Hoi hoi, Mijn zoontje is nu 2 weken. Hij drinkt zo onregelmatig! Vaak leg ik hem aan, dan drinkt hij 10 minuten. Vervolgens valt hij in slaap, of gaat hij om zich heen liggen kijken en wil niet meer aan de borst. Vaak als ik dan 10/15 min wacht, wil hij de andere nog wel. Of ik verschoon hem tussendoor. Nu ook: om 8.00 heb ik hem gevoed, 10 min aan de ene borst en dan nog een paar keer een mini slokje aan de andere. Dan is hij moe. Leg ik hem dus in zijn bed, gaat hij liggen huilen! Hij ligt nu ook al een kwartier te zeuren.. Mijn vriend zegt dat ik hem teveel verwen omdat ik hem steeds uit zijn bed haal en aanleg als hij langer dan 10/15 min huilt. Maar kun je een baby van 2 weken al 'verwennen'? Iedereen zegt juist dat je moet voeden 'op verzoek'. Maar goed, als hij ieder uur een klein slokje wil, dan is dat voor mij ook geen doen! Soms slaapt hij wel netjes 3 uur door hoor, maar bovenstaande komt vaker voor Pfff ik word hier zo onzeker van! En ik vind het vreselijk om die kleine te laten huilen.
Oh ja en soms heb ik het idee dat hij alleen maar wil zuigen omdat hij moet poepen De meeste baby's poepen tijdens het drinken, maar soms leg ik hem aan en dan gaat hij alleen maar liggen stinken en vervolgens is hij weer klaar met drinken
hey meis je verwent hem echt niet hoor een baby tot maanden kun je echt niet verwennen. neem hem gewoon lekker bij je aub is alleen maar goed. hebben wij met fynn ook gedaan en hij gaat nu netjes zonder miepen slapen hoor. z'n kleintje laten huilen heeft geen zin dat is niet bevordelijk voor de binding hoor. fynn wilde ook wel om de 1,5 uur drinken laat het maar even toe dan gaat je productie omhoog dat scheelt ook weer dan krijg hij ook steeds meer binnen in een keer. aiden is pas 2 weken jou productie is nog niet top en je zit nog in je kraamtijd! jij hebt tijd nodig om bij te komen daar staat 6 weken voor de kleine komt vanuit een knusse baarmoeder in een helegrote wereld geen wonder dat hij bij jou wil zijn laat het toe anders pak een draagdoek dan heb jij je handen vrij en hij ligt lekker tegen mama aan! nogmaals laat je kleine niet huilen neem hem lekker bij je. leg hem opbed als hij echt moe is hier was de regel 3 strikes youre out ( 3 keer gapen en slapen) je verwend hem echt niet. en je vriend moet niet zeuren laat hem dit maar lezen mocht je echt er even door zitten bel me dan even jullie hebben ons nummer!
Ik sluit me aan bij blusvrouw! Mijn kleintje wou in het begin ook vaak elk uur, anderhalf uur aan de borst. Of dat nou was omdat ie honger had, krampjes had, wou poepen, of gewoon bij mij wou zijn maakte me niet uit. Het is inderdaad die eerste weekjes gewoon even helemaal aanpassen aan je kleintje. Als je hem dit in het begin meegeeft, krijg je er later veel voor terug. Vertrouwen, makkelijk inslapen. Succes!
Bedankt Zo fijn, zo'n forum waar je alles op kunt vragen! @Blusvrouw: dank je Als ik het niet meer zie zitten dan hoor je het wel
mijn dochter is nu 2 weken oud. Maar in de eerste week deed ze dat ook erg vaak en ook 's nachts kwam ze ieder uur. Ik heb haar gewoon elke keer aangelegd omdat het je productie dan ook omhoog krikt. maar ik heb ook borstcompressie toegepast want ze viel gelijk in slaap aan de borst en dronk amper wat. Op borstvoeding.com site staat precies hoe je dat moet doen. Dan knijp je in je borst zodat baby meer zal drinken. Nu hoef ik het niet meer te doen omdat ze al veel beter drinkt.