Woensdag Ovitrelle nog geen stijging

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door fluffyfishy, 10 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    hoi, hopelijk heeft iemand antwoord voor mij.
    Ben nu bezig met mijn 2e ronde ovulatieinductie. De vorige keer heb ik op dag 20 de Ovitrelle gespoten en zag ik op dag 21 al meteen een goede temperatuurstijging.
    Nu heb ik op dag 14 gespoten, maar zit nu al op dag 17 zonder tempstijging.
    Ik maak me nu een beetje druk. Je krijgt toch altijd een eisprong door Ovitrelle? Is het normaal dat dat zo lang duurt?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij op dag 20 ovitrelle spuit kan jij nooit op dag 21 al de eerste verhoging hebben gehad.
    Je ei springt 36 uur na ovitrelle. Dus bijv. dag 20 in de avond ovitrelle betekent eisprong op dag 22 in de ochtend en je tempstijging op dag 23.

Temp je wel rectaal(via de billen), elke ochtend op hetzelfde tijdstip, direct ns het wakker worden en nog voor het opstaan?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    #3 RoGiJuLi, 10 jun 2017
    Laatst bewerkt: 10 jun 2017
    Ps in je vorige kaartje staat het kruis idd verkeerd.
    Je lh piek is dag 21 (lh piek veroorzaakt ook een verhoging die dan de dag erna weer zakt) en je eisprong is idd dag 22 geweest vorige maand.

Oja er volgt niet altijd een eisprong direct na ovitrelle. Als het eitje tijdens ovitrelle niet groot genoeg was, springt hij pas een paar dagen later (ipv binnen 36 uur).
    Hoe groot was je eitje op dag 14??

4. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Ik had vorige keer op dag 20 vroeg in de ochtend gespoten. Denk toch dat die wel klopt, had toen, op dag 19, een eitje van ruim 30 mm.. en al een week knalpositieve ovulatietesten. Dus misschien dat die toen ook zonder Ovitrelle wel gesprongen zou zijn, dacht de gyn al.
    Maar omdat er toen nog een bijgekomen was van 18 mm hebben we toch besloten hem te zetten.

Ik heb normaal gesproken altijd op 2 dpo een dip terug naar basaal (gele lichaam) en dan volgende dag weer omhoog en nog nooit een verhoging gehad vanwege lh-piek. Ik temperatuur al vanaf november volgens de regels. Ik sla nu wel veel dagen over, omdat ik toch gevolgd wordt door het ziekenhuis.

Op dag 14 deze cyclus was mijn ei 20 mm.
    Hopelijk heb je gelijk en hopelijk zie ik morgen dan een stijging. Anders vind ik het toch wel erg lang duren..

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Jammer dat je temp vandaag niet betrouwbaar is. Nu moet je nog een dag wachten.

6. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad. Concert van Guus gehad, dus laat in bed plus wat biertjes, maakt t helaas geen betrouwbare temperatuur. Ik denk wel dat hij geweest is nu, aan afscheiding te zien. Morgen pas zekerheid..

7. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Nee, helaas nog steeds laag.. zal ik het ziekenhuis hiervoor moeten bellen?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is balen meid.

Geen idee hoe jouw ziekenhuis staat tegenover tempen.
    Als zij daar ook goed in staan dan zou je kunnen bellen maar als zij tempen maar onzin vinden, zal bellen niet zo'n hebben.

Feit dat jouw ei dus pas springt als hij heel groot is zal ws betekenen dat de ovitrelle veel te vroeg is gezet.
    Het eitje zal dan nog door moeten groeien totdat hij goed rijp is.
    Er bestaat dus zeker kans dat hij nog gaat springen een dezer dagen.

9. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Ik heb vanochtend gebeld en mijn gyn heeft net teruggebeld. Ze staart niet blind op temperatuur en heeft echt vertrouwen in Ovitrelle, maar ze wilde toch dat ik donderdag even bloed zou laten prikken. Vorige ronde ook gedaan, omdat dat de eerste ronde was. Op deze manier kunnen we vergelijken met de vorige ronde, waarbij mijn eisprong zeker plaatsgevonden heeft. Toch wel fijn dat ze dit laat doen en mij niet gewoon in onzekerheid laat zitten..

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Het lijkt erop alsof jouw ei dus gisteren is gesprongen :):)
    Ik zou het prikken op progesteron dus met 1 weekje uitstellen en dus pas maandag gaan doen ;)
    Donderdag zal te vroeg zijn ben ik bang :)

11. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Dat weet ik bijna zeker ja, dat het te vroeg is.. daarom wil ik het donderdag ook doen, zodat gyn 'bewijs' heeft dat Ovitrelle bij mij niet zorgt voor een eisprong binnen 40 uur. Dan moet ik volgende ronde dus een ander plan van aanpak of iets..
    denk overigens ook dat die gisteren gesprongen is, maar wel heel laat pas. Had rond een uur of 21.00 nog heel erg veel druk in mn buik.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat kan kloppen want de sprong is niet mega hoog ;)

Ik denk dat jouw eitjes gewoon pas springen rond 30 mm.. en dus ovitrelle zetten bij 20 mm gewoonweg niks uithaalt ;) maar je eitje stugt doorgroeit tot ca 30 mm.
    En dat klopt ook... dag 14 20 mm... groeit verder met 2 mm per dag en 5 dagen verder op dag 19 is hij dus 30 mm ;);)

13. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Nou, de gynaecoloog belde net en zegt dat ik een goede eisprong gemaakt heb en dat de uitslag overeen komt met een eisprong op vrijdag 9 juli. Ik ben vergeten te vragen naar de waardes..
    ik vertrouw het toch niet zo..
    Temperatuur zegt zo iets anders..
    @RoGiJuLi wat denk jij? Toch maandag pas ondanks de waardes van progesteron? Ik heb woensdagmiddag de waardes laten prikken, dus amper 2 dagen na eisprong volgens ff

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik blijf bij mijn eerdere bericht en melding van eisprong.
    Zeker nu ik je templijst zo verder zie ;)
    Dag 19... komt weer overeen met vorige maand waar hij op dag 20 kwam :)

15. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Maar kun je op 2 dpo al zon hoge progesteronwaarde hebben dat de gyn spreekt over een goede eisprong? Of weet jij daar ook niks over? Baal dat ik de waarde niet gevraagd heb!

16. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    En dankjewel voor je input steeds! Ik neig eigenlijk ook meer naar maandag eisprong ivm temperatuur en dat ik die avond nog zon druk voelde.

Deel Deze Pagina