ik voel me er niet schuldig over, helemaal niet eigenlijk. je kan er maar beter gewoon eerlijk vooruit komen toch? het is heel normaal inderdaad dat je weer iets anders er naast wil doen. en inderdaad respect voor de moeders die wel fulltime moederen!!
Ik mag over 3,5 week weer gaan werken en daar heb ik erg veel zin in. Inderdaad jammer dat ik Pax naar kinderdagverblijf moet brengen maar ik ben een leukere moeder als ik kan werken en aan andere dingen kan denken dan luiers en voedingen. Gisteren waren er enkele collega's op visite en dan heb ik toch wel erg veel zin om te beginnen. Ik ga 32 uur werken en mijn vriend ook, dus 3 dagen kinderdagverblijf. Gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft. Mijn vriend wist het vantevoren al zei hij dat ik weer zin had om te werken. Je bent natuurlijk niet alleen mama!
Ik ben na de bevalling nog 14 weken thuis geweest en nu weer aan het werk. Ik vind het echt een verademing om weer te werken. Ik maak voor mijn gevoel weer deel uit van de wereld. Ik geniet van de dagen dat ik thuis ben, maar ook echt enorm van m'n werk. Ik merk ook dat we met z'n allen weer veel beter in ons vel zitten sinds ik werk. Ik werd echt heel ongedurig van thuis zijn. Pim
Ook ik heb veel zin om aanstaande maandag weer te gaan werken! Maar... kon ik mijn kleintje maar meenemen, want dat kinderdagverblijf... ik vind het allemaal maar spannend! Ik zie wel erg op tegen het kolven. Ik ben al niet zo'n kolfwonder en dan ook nog op mijn werk, waar je dan ten eerste minder op je gemak zit en ten tweede veel aan je hoofd hebt... Hoe gaan jullie dat doen?
Nou, vandaag was het zover: mijn eerste werkdag! Ik vond het verschrikkelijk om Veerle achter te laten op het kdv, maar ik vond het wel weer erg gezellig om op mijn werk te zijn. Er lag wel een hoop werk op me te wachten, dat is minder... Het kolven ging niet zo goed vandaag. Ik heb het 3 keer geprobeerd en de eerste 2 keer duurde het zeker 10 minuten voor er iets uitkwam. In totaal heb ik nu 170 cc gekolfd... en dat in 3 sessies! Kan beter... Ik heb vanmiddag na werktijd die neusspray gehaald en ik hoop dat ik daarmee morgen in ieder geval een toeschietreflex heb, anders schiet het echt helemaal niet op. Maar goed dat ik nog voeding in de vriezer heb...
ik ben gister begonnen en vond het heerlijk! @Ellen, dat is idd niet veel, 170 cc in 3 sessies. misschien idd een foto meenemen en hopelijk werkt die neusspray, maar je hoort ook weleens dat het een kwestie is van wennen! succes, en hopelijk gaat het vendaag beter!
Nou, gisteren die neusspray geprobeerd. Ik had 240 cc in 2 sessies. Helaas geen 2 complete voedingen, dus ik kolf vandaag weer wat bij (ben vrij vandaag). Het ging gisteren al wel iets beter, de melkstroom kwam in ieder geval wat sneller op gang. Ik had maandag ook al foto's van de kleine bij me, dat heeft toen niet echt geholpen. Ik probeer het gewoon een tijdje en als de voorraad uit mijn vriezer op is, geef ik, als ik te weinig heb gekolfd, naast een fles afgekolfde melk ook kunstvoeding mee naar het kinderdagverblijf. Heel jammer, maar het is niet anders...
Ik heb volgende week nog vrij en moet dan weer aan het werk. Zie er zo tegenop! Heerlijk om thuis te zijn. Vind het vast wel weer leuk als ik eenmaal aan het werk ben. Maar nu heb ik er echt nog geen zin in. Hoorde ook van mijn collega dat het op mijn werk niet goed gaat dus dat speelt natuurlijk ook wel mee.