Ik ben aan de clomid (150 mgr) en heb twee weken geleden een echo gehad. Dat zag er goed uit en mijn eisprong werd verwacht rond afgelopen maandag. Afgelopen zaterdag toen had ik vruchtbaar slijm. Alleen op zaterdag. de dagen er voor en erna niet. Maandag morgen had ik voor het eerst een positieve ovulatietest. (clearblue smiley). Hij zou 2 dagen positief moeten testen, maar dinsdag testte hij niet meer positief. Dinsdagavond hebben we sex gehad en tijdens de sex had ik enorme pijn waarvan ik vermoed dat het ovulatiepijn was. Maar bij het temperaturen was mijn temperatuur niet omhoog gegaan. Dat was woensdag zover. Nou weet ik nu zeker dat ik een ovulatie heb gehad, want mijn temp is nu al 3 dagen omhoog. Dat is al heel fijn, want dat heb ik nooit eerder gehad. Ik vraag me alleen af of ik op de juiste momenten geklust heb. Ik denk dus dinsdagavond mijn ei gehad te hebben. Tijdens de sex voelde ik pijn. Ben ik dan nog op tijd met de sex aangezien het zo lang duurt voor het zaad in je eileider is? Of zou er nog zaad van zondag rondgezwommen kunnen hebben? Heeft iemand een idee van mijn kansen?
Als inderdaad dat je eisprong is geweest tijdens de sex dan ben je op tijd geweest. Het eitje leeft nog kleine 12 uur. En het sperma schiet gelijk door om het zomaar te zeggen. Sperma kan 2 a 3 dagen overleven. Ja er zijn verhalen dat het langer kan overleven, maar dit is een gemiddelde.
Het zou wel eens een schot in de roos kunnen geweest zijn aangezien je tijdens de eisprong er zaadjes op afgestuurd zijn!
Ik denk dat je kansen goed zijn. Als ik je verhaal goed lees, heb je zondag en dinsdag sex gehad. In het ziekenhuis adviseren ze ook om, om de dag te doen. Ik herken je verhaal wel, maar wanneer het perfect moment is, dat weet je eigenlijk nooit. Ik gebruik ook dezelfde ovulatietesten, temperatuur en deze maand ook een cyclusmeting gehad. Ook al plan je het nog zo goed, dan komt er nog een dosis geluk bij kijken. Ik hoop voor je dat je snel een postieve test in handen hebt.
ik dacht dat zadcellen er een paar uur over doen, enne ik denk zelf dat er van de zondag ook nog wel aanwezig zijn geweest, waarschijnlijk leven die nog wel (mits goed zaad natuurlijk) vel succes met het afwachten!
ik denk ook dat je kansen goed zijn Ik duim voor je dat je binnenkort een positieve test in handen hebt