Leuk familiespelletje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ireen, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,
    Als kerstcadeau willen we graag voor mijn familie en mijn schoonfamilie allebei 1 spel kopen.
    Nu vragen wij ons af wat leuk is?
    Het gaat om onze ouders (ongeveer 55 jaar), met broers/zussen/aanhang van onze leeftijd (25-30 jaar). De kindertjes zijn allemaal onder de 2 jaar en spelen nog niet echt mee.

We hebben al:
    Triviant
    Cluedo
    Party&Co
    Monopoly
    Kaartspel
    Uno
    Knollen en citroenen
    Colonisten van Catan

Risk vinden we niet leuk.

Iemand goede ideeen?

Groetjes!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij spelen de laatste tijd veel Boggle :p maar dat is misschien iets TE ouderwets (als het nog te krijgen is)

als ze een beetje fit/snel zijn nog is Junglespeed érg gaaf , zeker met meerdere mensen...

Het gaat erom dat je een totum pakt (die in het midden op tafel staat) op het moment dat iemand hetzelfde kaartje omdraait, als jij op tafel hebt liggen. Om de beurt draai je een kaartje om. Uiteraard lijken de kaartjes óntzettend op elkaar, dus je moet érg goed kijken... anders pak je de totum terwijl het niet goed is en ben je juist vérder van de winst af.

Perudo vind ik ook wel een leuk spelletje voor tussendoor. Ook niet zo nieuw meer inmiddels overigens.

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik vind het spel van paul de leeuw ook leuk, heet onvoorspelbaar geloof ik. Zitten wel vragen tussen die ik niet met mijn schoonmoeder erbij wil beantwoorden, haha

4. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Levensweg :p

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Skibbo
    Sequence
    Carcassone

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.171
    113
    Home
    koehandel :D

7. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    #7 Ike1983, 18 dec 2010
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
    Het bordspel van de Lama's, Ik hou van holland en triviant met muziekvragen.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Carcassone en Junglespeed zijn inderdaad leuk. Skipbo heb ik wel eens bij vrienden gespeeld, maar weet niet meer zo goed hoe het ging. Vond het geloof ik wel aardig.

Puerto Rico is ook leuk, maar is wel behoorlijk ingewikkeld om te leren. Daar moet je van houden. Het is voor 2-5 spelers en het grappige is dat het zowel met z'n tweeën als met een groep leuk is. Dan kunnen je ouders/schoonouders het spel ook spelen als ze samen zijn.

Voor een groep is de Grote Dalmuti ook heel leuk (4-8 spelers). Deze is juist vrij makkelijk mee te spelen. Het is een kaartspel en het doel is om je kaarten zo snel mogelijk kwijt te raken. Dat doe je door steeds over het bod van de vorige speler heen te gaan. Alleen is het spel heel 'oneerlijk': het bootst een klassenmaatschappij na, waarbij de spelers met de hoge rangen meer kansen hebben dan de spelers met lage rangen. Er zijn echter wel weer mogelijkheden voor spelers met lage rangen om zich op te werken en anderen van de troon te stoten. Ik weet alleen niet of je dit in een gewone speelgoedwinkel kunt krijgen. Misschien moet je er wel voor naar een spelletjesspeciaalzaak. (Geldt trouwens ook voor Puerto Rico.)

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Scrabble?

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
  11. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij vinden phase 10 ook erg leuk. Een soort van yathzee met kaarten maar dan anders. :D Lekker duidelijk he?

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Phase 10 hebben wij ook, die was ik vergeten.

Nou, we hadden niet heel veel tijd en zijn nogal uitgeblust, dus zijn hier in het dorp naar de enige speelgoedzaak in de buurt geweest.
    We hebben ik hou van holland gekocht voor bij mijn schoonouders (is er altijd heel druk dus is wel een leuk ontspannen makkelijk spelletje).
    En voor bij mijn ouders een soort cluedo maar dan wat interactiever, weet even niet hoe het heet.

Bedankt voor alle tips, ik zag er leuke voorbijkomen, die ga ik even opslaan!

13. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Carcassone en Koehandel!!!! Geweldig

14. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Koehandel en bonanza.

15. Janna