Tijd om te gaan temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MinnieJ, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ga nu de 6e ronde is dus ik wil toch maar eens gaan temperaturen;)

Wat ik me afvraag:

is het nou echt heel erg als je de ene keer om 7 uur de temperatuur opneemt en de andere keer een uurtje eerder/later? Het lijkt me dat het vooral gaat of je het voor het opstaan doet of niet...of heb ik het verkeerd??

Moet ik een thermometer hebben met meerdere cijfers achter de comma of is 1 cijfer achter de komma voldoende?

Of moet ik ergens (goedkoop:)) een speciale thermometer kopen met meerdere cijfers achter de komma?

Heeft iemand een link waar ik zo'n grafiek even makkelijk kan downloaden en printen zodat ik die elke maand kan invullen?

Ik begrijp dat ik deze dingen ook allemaal wel kan googlen maar ik vind dit even makkelijker zo omdat als je dingen op internet zoekt zie je soms door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mij was tijdstip veel belangrijker dan of ik al een keer opgestaan was. Ik tempte altijd rond 6:20 uur met een half uur eerder of later als speling. Als ik echt eerder of later tempte, dan zag je ook meteen dat temp (onverwachte) meestal hogere waarde had.

Ik ben wel regelmatig al opgestaan voor het tijdstip (plassen, kindjes die aandacht nodig hadden), maar dan ging ik weer liggen en tot rust komen (hartslag naar beneden) voor ik tempte. Ging prima.

Ik ben prima uitgekomen met een simpele 1-cijfer-achter-de-komma thermometer van kruidvat, vaginaal getempt ;).

Als je op my ovulation chart in mijn handtekening klikt zie je mijn kaartjes op FF en dan kun je boven ergens klikken op aanmelden en zelf een account maken.

Succes!

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hmmm de wekker zetten zie ik niet zo zitten...

Ons zoontje houdt ons regelmatig nog wel eens wakker 's nachts en dan heb ik nou niet zo'n zin de wekker weer om 7u te zetten als ik amper heb geslapen. Ik kan dan ook niet meer doorslapen of zo. En soms ligt hij bij ons in bed en dan wordt hij daardoor ook wakker...

Kan het niet ook in de avond elke dag zelfde tijdstip? Het gaat toch om de temperatuurverschillen?

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Nee, je kunt niet 's avonds tempen, daar heb je niets aan. Het gaat echt om je basale ochtendtemp na (bij voorkeur ;), maar bij mij luisterde dat gelukkig niet zo nauw) minstens 4 uur onafgebroken slaap. Het zijn maar kleine verschillen die je vaststelt (meestal 0,2 gr), het heeft ook te maken met hormoonspiegels die invloed hebben op je temp (bijv cortisol), die ook een dag-nacht ritme hebben.

Bij ons ging de wekker 5 dgn in de week om 6:20 uur (ivm werk manlief) en in het weekend werd ik ook meestal wel spontaan wakker tussen 6:00-7:00 uur (plassen ;), of de kindjes werden wakker).

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Bij sommigen maakt het tijdstip iets minder uit zoals ze maar na wakker worden/ voor het opstaan meten. Dat zou je kunnen proberen.
    Ik heb op vakantie ook geen wekker gezet, evengoed duidelijk t ei gespot.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ok ja ik ga het gewoon proberen ik sta hele week altijd 7u op en inderdaad wordt zoonlief vaak tussen 7-8u wakker dus dat lijkt me niet zo'n groot verschil toch?

Echt uitslapen tot 10/11u is hier sinds 1 jaar, 6 maanden, 4 weken en 1 dag niet meer aan de orde:p:p:p

7. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik ben er zo een. ;) En ik word 's nachts altijd wel een keer wakker door een van de kids. Tempkaartje is altijd mooi stabiel en ei duidelijk te vinden.

Ik zou ook zeggen probeer het eens. ;)

8. Kensho

Kensho Niet meer actief

Maar Minnie, hoezo ga je de 6de ronde in? Je bent toch nog niet op NOD?

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

@Kensho, volgens mij hebben wij op een ander topic gekletst, of niet....:D? IN ieder geval gefeliciteerd, ik zie dat je zwanger bent! Heerlijk, geniet ervan!

Ik weet gewoon dat het weer niet raak is, heb gister ook zo'n ultra gevoelige test gedaan van ZK en die was negatief, en ik denk dat je zoiets gewoon voelt, vooral als je eerder zwanger bent geweest. Ik voel me gewoon gewoon:(:)

Was het voor jou snel raak? Pfff ik hoop dat ik niet lang meer hoef te wachten, ik verlang er nu zo erg naar om weer zwanger te zijn, een klein baby'tje, zit al helemaal weg te dromen...teveel eigenlijk moet ik niet doen.

10. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ja, Ytest had een topic geopend; Net ei gehad --> nu al zenuwenkriebels --> kan dat kwaad? Daar ken je mij van. ;)

Ik heb al 3 kids en voelde mij bij elke zwangerschap weer anders en hetzelfde. Ik herkende niet dat het raak was. Pas na NOD kreeg ik dezelfde kwaaltjes. Ik denk niet dat dat iets hoeft te betekenen.

En een ultra gevoelige dipstick? Of een midstream? De dipsticks zijn niet echt heel gevoelig. Zoek maar eens naar ervaringen op ZP. ;)

En een late eisprong/innesteling is natuurlijk ook nog mogelijk, dus er is toch nog wel wat hoop! ;)

Ik duim iig even door. :p

Oh, het was bij mij raak in de 6de ronde. ;)

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier maakte het tijd stip ook niet zoveel uit als ik maar mijn temp opnam voor ik opstond. Ik kon er wel in de nacht een keer uit om naar de wc te gaan maar moest dan wel weer geslapen hebben heb mijn ei altijd kunnen vinden. Heel veel succes

Deel Deze Pagina