Hier een can Bosch met afzuiging erin en 4 zones die per 2 aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Je kan er dus ook een hele grote grill plaat opleggen. Wij zijn helemaal om, wat betreft de zones samen voegen, je kan daardoor zoveel meer.
Wij hebben een siemens met twee grote flexibele zones. Gebruik zelf nooit vijf pannen eigenlijk en denk dat dat op die van mij wat krap wordt ivm met de geintregeerde afzuiging. Maar de plaat is echt perfect zou echt niet anders meer willen.
@de melk: op een schaal van "9 plus een turbo" zet ik de plaat op 5. Het duurt even, maar je hebt geen last van aanbranden of overkoken (wat me op gas nogal eens overkwam)
Wij hebben deze, wil ook echt niet meer anders! Ideaal dat water supersnel kookt. Bekijk ETNA FIV560RVS - Inductie fornuis - RVS op: https://www.bol.com/nl/p/etna-fiv560rvs-inductie-fornuis-rvs/9200000116695554?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Kwestie van 1 minuutje erbij blijven. Ik zet hem altijd op powerboost (hoogste stand) als ik iets aan de kook wil krijgen. Een pannentje melk begint binnen een halve minuut te borrelen. Dan zet ik hem ietsje lager tot het echt kookt. Duurt hier niet langer dan een minuut. Als je er dan bij blijft in dat minuutje, kan het niet fout gaan
Wij hebben een inductiekookplaat van ATAG. Het is een 4-pits met een wok (op gas) ernaast. Het zijn vaste zones maar je kunt een grote pan ook tussen 2 pitten zetten en dan koppel je de twee pitten aan elkaar. We hebben deze kookplaat nu 8 jaar en ik ben er nog steeds heel blij mee. Zou hem zo weer aanschaffen bij een nieuwe keuken.
Wij hebben een bosch inductieplaat van 90cm, vorig jaar laten plaatsen. Bij een grote pan in het midden hebben we nog genoeg ruimte. Kunnen dan nog 4 andere pannen kwijt.
Wij hebben AEG met twee vaste pitten en 2 als flexzone. Die flexzone lijkt minder snel op te warmen. Maar goed, ik ben wel blij dat we een wat groter formaat hebben, zodat er genoeg grote pannen op kunnen. En die van ons werkt samen met de afzuigkap, hij zet hem automatisch harder of zachter als er veel of weinig stoom afkomt.
Wij hebben ook inductie. Van AEG. Wat voor ons belangrijk was is de goede powerfunctie. Vanwege de stroom die het vraagt kun je er max 2 op de powerfunctie hebben. Maar bij onze plaat kan dat ook met twee pitten aan dezelfde kant. Dus niet zoals hierboven staat eentje links, eentje rechts. wij hebben een plaat met vier pitten waarbij links zones zijn die zich aanpassen aan de pangrootte. Deze zones kun je ook koppelen wat betekent dat je een braadslede oid op de kookplaat kunt gebruiken. Heel erg fijn! En alle toetsen kun je inderdaad aandrukken ipv dat je moet plussen/minnen. Ook zit er een kookwekker op doe je per kookzone tegelijk kunt inzetten. Ideaal!