Wie koopt er weleens wat op afbetaling?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wij hebben ons huis en een auto op afbetaling gekocht.
    Ook bestel ik regelmatig (grote) producten bij Wehkamp en voeg ik die toe aan mijn balansrekening. Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee, soms komt het gewoon beter uit om een betaling uit te stellen of te spreiden terwijl ik het product wel direct kan/wil/moet gebruiken. Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.

2. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    #82 ladys1987, 9 apr 2013
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
    Sorry maar ik vind dat je een hypotheek niet met een lening voor een auto/ wasmachine daar niet mee kan vergelijken. In het algemeen kun je ervanuit gaan dat je huis na bijv 30 jaar meer waard is dan wat je ervoor hebt betaald. Je haalt je schuld er dus uit. Dit kan je niet zeggen van een auto/ wasmachine..daarnaast krijg je met een hyp geen bkr notering....met andere dingen zoals auto/ wasmachine dus wel! Zegt al een hoop lijkt mij..
    Iedereen moet overigens lekker zelf weten wat en hoe hij iets koopt maar ik zal niet nl ( nog nooit gedaan) iets op afbetaling kopen. Wij hebben wel een hypotheek maar dit vind ik dus iets anders....
    Ts als het niet anders kn: doen. Maar ikzou eerst met fam gaan praten..

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nooit. Ooit wel een auto gekocht met een lening maar dat doen we nooit meer, was blij dat de laatste termijn betaald was! Nu sparen voordat we iets kopen, voelt veel fijner ook. Elke maand komt de automatische incasso keihard terug, ook als de nieuwigheid van je aankoop er al lang vanaf is..

Oh ja wel een hypotheek trouwens. Dus we hebben wel een huis op afbetaling ;)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier het huis en mijn auto. De auto hebben we nieuw gekocht en een lening genomen waarbij versneld afgelost kon worden. Hoe sneller je aflost,hoe minder de rente. Auto was ook in korte periode afbetaald.

Maar als jij die laptop echt nodig hebt en je school je anders niet over laat gaan dan zou ik toch die laptop gaan halen. Andere optie: even tot mei wat rood staan? Het gaat neem ik aan over een 4/500 euro?

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Alleen hypotheek verder niks.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

alleen de hypotheek

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Als je zeker weet dat je de discipline hebt om het terug te betalen, waarom dan niet? Ik zie het probleem niet zo. De lening wordt natuurlijk wel BKR geregisteerd, maar dat is geen negatieve codering. Als jij het netjes aflost dan komt dit er ook gewoon bij te staan en dat is juist wel positief (heb ik me laten vertellen).

Leven en laten leven, iedereen is vrij om zijn/haar eigen keuze hierin te maken :)

Deel Deze Pagina