Stuccen en verven

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 15 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Onze keuken wordt dinsdag gestuct
    Daarna zou het 2 weken moeten drogen maar na 11 dagen komt de nieuwe keuken… we zouden graag voordat de keuken komt verven maar ja dat is te vroeg

en daarna…. Alles weer afplakken…. Hele zooi

ik zie dat niet meer gebeuren

Moet stuc werk geverd worden?

2. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Als het eerder droog is kan je gewoon verven. Komt er een dikke laag op? Bij mijn ouders is op woensdag tot zaterdag gestuct en de woensdag erna konden de schilders al beginnen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel verven.

Let er wel op dat je stuc droog moet zijn als de keuken wordt gezet.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Het wordt droog weer, dus je kan geluk hebben. Alles goed open zetten, goed laten luchten. Stucwerk moet wel geschilderd worden ja, in de keuken is afneembare verf aan te raden.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hou er rekening mee dat “vers” gestucte muur erg absorbeert. Je kunt het beste voorstrijken voor je gaat schilderen anders kun je wel 3 of 4 lagen verven voor het mooi dekt. En de droogtijd van 11 dagen is wel heel overdreven. Woning goed laten luchten is het met een dag of 4 wel droog hoor.

Kraanvogel vindt dit leuk.
  6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ja lekker verwarming aan en goed luchten. Je ziet het drogen dus als t droog is kun je gewoon verven. Anders paar dagen zo'n hete lucht kanon erin? Kun je vast wel huren.

Je kunt anders ook op kleur laten stuccen volgens mij.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Tip, ventilatoren en mobiele kachels. Wij hebben 24 uur per dag alles aan gehad. Je moet eerst voorstrijk gebruiken, anders zuigt t stucwerk zo je verf naar binnen.

8. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hier net aan t laatste stukje van een verbouwing incl stuc en keuken. T is afhankelijk van hoe dik de stuuc zit hoelang t moet drogen. Hier ruim 2 weken en continue luchten-stoken-luchten-stoken..... En waaiers erop. Ik wilde t ook verven voor de keuken geplaatst werd (37w en ik ben de schilder in huis). Dat is heel nipt gelukt en heb dan ook alleen geverfd waar t zichtbaar is. Achter sommige kastjes en plinten was/is de stuc nog niet droog.
    Je zou nog kunnen informeren naaf zo'n bouwdroger?

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik zou even met de Stucador overleggen wat zijn advies is mbt extra apparatuur om te drogen. Ik heb ook wel gehoord dat dat niet altijd goed is voor je stucwerk.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ja zou t pas inde tweede week doen.maar overleggen is beter.

En idd voorstrijk erop! Ik heb sigma schrobvaste muurverf gekozen zodat t goed afwasbaar is. Flexa enzo hebben dat ook maar in de kleine lettertjes staat dan dat t niet geschikt is voor in de keuken :roflmao:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik wil je niet ontmoedigen maar onze keuken heeft weken gedroogd. Er is pas ruim nadat de keuken geplaatst was geverfd. De schilder kwam telkens het vocht in de muren meten. Dat moest onder een bepaald getal zijn, eerder wilde hij niet verven omdat je dan slecht verfwerk krijgt.

Afplakken enz. Heeft hij allemaal zelf gedaan en is voor hen zo gepiept.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik snap het probleem niet zo. Even afplakken is zo gepiept toch. Natuurlijk is het handiger dat het ervoor gebeurd maar wat niet kan, kan niet.

En eventueel in kleur laten stucen? Heb je alleen geen speciale afneembare verf én als je dan weer moet gaan verven over een paar jaar ben je wel even bezig want dan zuigt het nog als de malle.

Droogtijd 11 dagen haalde wij toen makkelijk, er zat een beste laag op namelijk. Is het een dun laagje en alleen voor het oog, dan lijkt het me wat overdreven.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hebben nog geen verwarming

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Moet inderdaad onder de 8% zijn.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Je kunt ook in kleur laten stucen, dan hoef je helemaal niet te verven.

16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Waarom dan niet

17. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben Flexa speciaal voor de keuken. Is echt goed schoon te maken. Krijg het er tot nu toe allemaal af, ook de vetvlekken ;)

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Omdat het stucsel in elke gewenste kleur gemaakt kan worden. Onze woonkamer hebben we ook gelijk in kleur op laten zetten. Het hoeft alleen te drogen en klaar! Komt geen kwast of roller aan te pas.

19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    We willen geen kleur, wit is prima
    Maar waarom dan wel stuccen

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bedoel je onze woonkamer? Dat was van die ouderwetse granol. Daarom wel laten stucen.

Deel Deze Pagina