Oh nee mijn man mag geen boodschappen doen. Die komt thuis met van alles dat niet eetbaar is of alleen maar ongezonde meuk. Over het algemeen bestel ik vaak de weekboodschappen bij Picnic, tenzij de bezorg momenten vol zitten dan ga ik naar de appie. Voordat ik ga zorg ik dat m’n online lijstje bijgewerkt is met alles dat die week nodig is en dat vink ik dan af. Een enkele keer haal ik eens wat extra als het in de aanbieding is 1+1 gratis of 2e halve prijs ofzo.
Mijn man heeft in de corona tijd goed geleerd hoe hij de boodschappen volgens het lijstje moet doen, toch zijn sommige dingen hier hartstikke herkenbaar. En als die twijfelt appt die gewoon een foto door. Verder valt er weleens wat in de kar wat niet op het lijstje stond, moet kunnen.
Hahaha, heerlijk herkenbaar! Mijn boodschappen worden gelukkig eens per week bezorgd, maar als mijn man gaat hebben we geen avondeten, maar wel een krat bier, drie flessen wijn en borrelnootjes.
De mijne komt wel met avondeten thuis maar dan is t niveau opwarm nasi of van die gruwel magnetronburgers. Heb m nou nog nooit betrapt op iets wat daadwerkelijk als avondeten kwalificeert. Plus een lading haribo en aanverwanten... Er is een reden waarom ik gestopt ben met dedicated suikervrij en koolhydraat beperkt eten koken. Kost me extra moeite en vervolgens is t voor jan met de korte achternaam. Meestal doe ik dus de boodschappen maar, gezien de chaos in de winkels vandaag op wat normaliter bij ons een rustige periode is ga ik maar weer bestellen.
Mn kinderen van de week voor het eerst "los gelaten" en naar de jumbo gestuurd voor een tros bananen, een pak yoghurt, brood en een zak snoepjes voor hunzelf. Totaal max 8 euro. Ze kwamen terug met 2 pakken yoghurt, 2 trossen bananen, brood, zak bolletjes (want dat was lekker met gebakken ei die ze zo voor me gingen maken. Slijm slijm) Verder hadden ze "speciaal" voor mij een zak light snoepjes gekocht hierna kreeg ik een reep chocolade in m'n handen geduwd die ze ook "speciaal" voor mij gekocht hadden. Daarna kwamen er nog 2 repen te voorschijn want tja, zelf vonden ze die ook erg lekker en nu hadden we allemaal hetzelfde. Dat was leuk vonden ze. Oh en ze hadden zelfs het avondeten maar uitgekozen en gekocht. 4 dozen pizza. + een extra tas gekocht want het was zoveel dat ze het niet meer konden dragen.... kosten: 21 euro Met de zelfredzaamheid zit het i.i.g. goed
Sorry maar kom echt even niet meer bij.. Volgende keer minder geld meegeven en kijken wat ze dan meenemen?
Ik maak altijd een weekmenu en doe meestal de weekboodschappen dan ook. Als mijn man naar de winkel gaat moet ik wel duidelijk op mijn briefje zetten wat, van welk merk en hoeveel en dat gaat eigenlijk altijd goed. (En dat is puur omdat ik een bepaald iets van een specifiek merk wil) Als hij wat extra's meeneemt vind ik niet erg. Ik vraag wel om het niet te overdrijven dan maar zie niet in waarom hij niet iets extra's zou mogen meenemen. Het is een volwassen vent met verstand in zijn kop, geen kleuter die nog niets kan.
Ik neem nooit iets extra’s mee. Ik maak van te voren een lijstje en dat is wat ik haal. Ook kijk ik al wat er in de aanbieding is. mijn man neemt altijd extra dingen mee, daarom ga ik boodschappen doen.
Ik zat me halverwege je verhaal al af te vragen hoe het komt dat zij zo veel kunnen kopen voor 8 euro en wat ik dan fout doe omdat het mij nooit lukt..
Mijn man komt altijd met veel te veel thuis. Kilo's fruit en groenten die niet in de koelkast passen. Teveel melk (want het is zo "handig" om dat extra te hebben). Brood, dat ik dan moet invriezen. Wasmiddel/afwasmiddel neemt hij nooit mee, of het nu op het lijstje staat of niet. Wel groene zeep, daar heb ik 5 blokken van liggen. Als ik weet dat hij naar de supermarkt gaat, bel ik even als ik weet dat hij er is en zeg niet dit of dat meenemen, daar hebben we nog heel veel van en dan hoor ik gezucht "dus maar weer terugleggen?" En "loop even naar dat schap om wasmiddel te halen". Maar vaak gaat hij zonder dat ik het weet, omdat hij toch in de buurt was en dan is het te laat. Natuurlijk ben ik heel blij dat hij meestal de boodschappen doet, want ik heb er een ontzettende hekel aan, dus mopper niet teveel als we weer eens 3 kilo witte kool hebben. De zeldzame keren dat ik wel ga, kijk ik eerst thuis wat er in de aanbieding is, vul het lijstje aan met dingen die we echt nodig hebben, en hou me netjes aan het lijstje en ben dan ook heel snel de winkel door, behalve als ze de schappen hebben veranderd en alles ineens ergens anders staat.