Ik ben in loondienst. Mijn verlof gaat volgende week dinsdag in, ben verplicht van de arbo en mijn werkgever om 6 weken van te voren te gaan, ivm met klachten gerelateerd aan de zwangerschap. Ik krijg dan dus een ziektewetuitkering van het UWV, merk daar gelukkig weinig van omdat het via het UWV en mijn werk wordt geregeld. Een uitkering krijg ik omdat ik daar gewoon recht op heb, net zoals iedere inwoner van NL, heeft niets te maken van 'ik ben het type niet voor een uitkering or whatever'', je hebt er recht op KLAAR! Kan niet wachten totdat de kleine er is, en dan na mijn zwangerschapsverlof weer aan de slag, voor 24 uur. Heerlijk!
Ik herken dit wel ja! Ik moet nu nog 4 weken werken, maar ik kan niet wachten. Werken wordt steeds zwaarder en merk dat ik me ook op de baby wil richten. Ik stop 4 weken vooraf, maar als het echt niet lukt probeer ik toch wat eerder te stoppen. Gelukkig heb ik deze afspraak met mn werk gemaakt.
Had me ook ontzettend verheugd op mijn verlof, maar nu.... De eerste 2 weken vond ik het heerlijk en heb ik echt alle klusjes gedaan die er maar te bedenken waren. Nu is is dus echt alles klaar, en om nou om de 3 weken mijn hele keuken uit te sopppen ..neuh. Ben dus nu stiekem ook vanuit huis mijn werkmail aan het checken en ga langs op kantoor. Wil toch nog wel een beetje betrokken blijven
Ik kijk ook uit naar mijn verlof. ik wilde wel zo lang mogelijk doorwerken zodat ik na de bevalling meer vrij heb. ik werk in de gehandicaptenzorg en dan kan je kiezen tussen 4,5 of 6 weken voor je uitgerekende datum. Mooi dacht ik dan ga ik 4 voor en 12 na. Maar de pret werd snel verpest want ik werk met mcgérs en moet dus verplicht 6 weken van te voren. Maar aan de andere kant betekend dat dat ik nog maar 14 weken hoef
Hier nog iemand die naar zijn verlof uitkijkt hoor! Week 12 begint mijn verlof. Nog 8 weekjes en daarvan ook nog 1 week vakantie. Ik geef les op een middelbare school en ik heb er pittige klassen tussen zitten. Het kost me nu toch meer energie dan eerst. Daarnaast volg ik ook nog een deeltijdopleiding en hoop eind maart mijn papiertje binnen te hebben, maar voordat het zover is, moet ik nog wel het een en ander doen... Het is dan wel weer zo dat de zomervakantie bijna aansluit aan mijn verlof. Er zitten 2 weken tussen waarbij de leerlingen toetsweek hebben en teruggave van toetsen. Misschien dat ik dan een keer moet surveilleren, maar veel meer dan dat zou het niet zijn. Als je dan alles bij elkaar optelt, heb ik ongeveer zo'n 25 weken verlof. Lijkt me heerlijk!
volgende week nog en dan heb ik ook me verlof..paar weken terug zei ik dat ik door zou werken en die weken mee zou nemen maar ik kan het nu echt niet meer aan.. wordt steeds zwaarder en zwaarder
ik werk in de kinderopvang en dat gaat op zich nog prima, zelfs met mijn dikke buik, maar ik kijk wel uit naar het feit dat ik straks niet zo vroeg hoef op te staan en elke keer daar heen te gaan.. heerlijk gaan gbnieten van alleen maar leuke dingen end ingen die ik wil... ik hoef nog maar 5 dagen te werken verdeeld over 2 weken.. 27 jan krijg ik om 6 uur verlof HEERLIJK!
Ik zit ook al af te tellen. Nog 4 weken werken. Vorige keer heb ik letterlijk tot de eerste weeën doorgewerkt (ook eigen baas), maar deze keer ga ik dat echt niet trekken. Volgens mij hou ik die 4 weken al niet eens vol. Alleen thuis blijven is nu ook niet echt een optie, want we zijn aan het verbouwen, dus op kantoor is het momenteel rustiger dan thuis, haha. Ik hoop alleen dat ik de komende 4 weken wel wat beter slaap. Afgelopen tijd regelmatig uren wakker gelegen met oefenweeën en dat is echt slopend.....
Ooh ik heb er nu al zin in! Moet nog tot begin juni werken Ik werk in de zorg dus ben benieuwd of ik het nog zolang zal volhouden.