Vandaag ben ik voor controle bij de verloskundige geweest en zij kon geen hartje horen (12 weken). Bij 8 weken heb ik een termijnecho gehad die verder goed was ook een hartje gehoord. Moet ik me nu zorgen maken. Zou er toch iets mis zijn gegaan in die 4 weken? Groet, Wendy.
Mijn verloskundige luistert pas vanaf 14 weken naar het hartje.. waarschijnlijk omdat het voor die tijd lastig te vinden is. Heeft ze er niks van gezegd?
Volgens mij gebeurd het wel eens vaker dat ze het hartje niet kunnen vinden met 12 weken. Mijn vk zei toen het kan zijn dat ik het hartje niet kan vinden of dat het eff duurt voordat ze m kon vinden omdat het nog zo klein is en van de ene naar de andere kant jumpt in de baarmoeder. Maar wat heeft je vk erop gezegd dan?
Inderdaad, wat zei je VK er zelf van? En heeft ze niet nog een echo gemaakt voor de zekerheid, of doen ze dat niet in de praktijk? Ik weet nog toen wij met 13 weken voor het eerst gingen luisteren, ze ons ook waarschuwde dat het héél lang kon duren en dat er zelfs een kans was dat je het helemaal niet zou vinden omdat het nog heel klein is en zoals hier eerder genoemd het nog in de hele baarmoeder rondzwemt.
Dat de baarmoeder misschien te ver weg ligt en dat ik volgende week terug moet komen. Ik moet me vooral geen zorgen maken, maar ja dat zeggen ze altijd heb ik inmiddels wel geleerd. Weet niet of ik ervan ga wakker liggen, maar het knaagt wel aan me. Groetjes, Wendy
Als er wel reden was om je zorgen te maken dan weet ik zeker dat ze nu al wel actie had ondernomen, door bijvoorbeeld een echo te maken of wat dan ook. Ze zeggen echt niet zomaar dat je je geen zorgen moet maken Ik kan me voorstellen dat het aan je knaagt, maar probeer niet van het ergste uit te gaan, je bent echt niet de enige bij wie het hartje niet gevonden kon worden.
Hier met dertien weken voor het eerst de doppler op mijn buik gehad en zelfs toen was het erg moeilijk te vinden en zijn ze een goede 5 minuten bezig geweest alvorens een hartslag in de verte te horen. Maak je echt geen zorgen dat de doppler nog niks oppakt met 12 weken ligt je BM nog diep.
Wendy, bij mij was het destijds hetzelfde vberhaal. Met 12 weken nog niks te horen (ook met 8 wk een goeie echo gehad) en een week later was het luid en duidelijk. Mijn baarmoeder zat toen nog erg diep. Dus niet al te veel zorgen maken. Succes
bij mij is het nu de de 3e en hebben ze bij 10 wk het hartje al kunnen horen, maar toevallig kon ik zelf het hartje 1 dag niet vinden bij 12 weken met de angelsound, ik was ook lichtelijk in paniek, maar uiteindelijk nergens voor nodig Volgende week hoor je vast een prachtig hartslagje!
Bij de praktijk waar ik kom doen ze het niet voor de 13 weken. Bij 13 weken 2 dagen een duidelijk hartje, maar wel "ver weg". Van de week weer geweest en hoe verder je komt, hoe duidelijker het wordt.
Ik ben afgelopen week voor m'n controle & eerste keer hartje luisteren geweest. Ik was toen 14 weken en de VK zei: "Schrik niet als we het nog niet kunnen horen/vinden, want dat gebeurd vaker." Ze vond 'm gelukkig vrij snel. Ik snap je bezorgdheid wel. Maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.