viel het juist mee of erg tegen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door celia82, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi Dames,
    Misschien een rare vraag maar goed.
    Viel de bevalling erg mee dus minder erg dan je dacht?
    Of was het juist een hel?

ook enge verhalen zijn welkom:)

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    voor de volle 100% TEGEN.
    echt álles viel tegen. Ik ben een erg nuchter persoon, ook wel wat gewend dacht ik zo, maar helaas.
    De weeën kwamen meteen om de 2-3 minuten. Na 9 uur had ik 2-3 cm, was niet meer te houden. ruggenprik gehad.
    na 18 uur volledige ontsluiting eerst een uur moeten wachten op al het gevoel terug (ruggenprik uit), en toen een uur en 43 min geperst.
    2 keer enorm ingeknipt en een klein scheurtje.
    ontzettend pijnlijke onderkant. Na een halve dag kreeg ik nog 3 aambeien, alledrie zo groot als (kleine)kippeneieren.

Nee, echt alles viel me tegen.
    En het gevoel van"ik zou het zo weer doen" nee, heb ik nooit gehad....
    Sorry...;) ik ben gewoon niet voor baren in de wieg gelegd.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier viel het ook tegen had ook erger verwacht

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    oja, zie onderschrift, ik wil inmiddels wel weer zwanger worden;) bevallen slaan we gewoon over dit keer;)

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    huh, je had erger gedacht??

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    viel wel mee...en ook weer tegen hahaha.

Dat de weeen vanaf begin heel pijnlijk waren viel tegen.

Dat het voor geen meter opschoot was teleurstellend.

Dat de pethedine prik me wel stoned maakte maar de pijn niet weg haalde viel tegen.

Dat na 3 keer persen ons meisje op de buik lag viel hartstikke mee.

Dat ik het knippen niet gevoeld heb viel mee.

Dat het hechten geen pijn deed viel mee.

Dat ik daarna meteen borstvoeding kon geven viel mee.

Dus eigenlijk viel het meer mee als tegen......

Waar het niet dat ik een volgende keer wat sneller ontsluiting wil hebben..en niet in 20 minuten de laatste 6 cm...en dan ineens persweeen op de OK krijgen terwijl ik klaar werd gemaakt voor een keizersnede en een ruggenprik zou krijgen hahahahaha

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Mijn eerste baby lag in stuit en ik was bijna 42 weken zwanger. Tijd genoeg om me er flink zorgen over te maken. Ik had me het ondertussen zo levendig voorgesteld, dat ik achteraf kon zeggen, het viel me niet tegen. Het ging ook goed, zeker voor een stuitbevalling, in 8 uurtjes was ze er, geen keizersnede (leek me heel eng), geen rare dingen. Na die tijd wel een maand niet goed kunnen zitten of zo vanwege de preventieve knip, maar ja....

De tweede bevalling ging nog sneller de vliezen braken. Na 3 uur kreeg ik weeën en anderhalf uur later (waarbij het wel echt heftig was, maar goed) was mijn dochter geboren, bijna zonder de VK.

Dus, houdt moed meiden, het kan ook meevallen!

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik had enórm opgezien tegen de weeën, maar die vielen me zo erg mee! Bij 5 cm vroeg ik aan mijn man of dit nou wel echt de bevalling was, want het deed niet echt pijn. Bij 8 cm heb ik nog twee boterhammen zitten eten.

wat tegenviel: mijn zoon lag verkeerd met zijn hoofd, dus na 4 uur aan het infuus met ruim 9 cm ontsluiting kwam hij er nog niet uit en werd het een keizersnee. Daarna nog een wondinfectie...

Het gedeelte thuis (dus tot 9 cm) zou ik zo weer overdoen, maar deel twee niet!

9. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik vond het heel erg meevallen. Vond het een super ervaring en hoop het nog een keer mee te maken!

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mijn 1e bevalling viel me heel erg mee!
    Duurde 3 uur en 48 minuten vanaf de eerste wee en echt enorme pijn heb ik n iet gehad.

Mijn 2e bevalling viel heel erg tegen, een ware HEL!!!!
    Duurde 2 uur en 42 minuten, maar in de laatse 45 minuten ging ik van 5cm naar 10 cm ontsluiting En werd ze met 3 minuten persen geboren. Wist echt niet waar ik het moest zoeken van de pijn!

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mij viel het ontzettend mee: En JA ik zou t morgen weer zo over doen hihi.
    Ik durfde nooit aan kinderen te denken..omdat ik dan moest bevallen haha...toen ik positief testte heb ik even geslikt en dacht: owjee nu moet ik bevallen haha

Maar de bevalling was een eitje...
    Zou eigenlijk ingeleid worden dus ik ging netjes om half 8 richting verloskamer.
    De gyn ging toch maar eens toucheren of ik al wat ontsluiting had...6CM!!!Zonder wat te voelen...nou ja wat krampjes.
    Toen besloot ze de vliezen nog eens te breken en toen binnen een uur mocht ik al persen want had al 10CM!
    3 keer persen en daar was ie al hihi....

Herstel is mij dus wel tegen gevallen...gekneust stuitje en een flinke knip met veeeeeel hechtigen

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eerlijk gezegd viel het mij erg tegen.
    Ik had altijd stoer geroepen dat er nog geen één is blijven zitten, en dat het er vanzelf uitkomt.
    En ook dacht ik dat het heus wel mee zou vallen, als vrouwen meer dan 1 kind op de wereld zetten.

Nou dat heb ik geweten! ;)
    Wát een rugweeën heb ik gehad zeg. Ze hebben van begin tot eind, (3.15 's nachts tot 13.03 bevallen), heel pijn gedaan.
    Ik wil wel een volgende, maar dan zeker met een ruggenprik, anders gaat de hele bevalling niet door. :D

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zat de dag na de bevalling nog helemaal hyper op de bank! Vond het bevallen geweldig! Nauwelijks pijn gehad, heeeeeel hard gewerkt en een prachtig resultaat. Wow, wat was ik trots op mezelf. Doe het dus graag nog een keer.
    Ik heb geen goeie weeen gehad maar kreeg wel vrij snel ontsluiting dat was dus redelijk eitje. Ik had ook geen persweeen dus daar heb ik wel lang over gedaan (bijna 2 uur) maar ook dat deed geen zeer. Ik was op een gegeven moment vooral heel moe! Maar wow, echt een kickuh ervaring!

14. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Viel wel mee....

Mijn moeder heeft 7 uur gedaan over de hele bevalling, dat had ik ook verwacht maar het duurde 40 uur :$ Dus dat viel me tegen....

de laatste 17 uur enorme rugweeen, een manuele placentaverwijdering en een bloedtransfusie.... en toch had ik het een paar uur later al over een eventuele 2e.... :D Ik vond het een zeer bijzondere ervaring en zou het morgen weer doen.... inderdaad cygnet2 echt een kickuh ervaring... haha

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

De pijn en de duur vielen me erg tegen. Begon meteen met echt pijnlijke weeen om de 5 minuten, die ik 22 uur later nog had. Toen een ruggenprik en wee-opwekkers (hmmm dacht dat ik er toch al wel genoeg gehad had, maar nee :D)

Daarentegen, het knippen heb ik niet gevoeld. Het persen was een kwartiertje 'werk' en daar was ze. Het hechten heb ik niet gevoeld. Herstellen ging verbazingwekkend snel.

Vreemd, ik had juist gedacht dat de ontsluitingsweeen minder erg zouden zijn, en het knippen enzo veel erger. En binnen een week mag ik weer, yeah!

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vond de eerste bevalling enorm meevallen. Tegen de tijd dat ik erachter kwam dat ik aan het bevallen was, had ik al 8 cm ontsluiting en een uurtje later was de baby er zo ongeveer. Half uur geperst, was heel goed te doen, ondanks de pijn (die ik zo weer vergeten was).
    De tweede leek in het begin vreselijk veel langzamer te gaan. Na bijna 2 uur weeën had ik nog 'maar' 4 cm ontsluiting. Tot ik een kwartier later de baby er in 1 enorme perswee uit lanceerde. Toen had ik weer praatjes voor tien, haha. Dat deed overigens wel gruwelijk veel pijn, als ik ooit nog eens moet bevallen zou ik daar wel tegenop zien. Tegen het geweld waarmee het de laatste keer aan het eind gepaard ging dan. Oh, en ik weet nog dat ik tijdens de bevalling van de tweede heb gezegd dat ik het een rotstreek van moeder natuur vond dat je zo snel vergat hoeveel pijn weeën doen. En nu ben ik het verdorie alweer vergeten, haha, dus straks trap ik er nog een derde keer in.

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    het viel me tegen, maar dat kwam omdat ik een spoed KS heb gekregen, maar vooral de pijn erna viel me tegen men o men

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    De eerste was wel pijnlijk maar te doen
    De tweede was een hel!
    En de derde was het simpelste wat ik ooit gedaan had zou het zo over doen..ik voelde toen echt bijna geen pijn..alleen achteraf toen ze me gingen hechten.Zo'n bevalling wens ik iedereen!

19. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Bij mij ging het in het begin heel snel, zat snel op 7 cm ontsluiting, dus dat viel mee. Daarna ging het tegen vallen, bleef op 7 cm zitten, tussen de weeen door zat geen tijd meer, dus constant pijn, ik kon me nog verdraaien (ze moesten iets inbrengen bij mij, dat ging dus niet). Toen bleek dat ons kindje in het vruchtwater had gepoept, ook een tegenvaller. Daarna viel de hartslag af en toe weg en wat het echte paniek. Ons mannetje moest nu komen, dus vacuum en anders spoedkeizersnede. Gelukkig lukte de vacuum meteen. Dan is je kindje er, ligt 2 tellen op je borst en wordt al weer meegenomen omdat het niet goed is. Meteen aan de beademing, artsen weten niet wat er aan de hand is en je weet niet of je diezelfde avond nog een kindje hebt, wat een verschrikkelijk gevoel. Gelukkig heeft ons mannetje zich heel goed herstelt en genieten we nu volop. Ik zou ook zeker nog een keer willen bevallen (omdat het er nou eenmaal bijhoort), maar ik zal het zeker heel erg eng vinden, pas als het kindje eruit is, ben ik gerust...

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier viel het 100% mee, en zou ik zo 10 van die bevallingen doen achter elkaar :D.

De bevalling heeft maar 4 uurtjes geduurd (de eerste 2 uur heb ik niet echt gemerkt, was maar wat buikpijn). Een uur voor de bevalling (ik had niet eerder gebeld) kwam de vk en melde dat ik al 8 cm had. Een uur later mocht ik persen, nou... 3x persen en ik was klaar, geen knip of hechting.
    Ik had zelf een uurtje of 10/15 in gedachte en veel pijn, maar niks, alles ging zo soepel, ik heb ook niet in een roes gezeten en heb lekker gebuurd tot de eerste (van de 3) perswee.
    En nadat ik gewassen was, voelde ik me weer zo fris en fruitig, alsof ik niet bevallen had.

Ik ben nu weer zwanger, en ik moet tegen die tijd dat ik mag bevallen echt goed opletten, en bij ieder krimpje bellen, anders is de kleine er al voor de vk er is.

Deel Deze Pagina