wie kreeg er na 2 meiden een jongen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tasjaaa, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
    Wij zijn onverwachts zwanger geraakt voor ons derde kindje.
    Het zou ook nog een tweeling kunnen zijn aangezien onze vorige 1 van een tweeling is ( andere vruchtzak was leeg ). Wij hopen nu eigenlijk heel erg dat het dit keer een jongen word.
    Maar lees ook veel op internet dat de kans op weer een meisje heel groot is. Ook ben ik benieuwd wat jullie anders vonden aan de zwangerschap dan bij de meiden.

Groetjes

2. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik lees ff mee :)

3. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Annelin ook zwanger van een 3de na twee meiden?

4. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je kansen op een 3de meisje groter zijn dan een jongen, heeft met snelle en trage zwemmertjes te zien ;) Maar je hebt nog altijd een grote kans op een jongen ook natuurlijk, je zou niet de eerste zijn die een jongen krijgt na 2meisjes ;)

5. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Vrienden van mn ouders hebben na 2 meisjes gewoon een jongen gekregen hoor ;)

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben na twee meiden nu zwanger van een jongen.
    Op zich vind ik de zwangerschap erg weinig verschillen van de andere twee, met uitzondering dat ik deze keer echt een veel grotere buik heb en sneller aankom.

En ps. Als er geen aangetoond vruchtbaarheidsprobleem is (het verhaal van de snelle en trage zwemmers), dan heb je ook deze keer weer gewoon 50% kans op een jongen of een meisje.
    '2' is namelijk een veel te laag aantal om statitisch te kunnen concluderen dat je meer kans hebt om weer een meisje te krijgen.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Bij mij is het andersom (zie banner).
    Weet niet of je daar benieuwd naar bent, maar bij mij verschilde de zwangerschap weinig van de tweede. Mijn eerste zwangerschap was wel heel anders. Zegt dus niks over het geslacht :)
    Ik had ook begrepen dat je een grotere kans hebt op nog een kindje van hetzelfde geslacht, maar ik heb me er niet zo heel erg in verdiept moet ik zeggen.

8. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Hier de 3e een meisje maar idd kans is gewoon 50%

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Hier 2 meiden en een jongen

10. mumija

mumija Niet meer actief

Ik. Ik heb na 2 meiden zelfs nog 2 jongens gekregen (geen tweeling).
    Qua zwangerschap verschilde het niet zo, alleen bij mijn derde zwangerschap heb ik echt constant een vieze smaak in mijn mond gehad. Niks smaakte lekker.
    Toen ik dat bij de vierde zwangerschap weer meteen had, wist ik ook meteen dat het weer een jongen zou zijn. En dat klopte haha.

11. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Wij hebben twee meiden. Ik ken best veel mensen die na twee meiden een zoon hebben gekregen. Maar ik ken ook veel mensen die 3 meiden hebben gekregen. Ik denk dat de kans 50% is.

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook derde keer zwanger van een meisje. Tweede zwangerschap was ook een tweeling waarvan een het niet gered heeft.

13. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Bedankt voor alle reacties. Leuk om te lezen dat het toch zo verschilt. Ik ben echt zo benieuwd naar het geslacht ik wil ook een 13 weken echo laten doen. Het is nu echt zn ding omdat wij echt maar 3 kindjes willen en ja de wens voor een jongen is er en zal ook wel blijven. Natuurlijk zijn wij met weer een meid net zo blij maar de wens voor een zoontje zal dan altijd wel blijven.

14. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Mijn moeder kreeg na twee meiden een zoon, mijn tante en een kennis van mijn moeder ook. Een tante kreeg drie meiden. Mijn nicht is nu zwanger van een meid na twee jongens. Het kan allemaal hoor;) is maar net wie er als eerste was haha.
    Hopelijk gaat jullie wens in vervulling en krijgen jullie er nu een klein mannetje bij.

15. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik heb 2 meiden en ben nu zwanger van een jongen.
    Verschil in zwangerschappen is bij de meiden was ik heel erg misselijk en nu deze zwangerschap niet.

mijn broer heeft ook eerst 2 meiden en daarna een jongen.

Volgens mij is het gewoon elke keer 50% kans wat het word.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb 2 meisjes en verwacht nu een jongen. Ik was minstens zo misselijk als bij de tweede, en vind het verder niet erg verschillen. Ja, ik ben vermoeider (maar dat komt ook door twee kinderen onder de 5 om me heen en een voltijdsbaan). En ik heb minder last van pukkeltjes :D

Het schijnt wel dat als je man uit een familie komt waarvan de mannelijke lijn vooral meisjes of vooral jongens verwekt, dat de kans niet helemaal 50-50% ligt per zwangerschap. Zo komt mijn vader uit zo'n vrouwen familie (5 meisjes 2 jongens); zijn broer heeft 2 meisjes en 1 jongen, mijn vader heeft 2 meisjes en de jongen die bij zijn broer geboren is is nu vader van 2 meisjes. Een vriendin van me is getrouwd met een man die alleen maar broers heeft, en diens vader had ook enkel broers, en zij heeft alleen jongens (3 stuks :) ).

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik kom uit een gezin met 2 meiden en een jongen.

Denk dat t nu ook 50/50 is. Spannend!

18. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Leuk al die reacties! Ik had bij de meiden juist een gave huid.. heb normaal een geirriteerde droge huid en heb altijd last van exceem gehad. Bij de eerste zwangerschap ben ik daar dus vanaf gekomen nooit meer last van gehad.. tot deze zwangerschap. Nu onder de puisten op de gekste plekken en een hele droge huid rode vlekken enz. Dus dat is er wel anders aan. En eerste weken was ik soms een hele dag misselijk. Dat had ik bij de meiden ook niet.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja je weet t nooit natuurlijk... maar de meesten in onze familie hebben eerst twee van t ene geslacht en daarna de derde van t andere geslacht.
    ook hier eerst twee meiden en wanneer de derde zwangerschap goed was verlopen, dan hadden we nu ook nog een zoontje gehad. Helaas.... zie onderschrift,.

20. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb juist na eerst 2 jongens een meisje gekregen. (Daarna weer 2 jongens dus hoop dat die geschiedenis zich nu herhaalt ;) )

Ken best veel meiden die na 2 van hetzelfde geslacht toch een derde van het andere geslacht kregen.

Zou leuk zijn voor je, ik hoop t!! Spannend he, als je nog maar '1 kans hebt' voor het andere geslacht!

Ik heb me trouwens in de zs van m'n dochter niet anders gevoeld dan in die van de jongens

Deel Deze Pagina