Wie kort na een HSG zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sunny93, 30 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Even succesverhalen aan het verzamelen!
    Ik ben 31 jaar en mijn vriend is 33 jaar en na 1,5 jaar zelf proberen en allemaal onderzoeken waar niets uit is gekomen mag ik binnenkort een HSG ondergaan.

Wie is er kort na het HSG onderzoek zwanger geworden en hoe vonden jullie het HSG onderzoek?
    Hoor namelijk veel verschillende verhalen.

2. Zonnestraal

Zonnestraal Bekend lid

5 dec 2017
    593
    450
    63
    Vrouw
    Het onderzoek vond ik geen pretje en was bij mij erg pijnlijk, maar het was het waard. Ik ben daarna gelijk zwanger geworden.

3. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik doe mee met @Zonnestraal HSG zelf was hel, het lukte niet, ging echt door de grond van de pijn. Uitslag was ook slecht. Daarna nog gedoe met kliniek dat ze een ronde wilden overslaan, maar ik wilde per se wel IUI. Uiteindelijk hebben ze toch IUI gedaan (ronde van de HSG dus) en meteen zwanger. Resultaat is inmiddels 3 jaar oud.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Eerste keer vond ik het onderzoek enorm tegen vallen. Wel de ronde daarna zwanger.
    Tweede keer vond ik het onderzoek meevallen, maar ben niet in een van de 6 rondes daarna zwanger geraakt.

5. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.132
    1.008
    113
    Vrouw
    Spannend! Hopelijk gaat dat jullie het zetje geven na 1,5 jaar!
    Wij zijn ook al even onderweg (2,5 jaar) en onderzoeken gehad waaruit ook alles goed lijkt te zijn. Ik heb drm 18 aug. een HSG onderzoek gehad. Ik zag er onwijs tegenop nadat ik de (verschillende) verhalen hier op het forum had gelezen.

Maar echt het viel mij reuze mee!
    Oké, het moment dat ze de katheter met het oliehoudende vloeistof inbracht, kreeg ik even intense krampen, maarja wat wil je ook, het is iets onnatuurlijks wat erin gaat. Ik heb het weggepuft en zoveel mogelijk weten te ontspannen. Het was ook zo gepiept. Rest van de dag af en toe een lichtelijk krampje, niet noemenswaardig.
    Ben wel gelijk wat gaan bloeden, maar dit werd in loop van de dag steeds minder tot ik een hoopje stolseltjes verloor en dat was het.

Maar goed ik heb ook geen moeite gehad met de keer dat ik een mirena heb laten plaatsen, behalve de krampen erna, die waren toen wel heftig voor mij. Daar moet je het wat mee vergelijken zei ze van tevoren tegen mij.

Ik zeg altijd "je kan maar beter van het ergste uitgaan, dan kan het altijd meevallen". En zo was het ook haha.

Helaas kan ik je nog niet vertellen of het wat heeft gedaan. nog paar dagen in afwachting of het ons het zetje heeft gegeven deze ronde!:D

Alvast veel succes en ik hoop dat het jou ook gaat meevallen!

6. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Nou positieve verhalen hier! Dit geeft moed. Wij gaan eerst nog op vakantie en dan onderga ik volgende maand de HSG. Kan me voorstellen dat iedereen dit heel anders ervaart maar we gaan het zien en hopelijk zijn wij ook een van de geluksvogels :).

Nola26 vindt dit leuk.
  7. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Ik duim met je mee en hoop op een knaller test over een aantal dagen!!

Nola26 vindt dit leuk.
  8. RimiLeno15

RimiLeno15 Actief lid

10 jan 2021
    112
    65
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb afgelopen juli de HSG gehad,, vond het niet prettig maar was heel bang gemaakt door allerlei horror verhalen, daardoor viel het heel erg mee en ik zou het zo weer doen als het mijn kans op een kindje vergroot.
    Het voelde als een aantal gemene menstruatie krampen toen ze het slangetje inbrachten. Van de vloeistof voelde ik amper iets. Dit kan misschien komen, omdat beide eileiders open waren bij mij.

Ik zit nu in de tweede cyclus na HSG, eerste cyclus erna zonder IUI, niet zwanger. Nu tweede cyclus met IUI (met gonal-f en Ovitrelle) morgen mag ik testen :)

Hoop dat het voor jullie snel raak is na de HSG! Ik duim mee :)

9. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.162
    3.171
    113
    Vrouw
    De HSG zelf vond ik prima te doen. Het is even weg puffen, maar ik dacht bevallen is vast erger :o:. Met 15 minuten stond ik weer buiten. Het heeft helaas bij ons niet niet geleidt tot een zwangerschap. Hopelijk snel een beetje roze!

10. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Hoop voor jou dat het snel raak is!

Lieke2022 vindt dit leuk.
  11. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Enn???

12. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    HSG gehad in 2020 en prompt 2 maanden later blijvend zwanger van de tweede. Na 4 miskramen en na ruim 3 jaar proberen om zwanger te raken.
    Het onderzoek zelf vond ik meevallen, had ook geen bijzonderheden. Miss dat dat scheelde, als het verstopt zit zal je er meer last van ondervinden.
    Succes met het onderzoek :thumup: hopelijk snel zwanger :D

13. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.132
    1.008
    113
    Vrouw
    Ik wilde nog even laten weten dat ik zwanger ben na 2,5 jaar!:D hsg heeft hier dus dezelfde ronde nog hét zetje gegeven♡
    zo ontzettend dankbaar!

Ik hoop en duim dat jullie straks ook snel na de hsg positief nieuws zullen hebben!

Sarie1989, Sunny93 en Madelieverd vinden dit leuk.
  14. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Hier ook na ongeveer 1,5 jaar de hsg gehad. Ik vond het heel erg meevallen en ben in de 3e ronde daarna zwanger geworden.

Sunny93 en Nola26 vinden dit leuk.
  15. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Dat zal dan echt het laatste zetje geweest moeten zijn :)

Nola26 vindt dit leuk.
  16. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.132
    1.008
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ja blijkbaar net wat het nodig had!

17. RimiLeno15

RimiLeno15 Actief lid

10 jan 2021
    112
    65
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Helaas ben ik ongesteld geworden ☹️ Nu in een pauze ronde aan het afwachten of de menstruatie komt.. ben er bang voor

18. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Ah wat zuur! Ik hoop met je mee.

19. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Ik krijg volgende week mij HSG. Allemaal erg spannend aangezien ik in het verleden ook chlamydia gehad heb (zonder dat ik het wist) en hierdoor misschien verklevingen zijn ontstaan. We gaan het zien!

20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb 2 keer een HSG gehad. De eerste is inmiddels...9 jaar geleden, geloof ik? Toen had ik wat milde menstruatiekrampen.

En nu heb ik er pas weer één gehad en daar voelde ik helemaal niks van :roflmao: Alles ging er in hoor, heb mee kunnen kijken op de monitor. Maar heb er niks van gevoeld.

Deel Deze Pagina