wie kletst er mee, we gaan voor kindje twee!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MotherMary, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Wat gek Suzanne je zou nu toch wel denken dat ie duidelijker moet zijn. Zie em op de action wel maar kruidvat niet. Had je ei toch niet iets later kunnen zijn geweest?

Voor de bouw maakt het niet uit die staat zoiezo stil als ik werk of school heb. Vooral weekenden zijn we bezig en al ik vrij ben. Maar het probleem ligt ook beetje ingewikkeld. Vind het lullig me vriend op te zadelen met de kleine. Is natuurlijk heel druk alles alleen mar aan andere kant doe ik dat natuurlijk ook heel vaak. Maar voor mij zelf geeft het psychisch geen rust omdat mijn ex in die stad woont bewaar ik overigens gewoon goed contact mee heb maar ook nog veel gevoel. Het maakt mij heel onrustig te weten dat ik dicht bij ben. En wil dan dus afspreken maar dat is allemaal niet goed voor mij. Dus daar zit mijn twijfel heel erg. Terwijl ht gewoon zoveel makkelijker is om daar te blijven en ook gezellig met 2 vriendinnen. Maar t zit allemaal wat complex in elkaar.

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik zie ze allebei hoor, Suzanne! En ja, nog steeds licht, maar inmiddels geeft de kv wel positief aan. Die was afgelopen week nog negatief toch? Ik vind het nog steeds hoopgevend. Gewoon blijven testen en kijken of hij oploopt.
    Hoe snel heb je de foto trouwens gemaakt? Mijn ervaring is dat de kv2v5 pas laaat reageert. Na een half uurtje is de streep meestal duidelijker. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Me87, wauw, wat een onderneming zeg, die verbouwing! Ik zou ook blij zijn om een nachtje weg te zijn... ;) Snap je dilemma wel hoor, het is hoed dat je zelf weet waar je gevoelig voor bent. Maar het is maar 1 nachtje toch? Dat is te overzien.

Hier weer aan het koken. Misselijkheid is minder dan gisteren, maar then again, gisteren begon het ook pas echt na het middaguur. Probeer het meeste nu af te krijgen, zodat ik daar vanmiddag zo min mogelijk last van heb. Vind het ergens ook wel fijn die misselijkheid, als een soort bevestiging, alleen mijn timing is gewoon slecht!
    Ben wel van plan het mijn vriendinnen vanavond te vertellen. Ze weten bijna allemaal dat wel bezig waren, dus ja, als ik dan misselijk ben en geen wijn drink.... Haha, die conclusie gaan ze zonder mijn toelichting ook wel trekken. Dus ik vertel het ze maar gewoon! Ben benieuwd naar de reacties. :)

3. SuzanneWK

SuzanneWK Lid

25 apr 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @me87 ik denk dat we allemaal wel z'n ex hebben. Ik iig wel. Heb al het contact moeten verbreken om verder te kunnen. Snap je dilemma wel. Misschien ook z'n 06 verwijderen en uit fb? Was mijn enige manier om geen contact meer te hebben ;)
    Kan me voorstellen dat het zwaar is voor je vriend als hij op de kleine moet letten, maar goed hij heeft ook voor kinderen gekozen en jullie hebben er beide profijt van als jij gewoon heel je opleiding in een keer haalt.

@mothemary, hopelijk blijft de misselijkheid nu weg. Haha ja als de weten dat jullie bezig zijn is de conclusie zo getrokken.

Ik heb m'n beste vriendin ook verteld van de twijfelachtige testen. Op de kruidvat is hij nu wel echt te zien, en eerst niet. Net een clearblu gedaan en hij zegt niet zwanger. Nu wacht ik maar een paar dagen, snap er niks meer van..

4. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Suzanne wat vervelend zeg. Zit je nog in twijfel. En idd iedereen zal wel zo'n ex hebben maar ik wil echt het contact niet verbreken. Ook al zou het beter voor me zijn ik wil echt niet helemaal zonder hem verder. En ging ook altijd goed tussen ons. Maar paar maanden terug is z'n moeder overleden en was het contact dus wat meer dan normaal. Ben ook bij de dienst geweest en pfoe daar gaf ie mij 3 kussen zoals normaal, daarop volgend gaf ik hem een knuffel. Was zo fijn. Even gesproken en daarna gaf hij mij knuffel en sinds dien krijg ik hem niet meer uit me hoofd. Daarna stuurde hij me nog even een heeeel fijn berichtje. Haha zo erg Aangezien we op tzelfde terrein op school zitten en hij dus daar ook woont dacht ik we gaan een keer wat drinken. Vond hij goed idee maar elke keer als ik daar ben heft hij t druk of andere plannen. Dus hij wil niet. Denk laat t nu van hem komen maar dan komt er niks haha. Dus krijg Ik onrust zal ik hem toch vragen? Maar weet eigenlijk dat t beter is van niet. Verschrikkelijk haha.

@ mothermary. Leuk dat jullie het gaan vertellen. Ik en slecht in geheimen bewaren dus bij ons was t ook snel rond. Bij 5 weken mijn vriendinnen, bij 6 weken vrienden van vriend en ons werk en bij 7 weken heel de familie en daarna ook meteen fb gezet.

@ hier ik mag zo gaan werken maar heb geen zin. Andere kant wel fijn ff uit de zooi te zijn. Maar heb hekel aan avonddiensten. Probeer ze meestal weg te ruilen haha. Maar deze maand toch 1 en dat is vandaag.

5. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    @allen: bedankt voor de welkomsten!
    @me: poehee! Wat een verbouwing zeg!
    @susanne: wat spannend en frustrerend tegelijk zeg!

Hier was ik van de eerste redelijk vlot zwanger, nu met ovulatietesten bezig (heb ik de vorige keer 1 mnd gedaan en toen bleek ei later dan gedacht, die maand zwanger geworden...) tot nu toe negatief...verwacht ergens komende week een dikker streepje!

6. SuzanneWK

SuzanneWK Lid

25 apr 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff een snelle reactie, ben best verdrietig. In alle hevigheid ongesteld geworden vannacht. Met die stomme action testen toch hopp gekregen. Die komen hier het huis niet meer in. Maar toch stond er op de kruidvat ook een hele lichte streep. Naja, wat het ook was, nieuwe ronde nieuwe kansen. Jammer dat ik dit allemaal zonder m'n man moet doen.

7. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Suzanne: ach meid, dat is zeker zuur :(. Sterkte.

@ MotherMary: heb je een leuke avond gehad? Hoe reageerden je vriendinnen?

@ Me87: dat is zeker een heftige verbouwing. Zo zaten wij ruim twee maanden geleden er ook bij. We zijn verhuisd en hebben het nieuwe huis eerst flink aangepakt. Ben blij dat we er een beetje vanaf zijn.

@ Vek: Welkom! Hopelijk ben je van de tweede ook snel zwanger!

Hier is alles rustig. Als het goed is is vrijdag m'n NOD. Nog even afwachten dus.

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Oh nee Suzanne, wat stom! De teleurstelling elke maand is al niet tof, maar nóg vervelender als je al extra hoop hebt gekregen van die testen. Ik geloof zelf niet zo erg in indrogers ofzo. De kans is groter dat er wél iets aan de hand was (je was tenslotte ook een paar dagen overtijd) wat in een heel vroeg stadium toch nog misgaat en dan uitmondt in een heftige ongesteldheid.
    Maar hoe dan ook extra balen. Heb je wel iemand bij wie je je ei kwijt kan nu je vriend er niet is? Wanneer komt hij terug?

Linde, mijn feestje was érg gezellig! Het koken is uiteindelijk goed gelukt, de misselijkheid heeft me gisteren godzijdank gespaard. Vandaag weer volop terug, maar dat kan ik hebben. De reactie van mijn vriendinnen was heel leuk, maakt het nog éxtra leuk dat mijn beste vriendin ook zwanger is. Zij is 3 weken verder.
    Spannend dat je NOD er aan komt. Voel je al wat/heb je vermoedens?

9. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Suzanne. Balen zeg. Snap dat je erg verdrietig bent maar ben t met mothermary eens. Je was overtijd dus misschien is t toch een vroege miskraam geweest. Dat maakt het niet minder erg en je doet er natuurlijk niks aan. Gewoon ontzettend teleurstellend.

@ mothermary. Fijn dat je de dag goed bent doorgekomen. En echt heel leuk om zo samen zwanger te zijn. Vertelde zij t gister ook of wist je t al eerder?

@ linde. Spannend. Duimen voor vrijdag!!

@ hier. T weekend gewerkt. Gister late dienst gehad tot 23.00 en moest vandaag weer om 7.30 beginnen. Alleen had me verslapen haha werd om 7 uur wakker. Voorheen woonde ik tegenover me werk dus was ik er in 5 min Lopen. Nu moet ik 25 min met de auto. Oeps. Haha maar ik was maar 5 min te laat. Vet hard gereden door mist. Slecht slecht.
    Verder weinig meegemaakt. Was vanavond ff helemaal klaar mrt de verbouwing en zooi. En kreeg beetje stress of het wel allemaal optijd af zou zijn. Maar net gepoetst. Waar ik echt geen zin meer in had maar moet gewoon elke dag ff stofzuigen en alles afstoffen en dweilen anders blijf je t mee lopen. En nu ben ik blij en heb ik rustiger gevoel.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ik hoop dit jaar ook eindelijk voor een tweede te kunnen gaan. De wens is er al 3 jaar, heb 2 jaar gestudeerd waardoor het niet ging. Wil er als BAM voor gaan. Wou dit van in het begin zo. Echter 5 maanden geleden mijn vriend leren kennen en relatie begonnen. Al de angsten uit het verleden aan de kant gezet en volle moed ervoor gegaan in de hoop dat een ’normaal’ gezin vormen nog steeds mogelijk was.. echter nu al 2 weken een relatie crisis en ik wil en kan de stap niet meer nemen om samen een kind te krijgen.

Ga dus op zoek naar een donor, alleen is online zo'n boel dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

11. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poeh @meisje89, dat klinkt ook heftig! Hoe ervaar je het alleenstaand moederschap?

@ suzanne: wat jammer!!

Hier geen lekkere dag, ben grieperig, zoonlief heeft zijn ritme overhoop gegooid wat ook niet helpt...nu dag 14 na stoppen pil, en ik weet dat het volslagen nergens op slaat maar baal toch ietsjepietsje dat ovulatietest nog geen sjoege geeft...
    Gewoon baaldagje dus!

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Valt vrij goed mee hoor. Alleen financieel is het zwaarder dan als je met 2 bent, logisch. En je moet meer geduld hebben :p aangezien je niet effe kan zeggen ’neem jij even over’. Maar gelukkig gaat dat goed :)

Heb toen zoon nog baby was ook alles alleen moeten doen, terwijl er toen wel iemand kon helpen, maar dat niet deed. Dat is veel zwaarder nog vond ik. Dan liefst gelijk alleen, is pak minder stress :)

13. SuzanneWK

SuzanneWK Lid

25 apr 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mothermary wat super leuk dat je vriendin ook zwanger is! Samen verlof en over kwaaltjes hebben ;) mijn beste vriendin, die als enige weet van m'n afgelopen testjes, begint ook deze maand. We hopen ook op een gezamenlijke zwangerschap.
    Fijn ook dat je misselijkheid meeviel, hoe ging dat vandaag?

@ me87 heb je na je werkweekend nu dan een paar dagen vrij? En hebben jullie een deadline voor de 'oplevering'? Ja verbouwen kan zo stressvol zijn! Weet je al wat je gaat doen met je schooldagen?

@meisje89 welkom. Is je relatie waarmee je voor een 2e kindje wilde gaan helemaal over? Wel knap dat je er alleen voor wil en durft te gaan. Ik ben vaak alleen en vindt het dan best druk, laat staan met 2!

@vek heel herkenbaar! Zeker als je testen niet doen wat je graag wil. En het weer werkte ook al niet mee vandaag ;) hopelijk voel je je sneller beter.

@lindDD spannend voor vrijdag!! Kan je wachten met testen of al iets eerder? Heb je zelf een gevoel erbij, klachten misschien al? Hoop voor een mooie test voor je!

@ allen vandaag gewerkt, ff gedachten verzetten. Ik denk idd ook dat er wel iets is geweest maar heel vroeg mis is gegaan. Triest, maar beter zo dan over een heel aantal weken. Ik kan er gelukkig wel met m'n vriendin over praten, verder tegen niemand verteld.

14. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @suzannewk, ja dat heeft hij zeker. Heeft toen hij heel klein was ook nog reflux gehad en kiss syndroom. Hopelijk is het hierna wel ff klaar. Wat ontzettend balen dat je toch ongesteld bent geworden na die testen. Kan me voorstellen dat de action testen er niet meer in komen. Hoe gaat het nu kun je het een plekje geven? Deze cyclus nog kansen dat je man ook thuis is?

@vek welkom. Balen dat je grieperig bent, beterschap. Welke gebruik jij? Wanneer heb je normaal je ei?

@mothermary, het is iets wat alleen in de duim voorkomt. Hij kan het ook in de andere duim hebben maar het hoeft niet, kwestie van afwachten. De misselijkheid hoort het wel bij, misschien een soort van bevestiging. Heel vervelend natuurlijk, hopelijk gaat het straks beter. Wat leuk dat je samen met je beste vriendin zwanger bent, voor haar ook de 2e?

@me87, ik voel normaal ook wel mijn eisprong, vorige cyclus ook maar werd een week eerder dan dat ongesteld. Heb er toen zelfs 3 dagen last van gehad. Jullie pakken flink aan zo te zien. Hoe ga je nu koken? Al een idee wanneer het klaar moet zijn? Lastig van je ex. Je moet vooral doen wat goed voor je voelt.

@lindadd spannend vrijdag je NOD. Heb je zelf een voorgevoel en kun je je testdrang nog beetje inhouden?

@meisje89, welkom. Dapper van je hoor om het allemaal alleen te doen. Is de vader van je zoontje nog wel in beeld? Ga je een donor zoeken via een spermabank ofzo, weet niet zo goed hoe dat allemaal werkt. Zijn hier vast wel topic's over misschien helpt dat je wat verder.

@hier beetje balen. Inmiddels weer gehoord dat iemand zwanger is van de 2e. Die was tegelijk met mij zwanger van de 1e. Inmiddels al de 3e die zwanger is. Niet allemaal vrienden of familie maar toch wel wat dichtbij. Ik gun het hun van harte maar voel toch wel een teleurstelling voor mezelf, en daar voel ik me dan juist weer schuldig over. Denk dat het ook vooral komt omdat ik onzeker ben gezien mijn cyclussen. Inmiddels op cd 14 en nog steeds geen positieve ovulatietest. Ik zit heel erg in twijfel of ik meer duidelijkheid over deze cyclus heb en nog niet goed is om verwijzing te vragen of toch nog een cyclus aankijken. Heb ook geen idee hoe lang het duurt voor ik terrecht kan en als ze wel dingen gaan onderzoeken ben je ook zo weer 3 maand verder misschien. Wat zouden jullie doen?

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Panda: ik zou denk ik niet al te lang wachten met naar het ziekenhuis gaan. Zeker met die korte cyclussen. Misschien deze cyclus afwachten. Hopelijk word je wat wijzen met die ovulatietesten.

@ Vek: vervelend dat je ziek bent, beterschap! En hopelijk snel een positieve ovulatietest.

@ Suzanne: fijn dat je het er in ieder geval met een vriendin over kan hebben. Is je vriend komende maand wel wat meer thuis?

@ Meisje: Welkom! Een vriendin van mij is nu zwanger van een donor. Die hebben dat via een internationale donorbank gedaan. Dan heb je geen wachttijden van jaren.

Hier zit ik erg in twijfel. Denk af en toe wat te voelen van buikpijn en misselijkheid, maar gisteren was m'n temperatuur opeens weer lager, dis ben toch bang dat het niet gelukt is. Ik ga niet eerder testen. Heb eerder testangst dan testdrang ;). Al teveel negatieve testen gezien. En we gaan het weekend weg met m'n zus en stiefvader dus misschien wacht ik wel tot daarna.

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Suzanne nee we zijn momenteel nog samen maar ik weet niet hoe lang ik het nog trek. Er zijn dingen gezegd die ik nooit zal vergeten en hij is over een grens geweest die veel kapot maakte vanbinnen. Hij geeft aan dat dit nooit meer zal gebeuren maar ja, dat weet je nooit... We zijn slechts 5 maanden samen en horen niet nu al zo voor onze relatie te vechten.

Panda mijn zoontje gaat om de 2 weken een weekend naar mijn ex. Een donor zoeken is niet simpel. Eerst wou ik anoniem, maar stel dat je kind toch ooit vragen krijgt, is het wel fijn voor hem/haar om er dan een gezicht bij te zien denk ik. Heb al online gekeken maar veel ’donors’ willen volgens mij gewoon seks, anderen doneren dan weer alsof het een job is (bevruchten meerdere vrouwen) en dat wil ik niet. Het wordt dus nog een moeilijke zoektocht vrees ik.

Linde via een spermabank en via ziekenhuis dan? Of zelfinseminatie? Via ziekenhuis kost al gauw paar 100 euro per poging en rietjes. Eer je dan effectief zwanger bent, blijft er financieel (in mijn geval) niks meer over voor je baby.

17. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    @panda: mijn ongeduldige aard zou betekenen dat ik al snel naar het ziekenhuis zou gaan bellen?

@meisje89 je klinkt een beetje of je de beslissing al genomen hebt?

@susanne: hoe gaat het? Beetje aan het bekomen van de teleurstelling?

@mothermary: hoe is de misselijkheid?

Dank voor alle beterwensen, nog niet echt fit hier maar goed...wel lijkt er wat muziek te komen in mijn cyclus: ander slijm, pijn in de onderbuik en hoewel de ovulatietest al wat meer streep toont maar nog niet echt positief is heb ik wel weer het vertrouwen dat mijn lijf het goed oppakt. Door operaties in het verleden was ik daar onzeker over maa dit geeft de burger moed!

18. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ meisje89 leuk dat je voor een 2e wil gaan. Maar wel zwaar zo zeg. Hoop dat je snel een donor kan vinden. Wat een gedoe zo dan he.

@ Suzanne helaas niet paar dagen vrij na het werkweekend. Maandag nog gewerkt maar was rustig dus heb veel op pc kunnen doen. Dinsdag wel vrij en dan vandaag en morgen school.
    Deadline voor verbouwing is eind maart. Denk ook dat t gaat lukken. Zie t weer positief in.

@ panda wij koken nu eigenlijk niet haha heb wel van die campingpitjes. Maar we eten nu opwarmdingen uit over of magnetron of bij familie haha.
    Ik begrijp je gevoel volkomen over dat er steeds mensen om je heen zwanger worden. Ik had dat ook wel erg dat ik er echt doen van werd. Of als mensen er heel makkelijk over praatte.
    Lastig met die cyclussen. Je wordt natuurlijk ook niet blij van al die medische zooi.

@ linde spannend zeg. Ben heel benieuwd en alvast veel plezier het weekend.

@ vek je lichaam moet ook ff wennen zonder die hormonen he! Geef het de tijd hoe lastig dat ook is natuurlijk.

@ hier. Onderweg naar Maastricht, blijf hier toch slapen dus ben benieuwd. Denk dat t wel beter gaat. Ga gewoon hem geen berichten sturen.

19. SuzanneWK

SuzanneWK Lid

25 apr 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ panda86 lastige vraag, maar ik zou zeker niet erg lang wachten gezien jullie voorgeschiedenis. Misschien de ovulatietesten nog een weekje of 2 aankijken? Klinkt zo lang, maar geen idee wanneer een huisarts meteen ingrijpt.

@ lindeDD heb je je nog kunnen inhouden?

@ meisje89 maar vind je vriend dat niet vervelend, dat je toch zwanger wil worden maar dan niet van hen? Of ziet hij jou reden hiervoor ook in? Lastig dat het zo moeilijk is een geschikte kandidaat te vinden. Maar je hebt denk ik wel gelijk dat je in een instabiele relatie geen kindje zou moeten krijgen. De basis moet denk ik toch goed zitten.

@vek, dat klinkt goed, hopelijk wordt de streep snel donker! Al weer wat beter? Wel zo handig als je aan de slag moet ;)

@ allen, hier gaat het wel weer. Paar tot gister wat down maar dat is vandaag weer over. M'n man is er morgen weer en blijft een paar weken dus we hebben nu wel goede kans. Ben weer bezig met temp en ovulatietesten besteld bij zwanger en kids. Kende ze nog niet maar lees hier goede ervaringen. Ben benieuwd!

20. SuzanneWK

SuzanneWK Lid

25 apr 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @me87, lange schooldag gehad vandaag? En heb je je goed kunnen inhouden vandaag?

Deel Deze Pagina