Dit is hij nog met ovu test, zat in het begin hoog qua temp omdat ik toen behoorlijk verkouden en beroerd was, normaal zit ik wat mooier en minder wisselend de eerste dagen
@mothermary wow ik vind de test wel hoopgevend. Spannend hoor. Alvast voorzichtig gefeliciteerd. Mijn Nod verwacht ik ergens volgende week zondag/maandag. Beterschap voor zl. @me87 owh ja dat klinkt wel als een spannende bevalling. Doe je de bevalling wel alleen of mag dat nog niet. Ik zou me idd dan ook nog niet te druk om maken. Wie weet gaan die plannen nog wel van baan. Lekker genieten van je werk. Fijn dat je dochter weer beter is. Lijkt me wel zwaar die nachten met weinig slaap. Kun je morgen wel wat slapen? Hopenlijk ben je na 2 rondes snel zwanger voor je het weer is het zover. @suzannewk misschien een rare vraag maar wat is ff? Ik snap dat je niet veel hoop hebt maar er is wel een kans. Sperma leeft tot 5 dagen en je bent er maar 1 nog die jou eitje bevrucht. @lindadd nog geen eisprong gevonden? Word het nu misschien niet zo'n korte cyclys als je vorige als ik je handschrift zie. @hier de ziekenboeg is helaas nog niet over. Ik ben nog niet helemaal fit maar echt ziek ook niet meer. Vooral als ik druk bezig ben voel ik het heel erg. Zoontje is ook nog niet beter. Gister was ook drama, wilde helemaal niks dus veel huilen en boos zijn. Heeft nog steeds verhoging/koorts. Vandaag leek het wel iets beter had wat praatjes weer. Ben benieuwd hoe dat morgen is.
@ Suzannewk, verbouwen uhm ja we zijn nog wel ff bezig. We zijn hier 2 januari gekomen. En 5 januari begonnen met het verbouwen. Het huis is al uitgebouwd maar was een aparte keuken en een stukje waar je in mijn ogen weinig aan had. Dus die muur ertussen hebben we eruit gehaald, was een draagmuur. Nu geven we een grote ruimte en oude keuken dus ik wil een nieuwe keuken. Vriend nu ook overgehaald en keuken laten ontwerpen en besteld bedoel komt pas eind maart. Maar in die tussen tijd moet er nog veel gebeuren. Daar waar de muur eruit is is nog helemaal open dus moet nog dicht gemaakt worden en gestuct omdat er gestuct moet worden ook maar alle elektriciteit op beter plaatsen gelegd en meer stopcontacten. Voor nieuwe keuken moeten de leidingen verplaatst worden. Als de stukadoor komt doen we ook maar meteen heel de woonkamer haha. Is nu spachtelputz laten we strak maken. Er komt nog een nieuwe vloer, hout en in keuken tegel. En uhm schilderen. Haha uiteindelijk komt er gewoon veel bij kijken en we doen alles zelf. Buiten ons werk. Dus daarom dat er ook langere tijd overeen gaat. En daarom dat ik het dan ook maar voor lief neem dat ik niet kan slapen. Want Vind t wel fijn dat t gebeurd. Als de woonkamer klaar is is het geld op maar we willen eigenlijk nog meer doen dus moeten ff kijken hoe of wat. Als woonkamer af is ben ik al heel blij. Hmm je tempkaartje is lastig ja. Echte tempdip zit natuurlijk wel op de dinsdag. Voel je zelf niks van je eisprong? @ panda86 ik doe bevallingen samen met verloskundige of gynaecoloog. Als t zo spannend wordt of ik voel me nog niet helemaal zeker vraag ik er een collega bij op de achtergrond bij. Ik heb gewoon me begeleiders daarvoor. Klote dat de ziekenboeg nog niet over is. Hier ook toch niet. Pff is hard werken zo haha. @ hier, kleine dus nog niet beter. Ik heb haar gister 5 keer helemaal om kunnen kleden omdat ze onder de poep zat. Maar niet overgegeven dus dacht ach komt wel goed. Nou niet dus vanmorgen was t raak. Germ zijzelf en ik zaten helemaal onder. Dus maar weer onder de douche gestapt samen. Ik vind t zo zielig. En zoveeeeeel werk haha. Gelukkig ben ik afgelopen nacht vrij geweest. Ook weer een heel verhaal haha Gister rond 17.45 was vriend eindelijk beetje klaar. We dachten gaan friet halen en de puin opruimen. En ik dus nog naar bed want had maar die 3 uur geslapen. Gaat me telefoon. Is me zus. Waar blijven jullie?? Ik zeg uhhh? Aah fuck haha t kwartje viel mijnstiefvader vierde feest met een etentje erbij. Kak echt zoooo vergeten. Ja voel je niet verplicht om te komen he zgt ze. Ik zeg ik overleg ff. Dus ja met vriend wat doen we. Ja kunnen we echt niet maken om niet te gaan. Dus vriend ofwel stofwolk snel onder de douche, ik snel onder de douche. Julie snel andere kleren. We zagen er weer netjes uit en een halfuur later zaten we in de auto. Nou daar ging me avondslaapje. Daar gegeten en nagedacht ik denk jaa ik stort echt een keer in vanacht. Dus heb ik me werk gebeld. Is het druk? Nee helemaal niet. Willen jullie iemand vrij geven? Jaa wilde we zo naar gaan kijken. Oooh ik zou echt heel graag gewoon gaan slapen. Ja zgt ze we overleggen even en dan hoor je het. Werd ik half uur later gebeld dat ik bereikbare dienst mocht draaien. Dus ik lag heerlijk om 22.00 in bed. En heb tot 8 geslapen. Ben nog wel kapot maar ik ben zo blij dat ik thuis mocht blijven. Nu moet ik komende nacht wel weer werken en morgen kan ik ook maar kort slapen. Maar dinsdag vrij.
@panda86, ff is fertilityfriend, een app waar je je temp in kwijt kan en die automatisch je eisprong berekend. Maar hij heeft m dus een keer verzet. Hoopte op zaterdag want dan had ik nog een kans, maar wat me87 al zei, de temp dip is op dinsdag, dus dat zal dan wel m'n eisprong zijn geweest. Naja, volgende ronde beter. @me87, poeh wat een verbouwing. Zo te horen ben je nog even bezig. Wel handig hoor, z'n vriend die alles kan. De mijne heeft 2 linker handen 😜. Fijn dat je de nacht vrij had gekregen. Z'n onverwachtse verjaardag, ziek kindje en nachtdiensten en dan ook nog eens verbouwen, niet niks hoor! Ik lekker op de bank nu, kleine slaapt, morgen weer werken. @morgermary, ga je morgen nog een keer testen?
@panda, dankjewel! Zoonlief heeft twee dagen zielig, koortsig en lusteloos op de bank gehangen, maar kreeg vanavond weer een opleving. Ik denkt dat het morgen al een stuk beter zal gaan! En jouw zoontje? Spannende week voor jou komt eraan! Heb je er al een idee over? Of misschien voel je al wel wat... @Suzanne verwarrend zeg dat FF zo wispelturig is. 😃 Hij hoort het toch vooral duidelijker te maken voor je? Wanneer is je NOD? Kunnen we meeleven, ook is het maar een minikansje... Ik ga morgen zeker nog testen, kan niet wachten! Ik heb De Grote CBdigital voor dat moment bewaard. Vanmorgen ook nog getest hoor, ik ben altijd zwaar getroffen door het testvirus... Streepje was mooi opgelopen, dus ik heb goede hoop. Zou ZO leuk zijn als het nu raak was... Sowieso natuurlijk, want wacht er al even op, maar als het nu raak is, scheel ik twee weken met mijn beste vriendinnetje, die ook zwanger is. Lijkt me fantastisch! @me87 Wauw, dat klinkt als een flinke verbouwing! Wel fijn hè, zo'n handige man? De mijne heeft dit huis als oud krot gekocht en het helemaal gestript en weer opgebouwd. Gelukkig was dat al voor dat ik er bij kwam, moet er niet aan denken om jaaaaarenlang in de verbouwingstroep te zitten. (Hij heeft er 6 jast over gedaan). Maar nu ben ik er wel erg blij mee, in de voorjaarsvakantie gaan we het kamertje van zoon opsplitsen, zodat hij een Grote-Jongenskamer krijgt en er een extra babykamertje ontstaat. Ik vind het trouwens echt heel te gek dat je op verloskunde staat, hlijkt me echt prachtig! Waar woon je ergens? Wie weet hebben we jou straks wel aan de bedrand staan... 😉
@ suzannewk, haha mijn vriend is ook niet zo handig hoor. Ik meer dan hem. Maar mijn vader is heel handig enja mijn vried helpt en ik zorg voor de kleine. Maar zou graag zelf meer mee helpen met verbouwen. Vind ik super leuk om te doen. Werkse vandaag! @ mothermary, ik ben ook blij dat het bij ons geen 6 jaar duurt. Pfff verschrikkelijk. Als het goed is zijn we begin april klaar. Met woonkamer dan. Ooit willen we nog de zolder doen. Slaapkamer maken met dakkapel maar dat zien we wel wanneer. En de tuin moet wel redelijk snel kindvriendelijk gemaakt worden. Jaa mijn werk is ook super maar jij gaat me niet zien haha. Ik werk in Eindhoven. Laatste nachtje zit er nu bijna op. Kan ik straks 2,5 uur slapen en moet ik de kleine gaan halen. Dan leg ik haar thuis in bed. Hopelijk kan ik dan ook nog ff slapen. Ben benieuwd hoe t thuis is gegaan. Of ze nog heeft overgegeven of iets. Hoop t niet. Ben er wel klaar mee haha. En is natuurlijk ook zielig voor haar. Ben benieuwd naar je test vandaag. Maar vond en er erg positief uitzien hoor. Hebben we de eerste zwangere hier al haha
Nou, dit lijkt me duidelijk.... ik hoop dat ik een goede toon zet voor jullie allemaal en dat het voor jullie ook snel raak mag zijn! Vind het inderdaad raar dat er nu al zo snel de 1e zwangere is hier. Moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel een beetje bezwaard voelde om het nieuws met jullie te delen. Het voelt een beetje alsof ik het jullie wel heel erg probeer in te wrijven... Dat is niet mijn bedoeling hoor! En het lijkt nu misschien niet zo, maar dit was ook ronde 8 voor mij, dus dat het na de oprichting van deze club meteen raak is, is wel heel toevallig! Anyway, ik blijf gewoon lekker met jullie kletsen. Vond het net zo fijn om met een paar mensen in een clubje te zitten. Ben reuzebenieuwd hoe het jullie verder vergaat. Ik ga nu de internist bellen. Ik heb een schildklierafwijking en moet in een zwangerschap zo snel mogelijk mijn medicatie bij laten stellen.
Gefeliciteerd mothermary!!! Super leuk. En doe niet zo gek dat jet het lullig vind voor ons. Ik ben juist blij voor je. 8 rondes is heel wat. Fijn toch dat t nu is gelukt. Super!! Mijn meisje is zo ziek. Echt sneu. Heb t idee dat t verergerd. Vanmorgen wel vrolijk. Maar in der slaap weer overgegeven. Net flinke waterdunne luier. Ik denk dat ik haar de afgelopen 3 dagen al 12 keer heb omgekleed, 4 keer heb gedoucht, 6 keer der bed verschoond en 1 keer de autostoel helemaal gepoetst. Daarnaast al stuk of 7 wassen gedraaid. Geen fijne combi nu met me nachtdiensten en weinige slaap. Kleine is vanaf vanmiddag ook heeel hangerig, was ze afgelopen dagen nog niet. Ze is nu op de bank in slaap gevallen. Doet ze ook nooit. Heb vanmiddag wel ff huisarts geveld omdat het al 4 dagen aanhoud. Maar ik had nog niet echt zorgen. Dacht ga misschien morgen dan langs. Maar nu om 16.45 begin ik me toch wel zorgen te maken.
Wij zijn hier super blij voor je mothermary, gewoon hier blijven kletsen en niemand die het erg vindt. Zoiets wil je toch juist met de hele wereld delen!?! Mijn NOD is zaterdag, maar als m'n ei pas dinsdag was 2 dagen later. Gaat een druk weekendje op de WC worden straks Wat vervelend dat ze nog zo ziek is me87. Het heerst ook zo! hopelijk knapt ze snel op. Nog naar de huisarts geweest of toch wachten tot morgen? Mijn man komt vrijdag weer thuis, ben de dagen aan het aftellen. Lekker paar dagen vrij met z'n 3tjes!
Naar huisarts ging niet meer was natuurlijk al eind van de middag. Gelukkig heeft ze wel beetje gegeten en was ze wat vrolijker. Nog wel 2 volle luiers weer gehad. Zo sneu onder er eten hoorde we gewoon het borrelen in de luier. Maar ze ligt nu lekker in bed. Morgen even kijken hoe het gaat. Hoelang is je man zo gemiddeld weg en hoe vaak?
@suzannewk, oke nu snap ik het. Ik temperatuur zelf niet dus vandaar dat ik het niet kende denk ik. Ben benieuwd wanneer je menstruatie komt kun je ook weer beetje terug kijken naar je kaartje neem ik aan. Lekker paar dagen met z'n 3tjes. Hoe lang is hij dan weer thuis? @me87 fijn dat je toch al wel de bevallingen aardig zelfstandig mag doen. Fijn dat je zo toch een nachtje vrij kon zijn en hebt kunnen slapen. Beterschap met je meisje, hopelijk is ze snel beter. Kun je morgen wel beetje bij slapen? Ik dacht dat s'nachts de meeste baby's werden geboren, heb ik dat toch mis? Nog een hele verbouwing zo te lezen. Je krijgt er wel iets voor terug naar eigen smaak, fijn dat jullie het allemaal zelf kunnen. Vl kan ook heel veel maar tijd is voornamelijk het probleem. @mothermarry van harte, super mooie testen. Niet bezwaard voelen joh, iemand hier moet de eerste zijn. Hopelijk helpt dat we je snel kunnen volgen. Leuk dat je lekker blijft kletsen. Voel je al iets? Ik voel nog helemaal niks. Bij zoontje kreeg ik aantal dagen voor mijn NOD krampen dat ik dacht daar komt de menstruatie weer. Ik verwacht ook niks, zelfbescherming.
Gefeliciteerd MotherMary!! Hardstikke leuk joh! Dit zijn juist de berichten die we hier willen lezen (en het liefst ook zelf schrijven ). Geniet ervan. Heb je al last van kwaaltjes? Me87, wat sneu dat je kindje zo ziek is. Dymph had dat een paar weken geleden, zo zielig. Hopelijk knapt ze snel op. Suzanne, spannend weekend voor jou. Fijn dat je man er dan ook weer is. Heb m'n ei nog niet ontdekt. Temperatuur schommelt af en toe, maar is nog niks uit te halen.
@ Panda86, snachts beginnen de meeste wel aan hun bevalling maar het is neit perse zo dat dan de meeste baby's worden geboren. In het ziekenhuis is natuurlijk ook een grote populatie die ingeleid worden en dan doen ze altijd doordeweeeks overdag. Laatste nacht heb ik wel beetje te werken gehad. 2 bevallingen (1 wel samen met collega want was een afbreking dus kindje zou niet leven) en de andere een hele snelle poliklinische net op het eind van me dienst dus nog overgewerkt. Vanacht heerlijk geslapen haha. Zo fijn is dat dan om gewoon te weten dat je neit meer weg hoefd savonds en met je mannetje naar bed kan. Al ben ik dan doodop na die nachten dat hij ook weinig aan me heeft maar ok. Net met de kleine toch maar naar de huisarts geweest. Ze had vanacht maar 28 ml geplast in 10 uur tijd. Vond ik toch wel erg weinig en daarbij nog steeds zo hangerig en in der slaap weer overgegeven. Ze vonden dat ik lang had afgewacht. Maarja ze snapte t wel omdat ik in de zorg werk en eigenlijk Julie nog vrij goed was, ondanks dat ze alles eruit spuugt of peopt. Ze is dus nagegeken maar ik kon weer gaan. Moet het wel in de gaten blijven houden. Maar ze heeft nu na het ontbijt neit meer overgegeven dus misschien gaat het nu betere kant op. Hoop het wel want meot morgen gewoon werken. Nou ik ben benieuwd naar de komende NOD's!!
@lindadd hopelijk vind je snel je ei. @me87, wat sneu van je meisje. Fijn dat de ha niks kon ontdekken. Is ze alweer aan het opknappen? Owh bah wel een nare bevalling lijkt me dat als kindje niet meer leeft. Lijkt me toch de minder leuke kant van jou vak. @hier nou gisteravond kwam daar zo ineens mijn menstruatie. Wel een hele korte cyclus, 20 dagen. Begin me nu toch wel beetje zorgen te maken met die korte cyclussen. Heb wat gegoogled en ja eigenlijk moet je dat natuurlijk niet doen. Ga deze ronde toch maar met ovulatietesten aan de gang, wil wel eens weten of ik wel een eisprong heb. Dacht toch echt vorig weekend last van me eisprong te hebben, wat het dan wel geweest is weet ik ook niet.
@me87 & panda86 m'n man is heel wisselend weg, afgelopen maanden veel thuis geweest, nu 2 weken weg, 5 dagen thuis en daarna weer een week weg. Is veel meer geweest, tijden dat hij helft van de tijd weg was.
@panda86 dr. Google is zo verleidelijk, maar ook zo veel onjuistheden op het net. Ik zou het ook doen hoor, heb alle mogelijke kinderziekten al langs zien komen na een kuchje of vlekje maar meestal is het helemaal niks. Wel balen dat je cyclus zo kort is. Inderdaad eens kijken of je een eisprong hebt, maar ze zeggen dat een ovu test dat niet 100% kan bevestigen. Dan toch ook aan de temp en FF?!
@lindeDD, ben je deze cyclus al lang aan het tempen? Hopelijk kom je snel je ei tegen. Mijn temp was vanmorgen gestegen naar 37.3, ben benieuwd morgen
@ Panda: vervelend dat je zo'n korte cyclus hebt. Misschien ook een korte LF? @ Suzanne: spannend dat je temp. nog hoog is! Ik ben op dag 9 van deze cyclus begonnen met tempen en zit nu op dag 17. Het blijft wisselend tussen 35,9 en 36,3.
Hee meiden, hoe is het hier? Spanning rondom het ei vinden zie ik! Ik ben benieuwd, hoop dat het mag lonen allemaal. En hoe is het met de zieke kindjes? Hier een jongetje dat een weekend lang koorts had, toen 2 dagen niks aan de hand, vandaag weer wat koortsig. Hardnekkig virusje! En ik zag nu ook een paar bleken op zijn benen verschijnen... Hoei, dat vind ik wel spannend! De meeste vlekjesziekten dragen wel een risico voor zwangere vrouwen met zich mee. Ik hoop dus maar het beste! Hebben jullie kinderen al eens een vlekjesziekte gehad?
@ Panda, ja dat zijn idd minder leuke kanten van het vak maar het hoort er helaas wel bij. Wat raar zo vroeg je menstruatie. Heb je dat eerder gehad zo korte cyclus? maar als je idd op google gaat zoeken (doe ik ook hoor) komen er meteen de meest erge dingen naar boven. @ Mothermary, ik ben niet zo bekend met vlekjes ziektes. Julie heeft wel een keer de 5e ziekte ofzo gehad maar was ze na een dag alweer vanaf. En weet ook niet zo goed hoe dat met zwangere zit. Hoe is het nu met je ventje? @ Hier, drukke dagen gehad, heb 3 dagen gewerkt, is neit veel maar wel heel gedoe en geregel. En daarbij was vriend gister nog jarig dus was er ook nog wat bezoek. Nu lekker het weekend vrij. Ofja vrij, moeten natuurlijk gewoon klussen en het is carnaval dus vriend gaat alle avonden stappen. Ik heb hekel aan carnaval haha dus ga wel mee smiddags naar optochten met de kleine maar savonds plof ik lekker op de bank. Dan maandag en dinsdag gewoon weer werken. Had woensdag 3 besprekingen op t werk gehad, 1 over mezelf, tussenevaluatie van me stage nu. Was allemaal goed dus dat is heel fijn. Goed keuring gekregen om aan 1 van de 4 eindopdracht te beginnen. Ook fijn maar gaat wel heeeeeel veeeeel tijd in zitten dus hoop dta me dat allemaal lukt. Is een soort van scriptie, mag niet meer als 45 paginas zijn. Nou ik vond 10 ofzo ook al wel geneog haha maar trappen ze niet in denk. Vandaag was het rustig op t werk dus heb ik vast een begin gemaakt, maar toen kwam er toch een patient binnen dus kon ik niet verder. Verders rustig aan hier he. Wacht in spanning af op jullie eitjes en NOD's, Ik wacht toch nog eventjes haha.