ik kolf 100% omdat gijs reflux heeft, maar af en toe verlies ik de moed om door te zetten maar ik weet dat het zo goed voor hem is maar af en toe pfff word ik er gek van, de hele dag om de 4 uur kolven en gijs dan ook voeden jakkes maar het beste voor mijn mannetje. wie herkent dit?
Ik kolf niet helemaal fulltime (80/90 procent van de algemene dagelijkse hoeveelheid ), maar dat wat ze live drinkt is over het algemeen niet veel. Ook ik zit er wel eens even doorheen, maar omdat ik weet dat het het beste is ga ik toch nog door. Ik weet niet of je over het algemeen altijd druk bezig bent (ik denk van wel met je kleintje), maar dan is het ook wel lekker, toch, om even 'verplicht' te kunnen zitten? Kopje thee erbij, kindje in het wippertje en lekker zappen langs de tv. Je moet het wat positiever bekijken? Kolf je handmatig of elektrisch? Enkel of dubbel? Dubbel elektrisch scheelt echt veel aan tijd! Ik hoefde me nooit strak te houden aan kolftijden, ik heb redelijk flexibele borsten , en dit wordt meer naar mate je langer kolft. Zo heb ik nooit buitenshuis hoeven kolven en ik was echt vaak en lang met Camila weg toen ik nog niet werkte. Wel uiteraard als we uit logeren gingen. Succes en je doet het hartstikke goed!
Ik kolf niet fulltime (eigenlijk bijna helemaal niet). Maar even wat anders: Milan heeft ook reflux, maar ik voed hem dus gewoon live. Mag ik vragen waarom dat bij jullie niet kan? Hier hebben we wel nagedacht over 100% kolven, zodat de nutriton door de fles kon, maar volgens de kinderarts konden we dat ook gewoon voor en na de bv geven (klein beetje water met 1 schepje nutriton). Hij krijgt daarnaast ook nog zantac. Hier werkt het perfect, en het is een stuk minder werken dan alles kolven denk ik...
Edit: wel super dat je dit voor je zoontje doet hoor! Ik weet zeker dat de meesten allang op kv over zouden zijn gestapt Maar bv blijft toch het beste natuurlijk!
heb ik ook geprobeerd maar gijs valt altijd in slaap dus daarna gaat het niet en hij gooit het er uit het is vechten om een hapje. maar bedankt voor de tip.
Luuk heeft ook reflux gehad en ik heb ook 100% gekolfd een tijd lang. Ik gaf hem de Nutriton vantevoren in een flessenspeen met een wat groter gat. Ik verdunde het tot hij het eruit kon drinken en daarna gaf ik de borst. Toen Luuk werd opgenomen i.v.m. zijn reflux ben ik, onder begeleiding van een laktatiekundige, weer live gaan voeden. Dit omdat de moedermelk van nature ook wat indikt. Samen met het speentje Nutriton ben ik het live voeden op gaan bouwen en na een maandje ongeveer zat ik weer op volledige bv. We begonnen met 1x per dag. Na een tijdje kon de Nutriton er ook af en met 7 maanden was hij medicijn en Nutriton vrij. De 100% kolfperiode heb ik ook als zwaar ervaren maar ik heb door gebeten en ik ben er achteraf zo blij om. Hij heeft tot 2 weken terug bv gehad en samen waren we er aan toe om ermee te stoppen. Hij spuugt nu nog heel af en toe maar hij heeft niet meer het zuur. Ik zou zeggen, hou vol, het is de moeite waard! Succes!
Beste Nicky, Ik kolf nu ook zo'n 3 maanden full time, ook vanwege reflux. Een papaje voor en na de voeding werkte bij mij niet, het leek net alsof dat niet mengde. Ik heb er al een paar keer doorheengezeten maar gelukkig steeds doorgezet. Mijn melkproductie loopt gelukkig weer goed na een 4 maandendip en ik heb niet zo vaak meer last van harde plekken. Na het laatste sprongetje van mijn dochter lijkt het iets beter te gaan met de reflux. En ik heb haar nu al een paar keer kleine beetjes laten drinken uit mijn borst en daarna nog wat uit het flesje laten drinken. Dit gaat goed.... Ik zou erg graag mijn dochter weer live willen voeden maar ik merk ook an mezelf dat ik ergens een beetje terughoudend ben. Ik ben bang dat ze weer veel gaat spugen en daar heeft ze last van, verder groeit ze erg goed en slaapt spr. Wanneer ik nu stop met kolven weet ik niet meer precies hoe en wat, dat is iets waar ik weer overheen moet. Ik ben van plan regelmatig mijn dochter 1o minuutjes aan en borst te laten drinken en wanneer dit zo goed blijft gaan het op te voeren. Niet meer kolven in pashokjes als we lekker de stad in gaan lijkt lagzaam weer in zicht te komen Succes!
ik kolf ook fulltime, maar dit omdat mn meissie niet aan de borst wilde/kon. Maar het staat me nu al zooo tegen. ik doe het echt voor mn meissie, maar vanaf 31 dec. ga ik afbouwen. Moet 19 jan ook weer gaan werken, en mn werk is niet te combineren met fulltime kolven (ja weet de wet, maja, is gewoon niet mogelijk). Ik moet nu voort 30 min kolven per voeding en als ze 'snachts komt ook nog..dus praat mij ook nog maar even moed in om t tot 31 dec. vol te houden.. (ben trots op jullie dat jullie al zo lang kolven!)
Hoi Nickyz. Ook ik heb fulltime gekolfd en ben nu aan het afbouwen. Tot zes maanden heb ik fulltime gekolfd (in het begin om de drie uur, na een borstontsteking een tijdje om de twee uur en op het laatst om de vier uur waaronder een tijd ook 's nachts). Mij produktie was (en is) groot, dus op zich liep het allemaal wel. Het vervelende vond ik alleen dat ik moest kolven als Senna sliep omdat zij begon te huilen als ik aan het kolven was en dat stopte pas als ik het kolf apparaat uit zette. Senna sliep (en slaapt) zeer weinig dus het viel niet altijd mee. Momenteel (Senna is bijna 8 maanden oud) krijgt Senna twee voedingen van poedermelk en twee voedingen borstvoeding. Het afbouwen gaat langzaam omdat ik zo'n grote produktie heb. Ik vond het bij tijd en wijlen erg zwaar het kolven, maar heb doorgezet omdat het het beste is voor Senna. Het afbouwen doe ik ook met een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant spijt, omdat Senna zo lekker groeit op mijn melk en dat krijgt ze toch echt alleen maar van MIJ, maar aan de andere kant omdat het me lekker lijkt om eens tepelkloofvrij door het leven te gaan. Daar heb ik namelijk enorm veel last van. Ik wens je veel succes toe en hou vol. Mijn ervaring is dat het mij zo'n goed gevoel geeft dat ze groeit van mijn melk. Groetjes Anna
dank jullie wel voor jullie reacties! ik ga zeker door tot de 6 mnd maar hoop eigenlijk dat hem tgen die tyd weer live kan voeden, weet niet wanneer de reflux over is...maar dan denk ik nog wel langer door te gaan.
Ik hoop ook zo dat bij mijn dochter de reflux binnenkort weg is. Ht gaat beter met spugen maar ze spuugt duidelijk meer wanneer ik deels live voedt. Helaas!