Heb mijn hond eifenljk altijd laten enten, maar nu kwam ik een artikel tegen over dat enten onzin was, ( ging eigenlijk over enten kinderen en zo ging het door met honden) maar ben eigenlijk benieuwd waarom jij en of niet.
Onze hond heeft al haar puppy entingen gehad, dat vond ik belangrijk. Ze is nu anderhalf en pas geleden weer ingeënt omdat ze naar een pension gaat dit jaar. Als ze daar niet heen zou gaan hadden we haar dit jaar niet laten enten. Dit omdat ik me heb ingelezen en er achter ben gekomen dat de vaccinaties hoogstwaarschijnlijk langer werken dan aangegeven staat maar dit wordt niet verder onderzocht omdat dat te duur is. Onze dierenarts heeft ook zelf gezegd dat elk jaar enten echt niet nodig is.
ja wij laten onze hond enten. Voornamelijk omdat hier veel andere honden in de buurt lopen en ik als de dood ben dat hij iets oploopt en dat aan de kinderen geeft. Verder vind ik gewoon dat het iets is wat je doet als je een hond neemt weet je dat dit er aan vast zit.
Wij doen het eigenlijk niet. Meer omdat we weinig in aanraking komen met andere honden en het dus niet zo nodig vinden. Maar goed, we ontwormen en ontvlooien ook niet (preventief) Je kunt ook bloedafname laten doen bij je hond, dan kan de da zien welke afweer stoffen er nog in zijn bloed zitten en welke enting hij wel of niet moet krijgen, ik geloof dat nl de meeste maar om de 3 jaar hoeven.
Ik ent (nog) wel jaarlijks maar meer omdat ik nog jonge honden heb (1,5 en 3 jaar) als ze 4 of 5 jaar zijn laat ik ze 1x per jaar titeren om te kijken of ik bij moet prikken of niet en dan doe ik alleen nog boosters. Rabies ent ik alleen jaarlijks de 3 jaarlijkse enting zit kwik in verwerkt om te zorgen dat het blijft hangen. Ik doe dit echter alleen omdat we vlak bij de grens wonen. En beperkt enten omdat een van de honden voor alles allergisch is en dus ook enorm reageert op de enting zelf
ja en nee, wij lieten onze honden tot hun 4e elk jaar enten, de dierenarts zei ons dat als onze honden niet naar een pension gegaan of niet al te veel met andere honden in aanraking komt dan was 1 keer in de 2 a 3 jaar zat, dus nu ze 7 zijn hebben ze weer enting gehad en nu pas over 3 jaar weer.
Ja, dat doen we. En als we het vergeten, stuurt de dierenkliniek eerst een kaartje en na een paar weken bellen ze voor een afspraak.
Wij doen het niet, alleen de puppy entingen vind ik belangrijk. Misschien dat ik er anders over denk als mijn honden met andere honden omgaan of zouden zwemen.
Nee wij enten niet jaarlijks. Wij enten hooguit om de 2 jaar. Ieder jaar enten is niet nodig. De dierenarts van mijn ouders heeft dat zelfs gezegd tegen ons. Ieder zijn eigen beslissing hoor. Kies je er wel voor is het jouw goed recht. Wij doen het niet.
Ik kies er wel voor om ieder jaar te enten. Mijn hond heeft veel contact met andere honden en daar voel ik me prettiger bij. Maar ik neem niet meer de kennelhoest neusenting, mijn hond heeft daardoorheen toch kennelhoest gehad. De da zegt dat het nog wel belangrijk is om de kennelhoest te doen, maar overal lees ik dat als ze het eenmaal hebben gehad, ze het niet opnieuw kunnen krijgen.
Wij hebben het wel gedaan, omdat onze hond veel van water houdt en daar graag een duik in neemt. Ook zit ze nu in een pension, daarom moet ze ook ingeënt zijn. De katten hadden hebben we 2 weken geleden ook nog laten enten, daarvoor was de laatste keer 2011.
Nee niet meer, hij heeft alle puppy spuiten gehad en tot zijn 3e jaar steeds jaarlijks. En heb me laatst eens ingelezen en blijkt echt onzin te zijn om elk jaar te enten. Sommige inentingen houden 7 tot 8 jaar, dus elk jaar wordt bijgespoten terwijl er nog genoeg in het lichaam zit, in hoeverre dat dan gezond is? Dit is dus het eerste jaar dat ik ervoor gekozen heb mijn hond niet in te laten enten. Mocht hij nou naar een pension gaan of veel met andere honden in aanraking komen is dat een ander verhaal, of naar het buitenland. Maar voor mij dus niet meer.
Nee niet nodig elk jaar. Ik doe het om de 5 jaar ( advies dierenartsen zelfs..) Hij moet bijna weer. Hij heeft met 0 gehad, 5 en hij is nu 9...waarschijnlijk doe ik het iets eerder in verband met vakantie.
Hier word alleen geënt als hij binnenkort pension in moet, anders niet. Eigenlijk is dat gewoon elk jaar bij ons.
Nee. Alleen de eerste 2 jaar. Daarna niet meer. Mijn hond heeft een leverziekte en heeft elke keer problemen na een enting. Verder komt hij niet in pension of club en niet in aanraking met anderr honden. Ook zwemt hij niet in natuurwater. (Ivm ziekte van weil). Een enting werkt voor jaren. Ook al beweerd een dierenarts van niet. Ik heb bij een dierenarts stage gelopen en de assistente gaf toe dat jaarlijkse entingen, onzin waren. Ze doen dit voor de centen en voor de regelmaat. Iemand die jaarlijks ent, vergeet dit minder snel dan iemand die om de zoveel jaar langs moet komen. Ik ben met mijn hond bij een holistisch dierenarts geweest. Dit was een reguliere dierenarts die de holistische kant erbij deed. Zij raadde ook af om elk jaar te enten. Nergens voor nodig. Zij kan het bloed van de hond titterrn en zo bepalen of er nog genoeg afweerstoffen aanwezig zijn.
En veel dierenpensions laten ook ongeente dieren binnen als ze een bewijs van het titteren bij zich hebben.
Dat klopt niet hoor, kennelhoest kunnen ze tig keer krijgen. Niet dat je daarom wél moet enten, de enting beschermd niet voor 100% en kennelhoest is vrijwel nooit ernstig. Ik ent Weil elk jaar, wij wandelen in water- en ratrijke gebieden, kennelhoest nooit (tenzij hij naar pension moet) en de rest elke 3 jaar.
Wij doen het wel. We lopen vaak in het bos, waar dus ook andere honden komen. Er hoeft niet altijd neus-neus contact te zijn om ziektes over te brengen. Dus dan maar wel. Mijn tante daarentegen ent haar honden nooit in. Gevolg? Al haar honden hebben eens in de zoveel tijd parvo of een andere ziekte waartegen ingeënt kan worden... Hele huis weer vol met diarree en maar klagen. Tsja sorry... Ik kan daar niets mee. Eigen schuld dikke bult. Wel sneu voor de hond. En heeft niets met de weerstand te maken want ze zijn ondertussen al een aantal honden verder en allemaal dezelfde problemen. De honden van hun dochters komen zeer regelmatig over de vloer en worden wel ingeënt en nog nooit een ziekte overgenomen.