Ben erg benieuwd naar wie van jullie een kraammand hebben gekregen en wat jullie leukste cadeautje/ aandenken was? Ik ben zelf pas 7 weken moeder en van mijn eigen moeder heb ik een leuke mand gekregen. Mijn nichtje (en eigenlijk ook hele goede vriendin) is peettante van mijn zoontje Lucas en is nu zelf ook onverwachts, maar zéér welkom 20 weken zwanger. Ook zij krijgt een jongetje!! Nu wil ik haar graag verrassen met een leuk kraampakket. Ik heb via de optimel spaarpunten een leuk rugtasje van Samsonite gekocht (in de vorm van een pandabeer) en deze wil ik graag vullen met leuke cadeautjes. Er zijn genoeg dingen te koop natuurlijk maar ik zou haar graag dingen willen geven die ze ook echt kan gebruiken/ waar ze echt iets aan heeft! Alvast bedankt voor jullie ideetjes!! p.s. mijn leukste kraamcadeautje uit de mand was een heel mooi klein tandendoosje met een engeltje erop.
Ik heb 3 kraammanden in totaal dehad. De een helemaal gevuld met zwitsal producten ( gebruik ik nu nog haha ) 1 met rompers kleertjes jasjes, en een ring. en 1 met hydrofiele handdoeken, washandjes, dat soort dingetjes. Vond het erg leuk en handig!
Wij kregen een luier emmer met erin shirtje, broekje, sokjes. 365 voorleesverhaaltjes, badeendjes met lichtjes, knuffel, vrachtwagen met kleine autootjes. De badeendjes en de houten auto zijn nu nog favoriet. Wij kregen deze emmer van mijn oom en tante. Hadden we totaal niet verwacht dus het hele idee was al erg leuk.
Ik geef bij bijna elke geboorte een kraammand cadeau, heb er dus al heel wat weggegeven. Zodra ik hoor dat iemand zwanger is, ga ik sparen elke keer een klein cadeautje kopen, erg leuk krijg ook veel leuke reacties. Het leuke was dat toen ik zwanger was van mijn dochter mijn man zei, nou ben benieuwd hoeveel kraammanden we nu terug krijgen (niet dat je het daarvoor doet, maar hij had echt zoiets van kijken of een ander nu ook de moeite wil doen) en eerlijk waar, ik heb er wel 7 gekregen, superleuk. Ben nu weer in verwachting en hoop er nu weer wat te krijgen, ik vind het zoooooooooo leuk elke dag een klein pakje. en ik vind elk cadeautje leuk, als het met liefde is uitgezocht
-eerste tandenborstel (zo'n ding van Jordan met aan ene kant borstel en andere kant bijtring) -nagelsetje: knipper, vijl, schaartje -boek met spelletjes en recepten -omslagdoek -rammelaar -speelgoed
Hier een kraammand en een kraamslinger. Veel kleertjes in te grote maten, niet-zo-leuke knuffeldoekjes en speeltjes. Wel leuk/handig: cdtje met Tingels (muziekjes voor babies), leuke kleertjes die m'n zoontje meteen aan kon, bodylotion voor mama , goede fles (was eerst beledigd want ik geef de borst en ik wist dat de gever van de fles dat maar onzin vond, maar hij komt goed van pas!), billendoekjes.
Ik heb ook een kraammand gehad, veel leuke spulletjes voor baby, maar ook voor mijzelf gekregen. Bij mijn oudste was het mooiste een heel schattig knuffeltje voor mijn zoontje, voor mijzelf een prachtige ketting en een pip badjes. Bij mijn jongste was dat een bedelarmbandje voor mijn dochtertje en een bedelarmbandje voor mijzelf. Erg leuk. (allemaal van mijn moeder trouwens)
Heb er bij beide kinderen een van mn ouders gehad. En bij de jongste een mandje met bad- & verzorgingsproducten van schoonmoeder. Bij de oudste vond ik het vooral erg leuk dat mn moeder er een spelletje in heeft gedaan wat bij haar moeder vandaag kwam. Oma is tijdens mijn eerste zwangerschap overleden.
Wij kregen er een van mijn schoonouders: veel leuke kleertjes (super gaaf nijntje pakje voor over een paar maanden met een soort van pofbroekje) en met als klapper: een zelf gebreide sprei voor in zijn bedje. Klinkt heel tuttig, maar is echt heel mooi, lapjes gebreid in mooie blauw en grijstinten en dan aan elkaar gehaakt. Echt een oma (of zoals ze hier in Friesland zeggen beppe) kadootje!
Ik kreeg er een van m'n moeder. Moet even denken wat er ook alweer allemaal in zat... - kinderboekje wat ik vroeger zelf heel leuk vond, maar stukgelezen had (Dunkie, zo'n gouden boekje) - lekkere badolie voor mezelf (alleen mocht ik pas na 2 maanden in bad, haha, maar heb er daarna van genoten) - verwen-doucheschuim voor mezelf - pakje met 3 rompertjes - zelfgemaakte knuffelzebra (superleuk!) - lakentje voor in het wiegje - ehmmm.... Tjee, de rest weet ik niet meer... Is ook al 9 maanden geleden en m'n geheugen is niet meer wat 't geweest is, sorry!
Ik heb een mooie zilveren bedel gekregen met 2 persoon vormen en een baby. Beetje jammer dat mn ex er voor gezorgd heeft dat ik er niet van heb kunnen genieten, er zat niets voor hem bij en dit vind hij onzin en belachelijk, dus ik heb elke dag met trillende handen huilend een pakje open gemaakt omdat ik wist dat hij weer moeilijk zou doen en bang was voor zijn reactie.
In mijn kraammand zaten kado's die voornamelijk voor mij en mijn vriend waren. Een flesje wijn, doos bonbons, douchegel. Het leukste vond ik een grote teddybeer voor mijn dochter. Ik vind dat iedere baby zo'n grote 'ouderwetse' teddybeer hoor te krijgen! Hoort erbij voor mijn gevoel
Ik heb een paar leuke dingen gekregen: * itzbeen (handig als je niet meer weet hoe laat......) * leren slofjes * babyboek * weleda producten groeten Jane
Ik kreeg een kraammand van mn schoonmoeder. Wat zat er ook weer in... pfff ff denken hoor -mama balsem van zwitsal -tandenborsteltje en elmex voor tycho -zilveren rammelaar voor tycho -setje kleertjes voor Tycho En nog wat dingen maar dat weet ik echt niet meer sorry. Wat er nog wel in zat wat ik ontzettend leuk vond/vind: "Mijn opgroeiboek - alle mijlpalen van 1 tot 4 jaar"van Pauline Oud. Echt heel erg leuk. Het is een hele erie, volgens mij heb je ook van haar het kraambezoekboek en ook nog een boek van 0-1 jaar. En dan ook nog mijn kleinkind en misshcien nog wel meer. Ow ik weet nog wat: ik heb ook het bestekset van Nijntje gekregen met Tycho zn naam erin en van hetzelfde het tandendoosje! Whahah schoot me nog ff te binnen Waarschijnlijk zat er voor mij ook nog wel wat bij maar het is al zooo lang geleden! xx
Wat ik de leukste kado's vond uit de drie manden die ik heb gekregen: - hele leuke en stoere kleertjes - dinercheque - leuke schattige sokjes met I love Mama erop - slofjes - voorleesboekje - lekker luchtje voor mama - grote zak met snoepjes voor mama en een voor papa Andere cadeautjes die ik in de kraammand voor mijn schoonzus heb gedaan: - gepersonaliseerd voorleesboekje - leuke rompertjes in 62-68 - roze spuugdoekjes en slabbetjes - schattig roze jurkje
Ik kreeg er eentje van mijn zusje, kleertjes en veel zelfgemaakte dingen handdoek met mutsje, een dekentje, een washandje, een labellapje en een spuugdoekje. Verder nog wat kleine dingetjes ook voor mezelf verwenpakketje, een sudokuboek voor mijn man en voor mijn stiefzoontje een paar kleine cadeautjes. Van een vriendin van mijn ouders (ik ken ze al mijn hele leven) ook een pakket met monddoekjes en allemaal van dat soort spulletjes. Ik heb er zelf een gemaakt voor mijn schoonzusje die 2 weken geleden bevallen was. Hier zaten kleertjes in, een armbandje met naam van haar dochter, een verwenpakketje met lekker zeepje en sponsen en thee, een badpakketje (speeltjes, washand en hydrofiel luiers) en nog veel meer neuspeertje etc. had ook een hartje gekocht van klei met daarop welcome baby.
wij hebben ook een kraammand gehad, de meeste spulletjes had mijn moeder zelf gemaakt, er zat o.a dit in: stoffen slinger handdoek met naam dochter zo'n zak voor aan de box voor speelgoed knuffel douchegel voor mij douchegel voor man slabbetjes boekje met gedichten over geboorte billendoekjes ik vond het voornamelijk zo leuk omdat mijn moeder zoveel zelf had gemaakt en we er niets van wisten
De meeste dingen die in mijn kraammand zaten zijn al genoemd (knuffels, kleertjes, rammelaars, tandendoosje), maar wat ik ook heel handig vond waren kleerhangertjes. Van die lieve, met een klein beestje om het haakje heen. Heel handig voor al die kleertjes die je ook krijgt! Daarnaast zat er ook nog een strandsetje van nijntje in, dus een emmertje, schepje en harkje. Dat kunnen we natuurlijk pas over een tijdje gebruiken, maar ik vond het wel superschattig. Oja, en een doosje met kinderpleisters met leuke plaatjes er op. Ook altijd handig!