Ik heb mijn zoon (15 mnd) laatst geleerd wat zijn neus is door zijn neusje vast te pakken. Achteraf niet zo slim, want hij knijpt me toch steeds hard in mijn neus als hij op schoot / in de draagdoek zit. Het doet echt pijn met die nageltjes, maar "Au!", "Nee!" en "Stop!" zijn kennelijk niet duidelijk genoeg voor hem. Ook mijn wang en de binnenkant van mijn lip heeft hij in een mum van tijd te pakken. Als het zo doorgaat denken de buren nog dat mijn man me slaat ofzo, poeh! Hij is verder heel lief, hoor. is er iemand die mij kan zeggen hoe lang dit nog doorgaat?
Wij pakten dan altijd haar handje en vertelden dat ze moest aaien. En dan met haar handje over je wang aaien. En zeggen dat het niet mag, dat het pijn doet. Consequent zijn, het is gelukkig een fase.
Laten aaien, dat ik daar niet op ben gekomen. Geniaal, bedankt! Onze hond aait hij al wel ("aai, aai"), dus dat moet lukken. Krijg ineens zin om het te proberen, maar ik zal hem laten slapen
Doen ze hier ook, wij worden altijd afgebeuld door de meiden. Aaien helpt hier (nog) niet, maar oooh wat kan dat pijn doen zeg!!
Haha, ja hier wordt ook regelmatig "au" en "zachtjes, aaien!!!" geroepen. Mijn haar is erg leuk om aan te plukken en ook mijn oorbellen (die ik op werkdagen altijd in heb) worden er met regelmaat uit getrokken. Of ineens zijn mijn ogen heel interessant: prik! Ik vind het ook wel iets schattigs hebben, maar het gaat allemaal zo onbeholpen hè .
Doet mijn kleine man ook, maar als ik echt hard au roep, dan schrikt hij zo erg dat hij zelf gaat huilen. Vind ik ook weer zielig. Ik zeg ook zachtjes en aaien