Temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Rinskeeeeh, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi hoi,

Ik ben nu bijna dagelijks aan het temperaturen om te zien wanneer ik vruchtbaar ben.
    Dit omdat ik een onregelmatige menstruatie heb.
    Dit is de tip die de huisarts gaf.

Maar zijn er ook grafieken o.i.d. waar je de temperaturen kunt invullen en makkelijk kan terug zien wanneer je vruchtbaar bent?

Ik zit nu al zo'n week op tussen 36,5 en 37 graden.

Hoe hoog moet de temperatuur zijn als je vruchtbaar bent?

Groetjes,

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Je moet vanaf dag 1 gaan temperaturen.
    Elke ochtend op hetzelfde tijdstip, rectaal, voor je je bed uitgaat.
    Deze waardes zet je dagelijks in een grafiek.
    Ik ben zelf een voorstander van fertility friend (wel in engels).

Op een gegeven moment zal je zien dat je temperatuur gaat stijgen met minimaal 0,3 graden en dit minimaal 3 dagen aanhoudt.
    Wanneer dit gebeurd is jouw eisprong de dag voor de eerste stijging geweest.
    Met temperaturen zie je dus niet je vruchtbare dagen maar kan je achteraf je eisprong vinden.
    Je werkt dus met tienden van graden.

Mijn temp is voor mijn ei tussen de 36.3 en 36.5.
    na mijn ei stijgt hij naar 36.7 en hoger.
    Elke keer als ik ongi werd daalde mijn temp weer terug naar 36.4 en werd ik die dag ongesteld.

Als je je vruchtbare dagen wilt opsporen zal je ovulatietesten moeten gaan doen en eventueel je slijmverlies in de gaten houden (rauw eiwitachtig slijm is vruchtbaar slijm).

3. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Dus aan de hand van tempen kan je niet een inschatting maken wanneer je gemeenschap moet hebben?
    Want mijn huisarts zei dat ik bij een hogere temp dan normaal, gemeenschap moest gaan hebben om zwanger te kunnen worden... :S

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Nee
    Wanneer je een hoge temp hebt (zoals uitgelegd hierboven) is je eisprong al geweest.
    Je kan er beter voor zorgen dat je vlak voor de eisprong gemeenschap hebt zodat wat zaad klaarligt van binnen om aan te vallen als je ei springt.

Helaas vertelt je huisarts het een beetje in hele grote lijnen en oppervlakkig.

5. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Ik heb weleens een tijd ovutesten gebruikt, maar snap daar niet veel van.

De ene dag was er een licht streepje, dag later helemaal geen streepje meer, weer 2 dagen later wel, en toen weer een week lang niet.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Dat komt je altijd het lh hormoon in je urine hebt zitten (ene keer wat meer dan een andere dag).
    Met ovulatietesten moet je elke dag zelfde tijd testen en wanneer de streep even donker of donkerder is dan de controlestreep komt je eisprong er aan en ben je vruchtbaar ;)

Deel Deze Pagina