TrippTrapp opknappen: tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Stefanie83, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een 2ehands Tripp Trapp kinderstoel op de kop weten te tikken en deze wil ik graag van een leuk kleurtje voorzien. Hij is nu wit en ik wil hem een zeegroen kleurtje geven. Ik ben helemaal geen klusser dus heb geen idee hoe dit aan te pakken, dus eventuele tips graag in Jip-en-Janneke-taal :D:D

Dus: hoe te beginnen en welk materiaal heb ik nodig?

2. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik zou beginnen met de stoel helemaal te schuren. Als je dat gedaan heb stofvrij maken. Hij hoeft niet in de grondverf gezet te worden dus dat scheelt je een hoop tijd. Dan zou ik een kleur kiezen die je graag wilt, mat of hoogglans verf, en dan is het een kwestie van schilderen! En als hij na de eerste laag verf nog niet mooi/goed gedekt is zou ik hem nog een keer ligt opschuren, stofvrij maken en schilderen.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik denk dat er ook een goede lak overheen moet ter bescherming. Mijn dochter heeft haar tanden in haar kinderstoel gezet (lijkt erg op de Tripp Trapp maar is het niet) en nu heb ik dus een stuk zonder verf op haar stoel zitten. Ik wil me er nog even in verdiepen hoe ik dit aan moet pakken.

4. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Precies dit!
    Alleen voordat je start moet je de stoel eerst ontvetten.
    Anders zal de verf er zo weer vanaf komen

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks dames! Ik ga m'n best doen :)

6. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Wij hebben destijds ook en TrippTrapp op MP gekocht, mijn vriend is schilder en heeft hem helemaal opgeknapt.
    Hij heeft het destijds wel in de grondverf gezet.

Idd ontvetten, schuren, stofvrij maken, gronden, 2x lakken. Evt. een beschermlak eroverheen. Hebben wij niet gedaan en begint nu wel te beschadigen. Maja met een schilder in huis, zo weer over gedaan natuurlijk ;)

Succes!

7. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Wij hebben hem inderdaad ook wel gegrond, maar geen beschermlaag over heen gedaan. Dat zou ik de volgende keer wel doen.

Dus schuren, schoonmaken, gronden en 2x verfen in kleur.

Enne, natuurlijk de stoel van tevoren helemaal uit elkaar halen :)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    inderdaad wel in de grondverf zetten. dan hecht de "echte" verf beter en word de verf ook sterker. anders heb je bij bijvoorbeeld stoten een grote kans dat de stukken eraf vliegen. ik zou er wel iets van lak overheen doen.

dus schuren, stof en vetvrij maken, gronden, licht opschuren, stofvrij maken, verf, licht opschuren en laatste verf.

Deel Deze Pagina