Hahahaahha wat ben ik toch blij! Ik heb deze maand voor het eerst ovulatie testen gebruikt 5 dagen lang en vandaag zie ik een hele duidelijke streep! Afgelopen 4 dagen was het heel zichtbaar maar nu is het duidelijk! Nu zul je je afvragen waarom ik zo blij ben. Nou vorig jaar in april ging ik na de huisarts. (vanwege onregelmatige menstruatie) Ze verwees me gelijk door naar een gynacholoog. Ze dacht dat ik waarschijnlijk geen eisprong zou hebben omdat ik te vaak ongesteld werd. In mei ging ik dus naar de gynacholoog ik ben er 3 keer geweest. Hij zei ook dat ik waarschijnlijk geen eisprong had. Ik kreeg een medicijntje ben het naam kwijt. Was een kuur voor 10 dagen dat zou er voor zorgen dat ik een eisprong zou krijgen. De laatste keer dat ik bij de gyn was geweest was begin juni. Hij had me doorgestuurd naar de afdeling fertiliteit. We zouden samen met mijn man allerlei testen krijgen werd mij verteld. Begin juli ging ik op vakantie en tot mijn grote verbazing was ik al bijna 4 weken zwanger! Ben 4 weken op vakantie geweest toen ik terug kwam had ik dus al een afspraak staan bij de afdeling fertiliteit. Mooi kon ik meteen een echo laten maken. Helaas is mijn zwangerschap toen mis gegaan ik kreeg een miskraam in september. Vruchtje was dood gegaan...(we hebben het een plekje kunnen geven en goed verwerkt samen) Ik en mijn lieve vriend besloten om het rustig aan te doen. Ik heb wel heel vaak gedacht dat ik geen eisprong zou hebben en dat ik zwanger ben geraakt door de medicijn die er voor zorgt dat je een eisprong krijgt. December was onze eerste ronde na de miskraam. Helaas niet meteen gelukt. Nu in januari gebruik ik al 5 dagen een ovulatie test en ja hoorrrrrrrrrrrrrrrrr gelukkig heb ik vandaag een positieve ovulatie test in mijn hand! Ik vind het een hele geruststelling voor mij. Nu nog hopen dat het raak mag zijn. Pfff mijn verhaal is wel een beetje lang geworden zie ik...
Dank jullie wel voor de snelle reakties! Nu nog een vraag. Mijn ovulatie test is dus momenteel positief blijft hij de hele avond positief of moet ik als mijn vriendje thuis komt meteen klussen? Of kan ik nog wachten tot vanavond?
gefeliciteerd met je ei! Het beste is op op dag van de positieve ovutest te klussen en de tweede dag daarna. Maar nu elke dag is ook prima hoor! Meestal heb je tussen de 24 en 40 uur na je positieve ovutest je daadwerkelijke eisprong. Veel plezier, wordt een druk weekend voor jullie
Hi Mamatje, Temperatuur je ook? Voordat je niet terug gaat naar de fertiliteitsarts: er zijn vrouwen die wel een LH piek hebben, maar geen eisprong. Als je temp stijgt, weet je pas zeker of je ei daadwerkelijk is gesprongen. Waarschijnlijk heb je een eisprong hoor! Maar stel dat je tot de kleine groep hoort waarbij er wel een LH piek is, maar geen eisprong, wil ik je hiervoor waarschuwen. Maar voor nu gewoon lekker klussen! De tekenen zijn in ieder geval positief! Liefs, Pechvogel