Hallo dames, Dit is mijn eerste cyclus dat ik temp. Mijn vriend en ik zijn nu zo'n 5 maanden bezig met zwanger worden. Nu zegt FF dat ik maandag mijn eisprong zou hebben gehad. Kan, want al mijn pre-ovulatieklachten als zere borsten en buikpijn waren na maandag zo goed als weg. Zou ook goed uitkomen, gezien ons "klusschema" afgelopen weekend Nu is het alleen zo dat ik vanaf dinsdag- op woensdag nacht ziek ben geworden (lang leve de griep), zonder echt koorts te hebben. Wel spierpijn, hoofdpijn, moe, keelpijn en hoesten. Nu was vanmorgen mijn temp weer 36.9, wat ik dan weer wat laag zou vinden? Nu vraag ik me af, kan FF goed inschatten wanneer mijn ei is geweest? Ik heb wel aangegeven dat ik "sick" ben. Of kan het zo zijn dat FF mijn eisprong later alsnog verzet? Wie kan er meekijken en antwoord geven?
Hoi Liesben, Ik denk dat je temp op woensdag de 4e niet betrouwbaar is omdat je ziek was. Mogelijk zijn de tempen de dag ervoor en de dag erna ook beinvloedt doordat je ziek was. Aangezien je geen last meer hebt van de pre-ovulatieklachtjes en je eggwhite afscheiding had op dag 15, denk ik dat het kruis wel goed staat. Maar ik denk dat je de komende dagen wel merkt of je eisprong écht geweest is. Als je temp dan weer wat stijgt, dan kun je ervan uit gaan dat hij inderdaad geweest is. Maar als hij niet stijgt, dan kan het zo zijn dat je hem nog niet gehad hebt. FF kan in sommige gevallen inderdaad het kruis nog verplaatsen. Wat doet FF eigenlijk als je die hele hoge temp niet mee laat tellen (discarded aanvinken)? Maar kort gezegd, over een paar dagen weet je het zeker! Maar aan de lengte van je cyclussen te zien, zal het wel kloppen. Groetjes Mosa
Hoi Mosa1982, Bedankt dat je even meekeek. Ik heb die hoge temp eens op discarded gezet, maar dan blijft FF het kruis hanteren zoals het nu is. Ik kijk wel even verder deze week.
Dan zou ik nu van uit gaan dat het kruis op de juiste plek staat. Als het kan, nog wel regelmatig klussen voor de zekerheid, maar over een paar dagen weet je het zeker. Als je zin hebt om mee te kletsen over temp kaartjes, dan kan dat ook in het topic 'temperatuurkaartjes'.
Klussen zit er nu niet echt niet meer in, ik voel me nog hondsberoerd, en vriendlief is ook niet lekker... Ik hoop maar dat kruis goed zat, en anders gaan we voor de volgende maand. Ik zal eens in dat topic kijken. Ga nu mijn bed weer in. Thnx.
Ik denk dat het kruis inderdaad wel klopt hoor! Beterschap in ieder geval, ik hoop dat jullie snel weer opknappen!