hoi vandaag voor de vierde keer met de miniplurk naar het buro geweest en nu zagen ze ineens toen ze op haar buikje lag dat ze a symetrische billetjes heeft. en idd ik had het ook nog nooit gezien maar ja let ik daar op? de dokter heeft ook gekeken en ze zei dat haar heupjes niet vast zitten en dat ze ook geen beenlengte verschil zag maar dat we voor de zekerheid wel een echo moesten maken. nu staat er een afspraak voor zon echo op 27 sept. eerder kon niet en het was ook de allerlaatste mogelijkheid want na een half jaar kon het niet meer ofzo???? ze vonden het ook raar dat ze het niet eerder hadden gezien... tja ik kijk daar verder ook niet naar. voor mij heeft ze gewoon een lief kontje ik legde haar net nog es op haar buikje en idd nu ik het weet zie ik het heel goed. heeft iemand hier ervaring mee? herkent iemand iets? en kan mij iemand vertellen wat zon echo precies inhoudt? ze zeiden wel dat het geen pijn doet en niet belastend is maar weet helemaal niet wat ik kan verwachten.... en de 27ste september duurt nog zoooooooooolang........ ik hoop dat iemand mij beetje kan helpen
Hoi, Mijn dochter heeft met 3 maanden een echo gehad van haar heupjes omdat ze in een stuitligging heeft gelegen en dan doen ze dat standaard (dan is de kans op een heupafwijking groter namelijk). Hier ging het heel snel en stelde niets voor. Kindje werd op een voedingskussen gelegd op haar rug en op de plek van de heupjes gaan ze eerst de ene kant dan de andere kant met de dopler (net als de zwangerschapsecho ) over de heupjes heen en kijken of de heupkom stijl genoeg is en niet te vlak waardoor deze eruit kan schieten. Van scheven billetjes oid heb ik geen verstand omdat onze echo dus puur preventief was. Wij kregen trouwens direct uitsluitsel van de echoscopist. Ik hoop voor jou ook op goed nieuws!
Echo? Nee nog nooit van gehoord. Julian heeft wel een rontgenfoto gehad en daarop was eerst een hele lichte afwijking te zien aan 1 heupje. na 1 maand moesten we terugkomen en toen was hij erover heen gegroeid. Maar waarom een echo en geen rontgen? Omdat rontgen toch slechter is?
nee rontgen word later gedaan omdat er tot 6 maanden nog meer kraakbeen is als bot en dat zie je schijnbaar niet goed op een rontgenfoto
Alledrie mijn kinderen hebben een rontgenfoto/echo gehad voor de heupjes. Twee van de drie hadden ook heupdysplasie. Ze hoeven alleen maar te liggen en voelen verder helemaal niks van de echo, er is volgens mij niet eens lichamelijk contact.
Mijn zoontje heeft ook een echo voor zijn heupjes moeten laten maken met 4 maanden. De dochter van mijn zus heeft heupdysplasie gehad en ze wilden het zekere voor het onzekere weten. Ook had hij asimetische billen, een extra bilnaadje zeg maar Van de echo heeft hij niet veel gemerkt, hij werd op een soort aankleedkussen gelegd op zijn zij. Toen met zo'n echo ding op zijn heup, daarna omgedraaid. We kregen wel meteen de uitslag. Gelukkig was alles goed.
Thirza is met 3,5 maand voor een heupecho geweest, omdat ze een extra plooi had en ze voelden verschil in beweging tussen links en rechts op het consultatieburo. Thirza dacht dat ze minimaal vermoord werd tijdens de echo. Het doet geen pijn ofzo, maar mevrouw was het er niet mee eens dat ze op haar zij stil moest liggen. Echt het hele ziekenhuis heeft haar gehoord volgens mij. Rechts was goed, maar links konden ze niet goed zien. Dus ze moest gelijk door voor een rontgenfoto (dat vond ze wel gezellig). Helaas bleek Thirza een ernstige heupdysplasie en luxatie te hebben. Dus we hebben er inmiddels alweer 3 maanden Pavlik bandage op zitten. En nu heeft ze een camp spreider voor de nachten. Balen dat je nog zo lang moet wachten voordat je terecht kan. Thirza's orthopeet hamert er juist op dat je er zo vroeg mogelijk bij bent, omdat het dan het snelst en makkelijkst weer geneest. Hopelijk valt het voor jullie mee en is er niets aan de hand.
Hier kreeg meneertje rond 3.5 maanden een foto van zn heupjes. Dat is hier beleid in het ziekenhuis want als er op de echo een afwijking te zien is moet er alsnog een foto gemaakt worden. Wel is het van belang om zo snel mogelijk te handelen. Kan je evt niet eerder bij een ander ziekenhuis terecht?
Hier eerste echo gehad ivm de heupjes en verschil in beenlengte volgende week 2de echo stelt niets voor eigenlijk de kleine krijgt gewoon netals bij een 12 weken echo wat gel op haar heupje en wordt op dr zij gelegd tussen een ding wat hun houding bijelkaar houdt zegmaar... er wordt gekeken op een scherm en uitslag volgt vaak direct en evt in een gesprek bij de ka. geen zorgen maken komt altijd goed
Onze jongste kreeg ook een echo. Ging heel snel en mannetje heeft er vriendelijk bij liggen lachen. Ze hadden een heel handig kussen waar ze hem op zijn zij in konden leggen. Was dus echt zo gepiept. Hier ook meteen de uitslag
Hier ook 2keer gehad ivm met stuitliggingen... Stelde niet veel voor... Gewoon makkelijke kleertjes aan doen en verder stonden wij binnen 5 min weer buiten! Succes!
hier in duitsland wordt dat standaard bij het 3e onderzoek gedaan (ongeveer 8 weken). doet geen pijn, mama vond de dokter alleen niet erg sympathiek (zacht uitgedrukt) en dochterlief heeft hem daarom eronder gepiest.
Beide kids hebben een echo gehad. Alle 2 ook 2x trouwens. Bij 3 maand en bij 6 maand. Beide i.v.m stuitligging. Stelt idd niet veel voor. Broek/rok uit, rompertje los, luier af...echo beide kantjes, weer aankleden en dan naar huis. Week later ha bellen voor uitslag..
Hoi , Hier ook een echo gehad met 3 maanden. Bij mijn zoontje waren z'n bilplooien ongelijk. Was ook duidelijk te zien. De echo was goed. Niets ad hand (heup ). Als t niet goed zou zijn hadden ze pas een röntgen gemaakt.
Hier pas 'ontdekt' met 8 maanden!! Inval CB arts viel het op... Uiteindelijk geen echo meer kunnen maken, was ze te oud voor. Op de röntgen konden ze geen afwijkingen vinden. Dat was wel een opluchting! We zaten behoorlijk in spanning want we zagen zelf ook duidelijk de asymmetrische bilplooi. Ik hoor en lees inderdaad veelal dat het uiteindelijk meevalt. Succes en sterkte tot september!