engeltje--> wij zijn vanaf dat iik gestopt ben met de pil (2,5 jaar) al bezig met een kindje krijgen en nu naar het ziekenhuis gestapt dus beetje laat maarja
ja we zijn nu pas bewust gegaan ik denk dat ik er hiervoor ook misschien nog niet aan toe was en zelfs nu nog soms heb ik zoiets van nee ik wil niet ik wil het zelf proberen maarja ben ook wel weer blij dat we de stap genomen hebben hoor. ik heb nu vandaag dus een ovutest weer gedaan en die is nu dus positief dus het zaad inleveren gaan we verplaatsen naar vrijdag want jah we willen deze kans ook niet laten lopen, op de hoop dat het toch nog zelf lukt.
Hoi meiden, ik reageer nu pas weer op iedereen. Heb dit weekend bewust niet te vaak gekeken omdat ik merk dat ik extra zit te wachten op in mijn geval ongesteldheid. Zeker als ik al jullie berichten lees. @Doortje: ik hoop dat het allemaal goed komt. Waar staat MMM trouwens voor? Beetje domme vraag misschien maar ben er nog niet echt bekend mee... @ Debby, heb je intussen al de uitslag gekregen? @Baby2011, gefeliciteerd met je zwangerschap zeg! @engeltje-1, hopelijk heb je binnekort goed nieuws en 2011 wordt vast jullie (en van alle andere meiden) HET jaar! @ikkuh1985, bizar he, had ik ook hoor. Mensen blijven het toch steeds vragen, ben nu 2 jaar getrouwd en dan zit de verwachting bij anderen hoog. Een bevriend stel zit ook steeds op te letten, als ik een keer een wijntje drink is het gelijk: oh nog niet zwanger???? En die vriend deed net 'alsof' hij ging zeggen dat zij t al 3 jaar aan t proberen waren maar het niet lukte en dan zeggen: nee gebeurt ons niet.. Dan denk ik echt, mensen denk na, je weet niet half hoe je mensen kan kwetsen... Ik had trouwens van de ha orgametril gehad nadat ik maar niet ongesteld werd. Die moest ik 3x per dag voor 10 dagen slikken en dan stoppen. Dan zou ik ongesteld moeten worden. Ben het nu een week later eindelijk geworden. Nu afwachten of t volgende maand weer vanzelf komt, anders moet ik een inwendige echo, hoewel ik daar wel tegenop zie... Moet wel even kwijt dat ik blij ben dat dit forum er is, gewoon als steun en de wetenschap dat je elkaar kunt helpen met vragen e.d...
animor--> ja dat is echt heel vervelend als je dan zoiets te horen krijgt he. hoe lang zijn jullie al bezig? ok misschien stom dat ik het zeg hoor maar je hoeft echt niet tegen die inwendige echo op te zien hoor echt waar ik als bange poeperd voor zoiets heb dat ook aangegeven toen ik in het ziekenhuis was dat ik er echt bang voor ben voor al die onderzoeken, en toen hebben ze meteen een inwendige echo bij me gedaan zodat ik er niet meer tegenop zie. nou ik zeg eerlijk (en het is makkelijker praten achteraf hoor maar weet echt hoe je je voelt) het valt reuze mee op 1 of andere manier geef je je helemaal over en vooral nadenken dat ze het allemaal al vaker gedaan/gezien hebben. en ehmmmm zo`n inwendige echo is maar een dunne stang (om het zo te noemen maar) waar je echt niets van voelt als ie erin gaat het enige vervelende is dat als ze moeten zoeken (wat bij mij aan de linker kant het geval was) dat is ff vervelend maarja ik moest eigenlijk denken aan me eisprong die voelt eigenlijk net zo. ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het je een beetje gerust stelt maar ik begrijp wel hoe je je voelt hoor echt waar. maar natuurlijk hoop ik voor je dat het allemaal niet nodig is he.
@ ikkuh85: Ja tuurlijk. je moet zelf doen waar je je goed bij voelt. ik denk dat we allemaal het liefst zwanger willen worden in de slaapkamer.. helaas is dit niet voor iedereen weggelegd en tuurlijk baal je dan als een stekker.. ik in ieder geval wel. ik huil er nog steeds om. dat heb mede ermee te maken dat het ook zo lang duurt. Wij en jullie hebben in toch een eerste stap gezet, naar iets moois wat komen gaat, daar moet je je wel in vast blijven houden, ook al is het moeilijk af en toe en op de goeie dagen klussen doen wij ook nog hoor, er hoeft maar goeie te zijn ben benieuwd naar de uitslag volgende week van de test. PS:ik kon het niet weerstaan en heb gister een testje gedaan was natuurlijk negatief wat ik natuurlijk al wist, stom he maarja Ik hoop het wel Animor... mn man denkt dat ik oktober 2011 zwanger zal zijn en ik heb gezegd juli 2011 leuk om ergens naar uit te kijken. en zoals ikkuh ook al zegt, het is helemaal niet zo eng als je nu denkt. ik dacht ook zo, maar toen ik der eenmaal lag ging de gyn alles laten zien op het scherm, eitjes en al, en dan denk je niet eens meer dat je er zo bij leg. ik heb wel een tip waar ik mezelf wel fijn bij voelde is: trek iets van een lang shirtje aan zodat je niet het idee hebt dat je er echt naakt ligt.
engeltje--> helaas ja dat het niet voor iedereen zo makkelijk is weggelegd. jah ik snap het verdriet echt doordat het zo gigantisch lang duurt word je er ook steeds verdrietiger door en iedereen om je heen raakt zwanger en dat vind ik dan wel weer prettig dat je hier terecht kan en je ei kwijt kan sommige mensen begrijpen precies wat je bedoeld. ik heb het er sinds kort over gehad met me oudste nicht waarvan ik dus weer dat ze ookal 2 jaar bezig is en dat is best prettig want wij weten allebij hoe we ons voelen en kunnen er dus ook echt met zijn 2 over praten.
het is indd wel fijn om hier toch een beetje van je af te schrijven en met je nicht ook, zij kan tenminste wel zeggen "ik weet hoe je je voelt" of "ik snap je" mensen die dit niet meemaken snappen het niet waar is de rest eigelijk gebleven?? kletsen jullie niet meer mee
de rest is wel erg stilletjes ja. denk dat het komt doordat het verplaatst is naar clubs en de meeste kijken niet onder clubs
Heb het topic gevonden hoor. Heb alleen niet zo veel te melden. Ik ben nog niet bezig om zwanger te worden. Over 1.5 maand stop ik met de pil. Zijn er hier ook mensen die onregelmatig werken? Ik wil me het eerste half jaar niet echt focussen op het zwanger worden. Wil gewoon klussen wanneer we er zin in hebben. Maar ik wil wel mijn temperatuur bij houden om een beetje te kijken hoe mijn cyclussen zijn. Ik weet alleen niet of dit gaat. Ik werk in de gehandicapte zorg. En werk ook slaapdiensten. Is dan van 16:00 tot 9:30. En van 23:30 tot 6:45 mogen we slapen.
hoi hoi ik lees elke dag wel maar ben momenteel zo moe dat ik erg vroeg ga slapen. weet ook vaak niet echt wat ik moet reageren hier omdat jullie allemaal nog bezig zijn en ik al zover op weg ben. hoop in iedergeval dat jullie binnenkort net zo moe als mij mogen zijn om de zelfde reden als mij
Nou de uitslagen waren allemaal negatief..... Was voor mijn vriend nog een hardere klap dan voor mij...hij heeft het er toch wel moeilijk mee merk ik nu. Maar gelukkig is er ook niks anders aan de hand. Toen ze mij belde met de uitslagen zeiden ze wel dat ze mij een keer terug wilden zien binnenkort... Dus ik dacht : huh waarom? Maar de dokter vomd het toch verstandig dat ik even langs kwam om het eventueel volgende traject te bespreken. Naar het ziekenhuis gaan en deze afspraak zouden we eigenlijk pas in januari doen. Mijn vriend neem ik natuurlijk wel mee al vroegen ze daar niet om hahaha Nou aanstaande maandag om 9 uur moeten we er zijn....ben wel benieuwd, want je leest er veel over maar snappen is toch wel even anders. Ik hou jullie op de hoogte.... Dikke kus
@ Dees, nee sorry ik kan je niet verder helpen. Ik werk gewoon van 9 tot 5, maar heb ook nog nooit getemperatuurd. @ Baby, wij hopen het ook @ Debby, Balen meis!! kan me voorstellen dat het een klap is! je hoopt natuurlijk op iets anders. wel goed dat je maandag al terecht kan! en gewoon je vriend meenemen ja, dan voel je je toch altijd wat fijner in die vreemde omgeving
Hoi meiden, Ik heb jullie gevonden hoor! Het duurde even voor ik door had dat het topic verplaatst was hihi! Debby wat ontzettend balen dat de uitslagen allemaal negatief waren! Ik kan me voorstellen dat het een flinke klap voor jullie was. Wel fijn dat ze je zo snel terug willen zien! Ik ben benieuwd wat ze voor jullie kunnen betekenen! Engeltje, hoe is het meis? Jammer dat het nog niet zo gelukt is! Hopelijk is het snel januari! Hoe gaat het wachten je af? Vind je het een beetje snel gaan of valt het tegen? Ik ben vandaag weer op het mck geweest. Daar heb ik een binnenwaartse echo gehad en mijn baarmoeder zag er goed uit. Op mijn rechtereierstok zag ze waarschijnlijk een kleine cyste, maar volgens haar kon het geen kwaad en belemmerde het de werking niet. Ik ben nogal cystegevoelig dus keek er niet echt van op, vaak verdwijnen ze ook weer vanzelf. Links zag het er allemaal goed uit, erg fijn dus! Mijn vriend heeft zijn zaad in geleverd, maar had de afgelopen week hoge koorts, dus hopelijk heeft het niet al te veel invloed... Heb geen zin om dan weer te moeten wachten tot het opnieuw is aangemaakt hihi! Maandag moeten we naar het emc voor zijn uitslagen en woensdag moeten we weer naar het mck voor het startgesprek. Spannend dus, hopelijk willen ze ons gaan behandelen!
Hey Doortje, het gaat met zn ups en zn downs.. het wachten duurt echt lang.. ik ben er nog steeds elke dag mee bezig en dat moet ik eigelijk niet doen, maar ja, "stop" dat maar is De gyn heeft mij vorige week nog gebeld, met info die we al wisten, dus begreep eigelijk het gesprek niet zo ik vroeg ook of we niet eerder even een zaadtestje mochten doen, maar dat had geen nut zei hij we moeten echt wachten tot januari. Wel fijn dat bij jou toch ook alles wel goed is. dat is toch weer een zorgje minder. de koorts kan natuurlijk invloed hebben, maar ik zou het ook alsnog gedaan hebben hoor, je weet het nooit, misschien is het wel goed en heeft de koorts niet echt invloed gehad! spannende week dus voor jullie. Ik zal voor je duimen voor goede uitslagen en gesprekken. Dat het maar een mooi 2011 voor ons mag worden
Hoi meiden, Weer even terug van weggeweest!! Wat fijn om jullie reacties weer te lezen! @ Debbie25, wat balen dat het niet raak was zeg!! :x Hoop voor jullie dat het binnenkort lukt!! @ JBG, ik ben eerst begonnen met het slikken van foliumzuur, nu gebruik ik de tabletten van de etos "zwanger worden". hier zitten de extra vitamines in die zeg maar nodig zijn om gezond zwanger te worden. Een aanvulling zeg maar! @ baby2011, aan het begin van de topic vertelde je dat mensen je te jong vinden! Nou ik niet hoor, is toch een mooie leeftijd! En inderdaad ben je lekker jong moeder, kan je tenminste nog achter ze aan rennen ! @ deesjedees, ik wordt er ook echt helemaal sch*tziek van al het vragen of ik al niet eens zwanger ben. Inderdaad, wanneer je zwanger bent komen ze het heus wel te weten toch?! Net of je gaat zeggen dat je bezig bent. Ik kan me voorstellen als je in de medische molen zit of al heel lang bezig bent het wel aangeeft aan de mensen die dicht bij je staan, maar toch niet aan jan en alleman? Ik vind ook dat die mensen echt niet nadenken en dat het ook echt pijnlijk kan zijn voor mensen! Nougoed, ik heb mijn eisprong gehad vorige week (tenminste gaf de test aan). Elke steekje of borreltje in mijn buik denk ik van "Oeh misschien is er wel wat" maar denk dat ik mezelf een beetje aan het gek maken ben!!! Oh mensen, ik wil het zo graag, net als jullie!!! Nou spannend maar weer! Kus Nien
inderdaad en zijn opa en oma kunnen nog achter hem aanrennen. En zelfs zijn overgroot opa en oma zijn nog super fit helemaal geweldig dus wat jullie zeggen heb ik gelukkig nooit gehad niemand wist dat wij een kleintje al wilde dus iedereen was helemaal verrast erdoor erg leuk