat op zo'n apothekerssite staat dat het niet mag tijdens een zwangerschap.
    Nou hopen voor TS dat het tóch allemaal goed zit dan.

7. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Hi Lola,
    Ik heb al je topics gelezen in de verschillende rubrieken.
    Ben bang dat je dit niet wil horen maar wil eerlijk zijn.
    Ik denk eigenlijk dat er in jouw situatie 2 mogelijkheden zijn:
    1. Je hebt een VMK
    2. Je bent niet zwanger geweest.

Het klinkt misschien kort door de bocht maar ik ben echt bang dat het 1 van deze mogelijkheden is. De test die je nl liet zien is helaas echt geen knaltest. Deze was echt te licht van kleur. Die heb je op 15 januari gedaan dus dan zou je vandaag of morgen echt een knaller moeten hebben. Ik lees de laatste tijd helaas heel vaak op het forum dat meiden licht positief testen met de kv 2 voor 5 euro maar toch niet zwanger bleken te zijn. Je zult deze topics zelf ook tegengekomen zijn denk ik, in de rubriek testen. Deze meiden lieten foto's zien van testen die echt op jouw test lijken: dus met een licht streepje (geen tuurstreepje). Kv schijnt echt minder te zijn sinds de verpakking is veranderd.

Of je hebt een VMK. Je hoeft dit niet te herkennen want net zoals iedere zwangerschap en iedere bevalling anders is, kan ook iedere mk anders zijn. Bij mijn tweede mk heb ik 10 dagen afwisselend bloed verloren, van rose tot bruin, van weinig tot niks. Pas na 10 dagen zette het echt door en werd het veel en rood.
    Bij mijn eerste mk bleef ik maar lichte testen houden. Wel een streep maar als ik ze nu vergelijk met de testen van mijn 2 goede zwangerschappen zijn ze echt beduidend lichter.

Tuurlijk hoop ik voor je dat het bij jou anders zal zijn maar ik denk dat je je moet voorbereiden op een teleurstelling. Of een menstruatie of een VMK.
    Succes met afwachten in ieder geval. Het is zenuwslopend, dat weet ik!

8. driewondertjes

29 jul 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    hallo,
    streep is indd streep
    maar het gaat erom dat ik 2 dagen provera heb geslikt
    dat is om je maandstonden op te wekken
    maar ben er achter gekomen dat de test positief was 2x zelfs
    toen heb ik provera laten staan
    en nu ben ik een soort van ongeteld
    ik denk dat het misschen komt door die provera????

want als je niet zwanger bent waarom zouden dan 2 testen positief zeggen?

dus mijn vraag is: kun je doordat je 2 dagen provera heb geslikt een bloeding krijgen oftewel een ontrekkingsbloeding zoals het medicijnen bedoeld is.
    normaal moet je de kuur 7 dagen slikken
    en ik had maar 2 dagen maar wel precies een week na de laatste tabletje een bloedingkje...

als het komt doordat ik die provera heb genomen
    dan is het geen miskraam...,.,

hoop op jullie raad
    morgen krijg ik een echo ben zo bangggg

maar

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Provera is om een bloeding op te wekken inderdaad.
    Maar stel je bent zwanger, dan kan het vruchtje loskomen omdat het baarmoederslijmvlies word afgebroken door de provera, want daar is ie immers voor gemaakt. (zoals het lichaam normaal vanuit zichzelf doet... menstruatie) In een geval van een zwangerschap zou het dus een vroege miskraam zijn (door de provera is mijn vermoeden)

Over die kv 2 voor 5,- lees ik de laatste tijd ook verschillende berichten. Wel balen want ik heb dus ook een doosje in huis. Was er in 2009/10 zo tevreden over. Maar daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Als jij zegt dat het streepje binnen afleestijd er stond (en roze) wie ben ik om te zeggen dat dat vals was, niet?
    Maar, het spijt me om te zeggen, ga dan van het ergste geval uit morgen. Dan is de klap iets minder hard... maar k*t is het zekers wel!

10. LilaLien

LilaLien Niet meer actief

hoe is het nu met je?

Deel Deze Pagina