Onze keuken wordt dinsdag gestuct Daarna zou het 2 weken moeten drogen maar na 11 dagen komt de nieuwe keuken… we zouden graag voordat de keuken komt verven maar ja dat is te vroeg en daarna…. Alles weer afplakken…. Hele zooi ik zie dat niet meer gebeuren Moet stuc werk geverd worden?
Als het eerder droog is kan je gewoon verven. Komt er een dikke laag op? Bij mijn ouders is op woensdag tot zaterdag gestuct en de woensdag erna konden de schilders al beginnen.
Het wordt droog weer, dus je kan geluk hebben. Alles goed open zetten, goed laten luchten. Stucwerk moet wel geschilderd worden ja, in de keuken is afneembare verf aan te raden.
Hou er rekening mee dat “vers” gestucte muur erg absorbeert. Je kunt het beste voorstrijken voor je gaat schilderen anders kun je wel 3 of 4 lagen verven voor het mooi dekt. En de droogtijd van 11 dagen is wel heel overdreven. Woning goed laten luchten is het met een dag of 4 wel droog hoor.
Ja lekker verwarming aan en goed luchten. Je ziet het drogen dus als t droog is kun je gewoon verven. Anders paar dagen zo'n hete lucht kanon erin? Kun je vast wel huren. Je kunt anders ook op kleur laten stuccen volgens mij.
Tip, ventilatoren en mobiele kachels. Wij hebben 24 uur per dag alles aan gehad. Je moet eerst voorstrijk gebruiken, anders zuigt t stucwerk zo je verf naar binnen.
Hier net aan t laatste stukje van een verbouwing incl stuc en keuken. T is afhankelijk van hoe dik de stuuc zit hoelang t moet drogen. Hier ruim 2 weken en continue luchten-stoken-luchten-stoken..... En waaiers erop. Ik wilde t ook verven voor de keuken geplaatst werd (37w en ik ben de schilder in huis). Dat is heel nipt gelukt en heb dan ook alleen geverfd waar t zichtbaar is. Achter sommige kastjes en plinten was/is de stuc nog niet droog. Je zou nog kunnen informeren naaf zo'n bouwdroger?
Ik zou even met de Stucador overleggen wat zijn advies is mbt extra apparatuur om te drogen. Ik heb ook wel gehoord dat dat niet altijd goed is voor je stucwerk.
Ja zou t pas inde tweede week doen.maar overleggen is beter. En idd voorstrijk erop! Ik heb sigma schrobvaste muurverf gekozen zodat t goed afwasbaar is. Flexa enzo hebben dat ook maar in de kleine lettertjes staat dan dat t niet geschikt is voor in de keuken
Ik wil je niet ontmoedigen maar onze keuken heeft weken gedroogd. Er is pas ruim nadat de keuken geplaatst was geverfd. De schilder kwam telkens het vocht in de muren meten. Dat moest onder een bepaald getal zijn, eerder wilde hij niet verven omdat je dan slecht verfwerk krijgt. Afplakken enz. Heeft hij allemaal zelf gedaan en is voor hen zo gepiept.
Ik snap het probleem niet zo. Even afplakken is zo gepiept toch. Natuurlijk is het handiger dat het ervoor gebeurd maar wat niet kan, kan niet. En eventueel in kleur laten stucen? Heb je alleen geen speciale afneembare verf én als je dan weer moet gaan verven over een paar jaar ben je wel even bezig want dan zuigt het nog als de malle. Droogtijd 11 dagen haalde wij toen makkelijk, er zat een beste laag op namelijk. Is het een dun laagje en alleen voor het oog, dan lijkt het me wat overdreven.
Wij hebben Flexa speciaal voor de keuken. Is echt goed schoon te maken. Krijg het er tot nu toe allemaal af, ook de vetvlekken
Omdat het stucsel in elke gewenste kleur gemaakt kan worden. Onze woonkamer hebben we ook gelijk in kleur op laten zetten. Het hoeft alleen te drogen en klaar! Komt geen kwast of roller aan te pas.