Werkt een ovulatietest tijdens je menstruatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door justamember24, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Misschien hoort ie wel in het domme vragen topic....

Werkt een ovulatietest ook al tijdens (de laatste dagen van) je menstruatie? Soms is die periode bij mij vrij lang, waardoor ik pas vlak voor of tijdens de (handmatig) uitgerekende eisprong dag stop met menstrueren. Vorige maand bijv. denk ik dat we de eisprong gemist hebben omdat ik nog vrij lang ongesteld was.

Ik lees hier niets over op de bijsluiter van de (clear blue) test.

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik denk het wel hoor. Als je een eisprong hebt, heb je ook het LH-hormoon in je urine. Dat is wat je nodig hebt voor een ovulatietest. Ik denk dat het bloedverlies daar geen invloed op heeft.

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi een ov test werkt gewoon als je je menstruatie heb ik moet zelf al vanaf dag 1 gaan testen omdat ik een super korte cyclus heb ik zit nu op dag 2 en hij is nog negatief vorige cyclus was hij op dag 3 positief dus ik zou zeggen heel veel succes met het vinden van je ei

4. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dank dames! Dan ga ik overmorgen al met testen beginnen!

Groetjes!

5. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    denk het ook wel dat je dan kunt testen maar denk niet dat het veel zin heeft omdat meestal je ei naar 10 a 14 dagen komt na je menstruatie..

6. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Deze maand gaf de test 'em al aan op dag 5 van de cyclus... vrij vroeg dus... Volgens mij is het overigens zo dat je eisprong is 14 dagen vóór je volgende menstruatie en hangt het dus af van hoe lang je cyclus is of dat ook toevallig 14 dagen na je vorige menstruatie is (wat natuurlijk zo is als je cyclus precies 28 dagen duurt).

Deel Deze Pagina