Wie knipt hier de haren zelf van je kind(eren)? Knipcursus nodig of niet?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wie knipt hier de haren zelf van je kind(eren)? Ik ben nu 2x met ons zoontje naar de kapper geweest en we moesten volgens mij wel 15 euro betalen! :$ Ik vind dat nogal prijzig, dus ik had bedacht om dan maar zo'n kappersschaar bij de drogist te kopen en straks zelf aan de slag te gaan... ;)
    Alleen.... hoe doe je nou zoiets...??

De dames die hier hun eigen kind(eren) knippen, hebben jullie ook een (korte) knipcursus gevolgd o.i.d.? Is dat nodig/verstandig?

Ik hoor graag tips!!

Groetjes,
    Hanna (die elke 2 maanden ook bij de kapper zit om haar eigen (grijze) haren te laten verven en dus daar al een smak geld aan kwijt is...!)

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik had in mijn manicure setje van bebe jou een schaartje met van de omhoog gekrulde puntjes en daar knip ik Tycho zijn haren mee. Maar ik heb hier nog nooit echt een model ofsow hoeven knippen.
    Ik knip het langs zn oren en in zn nek zodat het niet over zn oren groeit en ook niet te lang wordt in zijn nek.

Laatst heb ik het bovenop wat korter geknipt door met de kam omhoog te kammen en dan de haren tussen mijn vingers vast te houden en de lange stukken te knippen.

Ik knip hem overigens altijd in bad: geen haren op de grond en ik spoel hem dan met de douchekop gelijk even af zodat er geen haren blijven zitten die gaan kriebelen in zn trui enz. Lastig voor een baby om te vertellen dat er een haar in zn romper zit die kriebelt ;)

En hier geen cursus gevolgd hoor. Ik dacht als het niet mooi zit, dan kan ik altijd nog naar de kapper gaan. Dus gewoon proberen!

xxxx

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb eens zo'n Princess tondeuze + schaar set gekocht en die gebruik ik al jaren.
    Die tondeuze heb ik bij mijn dochtertje niet nodig, dus daarbij knip ik haar haren gewoon als ze op een stoel zit t.v. te kijken ofzo. Gewoon rustig beginnen, niet te drastisch veel er af halen, beetje bij beetje er af tot je tevreden bent.
    Haar pony moet ik elke 4 weken ofzo wel bijknippen, anders groeit hij in haar ogen. Ze gaat 1 of 2 keer per jaar naar de kapper.
    De jongste is nog helemaal niet naar de kapper geweest, misschien van de zomer.
    Die doe ik met verschillende opzetstukjes van de tondeuze en bovenop knip ik het wat bij.
    Ik heb geen korte knipcursus ofzo gedaan en natuurlijk knipt de kapper beter en sneller, maar mijn familie is wel zo recht voor zijn raap dat ze het direct zouden zeggen als ze verknipte kapsels hebben.

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ons zoontje is 16mnd en we hebben nu twee keer gewoon de tondeuse gebruikt:D! Veel goedkoper! En ziet er goed uit! Op de langste stand en dan lekker omhoog met gel:)!

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar krijg je het met een tondeuse niet heel erg kaal? Ik houd ook wel van een kort koppie (met gel en haar wat omhoog), maar moet niet te kort zijn. ;)

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou het nooit doen met mijn kinderen, de kans dat je het verknipt is mij te groot. Wij hebben een thuiskapper waar we 8,50 voor betalen dus duur is het ook niet om een keer je haren te laten knippen.

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik knip mijn zoontje ook zelf. Hij heeft nu nog best wel dun haar, dus ik kan er niet zoveel aan verknallen ;)
    Ik heb bij de blokker een kappersschaar gekocht (4 euro geloof ik, heb je een gewone schaar en een uitdunschaar)
    Ik zet hem in de kinderstoel met de laptop voor hem (lang leve Bumba), en dan kan ik lekker mijn gang gaan. Ik maak zijn haartjes nat en met de kam het netjes omhoog kammen, tussen mijn vingers, en dan een stuk eraf. Ik heb wel een paar blunders gehad wat betreft knippen (te kort boven zijn oren, kale plek...). Maar het gaat steeds beter, haha. Vanmorgen weer geknipt, en nu is het perfect!
    Misschien is het wel handig om een cursus te doen hoor. Kan me voorstellen dat je daar handige technieken en trucs leert.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik knip ook gewoon met nagelknipschaartje, vind ik nog het lekkerste werken. Heb er ook geen cursus voor gevolgd, 1ste keer gewoon geprobeerd en vond het best netjes zitten daarna (al moest ik nog wel paar plukjes bijknippen volgende dag) dus nu doe ik het gewoon nog zelf, al wil ik het binnenkort wel keer door kapper laten gebeuren omdat hij bovenp en aan de achterkant wel krullen krijgt en zijkanten niet, ff vragen of daar ook krullen "in geknipt" kunnen worden door iets anders te knippen bv!

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nee, want dan zou ik t nooit goed gevonden hebben. Er zit ook n lange stand op en dan kan je alsnog voor 2-3cm kiezen:D! En die haartjes groeien zo snel!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een flinke bos krullen. Geen tondeuse dus!

Ik kom altijd in de knoei bij de oren en dan de overgang naar de nek, dat doet de kapster heel handig, ik snap daar niks van. Ik knip 1 keer zelf en ga de andere keer naar de kapper.

11. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    mijn 2 kinderen hebben krullen ik knip het zelf alleen de puntjes ik ga voor alleen puntjes knippen echt geen 15,00 euro betalen oke moet er een heel stuk af of een andere model oke maar voor alleen puntjes nee die doe ik zelf haar nat maken plukken tussen de vingers en knippen klaar ik kan het goed maar mijn man als die het doet oow jee happen hahaha dus die mag niet meer knippen.

gr jojo

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik knip de haren van mijn dochter ook zelf. Maar ze heeft van die heerlijke krulletjes en als ik daar ietsje fout knip is er niemand die het ziet haha :p Maar tot nu toe is het nog gewoon goed gegaan. Knip alleen de puntjes.

1 ding scheelt wel, mijn dochter vind gevriemel aan haar haren heeerlijk! Dus ze blijft heel goed zitten.

13. Storm

Storm Niet meer actief

Ik maai mijn zoontjes coupe ook met de tondeuse. Staat hem onwijs leuk en ik hou wel van lekker kort. Al had ik het de eerste keer wel erg kort :). Maar gelukkig groeit het snel weer aan.
    Inmiddels vraagt mijn man ook of ik zijn haar wil doen. Het is echt heel simpel. Zijkanten lekker kort, bovenop wat langer laten.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    ik knip het haar van mijn dochter zelf. ze heeft stijl haar wat nat in een slag valt.
    na de eerste keer zelf knippen zei mijn man: laat het voortaan maar door de kapper doen, haha. Hij vond het te recht (??)
    Dus wij daarna naar de kapper, ik goed meegekeken. 11 euro betaald en naar huis. Manlief zag dus geen verschil.
    NU knip ik het zelf, altijd zo dat de kapper het nog zou kunnen redden. Ze heeft een kort kapsel, ongeveer op oorlengte en in laagjes geknipt.
    Knip het met een ikea-schaar;) geen pony, want dat vind ik niet mooi en zou ik dus ook niet zelf durven knippen.

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    hah mijn man is na het lezen van dit topic enthousiast geworden en hij heeft ons zoontje geknipt :) Het resultaat valt zeker niet tegen! Waar ZP al niet goed voor is!

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik knip het ook gewoon zelf, ook noodgedwongen, want Quinn laat zich niet knippen door vreemden. Hij zet de hele tent op stelten en de kapper kan niet eens knippen.

Ik heb wel een minicurcus gehad, en heb altijd complimentengehad, oke op 1x na dan toen had ik een misknip gedaan. Groeit wel weer aan

17. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik knip mijn zoontje ook zelf. Had een boekje bij de biep gehaald over haren knippen, kappersschaar gekocht en ging eigenlijk best goed!

Ik zou zeggen, gewoon proberen!

Succes!

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik knip al mijn kinderen zelf, zonder cursus.
    De oudste 2 hebben flinke bossen krullen, dat vind ik erg makkelijk knippen
    DL heeft stijl haar.. is wat lastiger maar gaat prima

19. Sijke

Sijke Bekend lid

Hallo,

Hier ook een beetje afwisselen, af en toe zelf met schaar of tondeuse, en dan weer eens naar de kapper. Ik houd zelf niet van heel kort, jammer van die mooie haartjes, maar een beetje model is wel handig.

Wat voor cursus is dat dan? Lijkt me allemaal zo uitgebreid, of heb je een speciale kinderknipcursus?

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik weet niet hoor, wat voor knipcursus dat zou moeten zijn. LOI is meteen al weer best duur, vind ik.
    Maar ik heb het gewoon zo een beetje gedaan en 't is best aardig gelukt.

Deel Deze Pagina