Wie nog meer 2 kindjes binnen 1 jaar gekregen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Faye80, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer moeders die 2 kindjes binnen 1 jaar tijd hebben gekregen?
    Hier een zoontje gekregen de zomer van 2011 en een zoontje in de zomer van 2012, ze schelen een jaar en 2 dagen (okee, net niet helemaal binnen het jaar dus, hihi)
    Vind het best pittig en ben benieuwd hoe jullie het allemaal doen!

2. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    is heel zwaar klopt zeker bij ons omdat we met de 2 jongste steeds naar het zh moeten enz.
    het is heel veel plannen en veel hulp krijgen

3. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey jessy, onze jongste is ook geboren met een ernstig hartprobleem is een dag na de geboorte al geopereerd. dit maakt het nog eens extra zwaar inderdaad, ook al gaat op het moment alles goed gelukkig maar de zorgen blijven!
    En jij hebt er nog wel 3, zeker pittig zeg! Inderdaad veel plannen. Was nooit mijn sterkste kant maar zal nu wel moeten! jou 2 jongste schelen maar een paar maanden zelfs! Hoe gaat het nu met je zoontje?

4. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    hier ook een met een hartprobleem en is nu weer opgenomen omdat hij niet dronk dus terug aan de sonde

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn kinderen schelen iets meer (14 maanden er tussen), maar het komt voor veel dingen op hetzelfde neer denk ik.

Ik vond het de eerste maanden erg pittig. Pas toen mijn zoontje (de jongste) een maandje of 6 was en hij een wat beter ritme kreeg, kreeg ik voor mijn gevoel ook weer wat meer lucht. Echte tips heb ik niet, behalve ook echt proberen tijd voor jezelf te maken. Dat heb ik te weinig gedaan en dat brak me op een gegeven moment echt op.

@ Jessyd: Sterkte met je zoontje!

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn kindjes schelen 13 maanden en ik vind het ook erg zwaar.
    Mijn zoontje zit nu ook echt in een jengelige fase waarin hij veel aandacht vraagt.
    Als mijn man thuis komt van zijn werk ben ik echt bekaf! :)
    Op dit moment vind ik het erg lastig dat er nog niet echt een ritme is met mijn dochtertje maar zo zal er natuurlijk elke fase wel iets zijn.
    Toch zal ik er niet heel rouwig om zijn als de babyfase weer voorbij is...:)

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn middelste kids schelen precies 1 jaar en 1 dag.

Ik vond het ontzettend zwaar, maar aan de andere kant zitten er zoveel voordelen aan. De jongste van de 2 heeft de oudste leren praten. Want toen zusje begon met woordjes begon zij dus ook opeens. Slaaptijden probeerde ik hetzelfde te maken. Zo had ik smiddags tijd voor het huishouden.

Nu zijn ze inmiddels 8 en 9 jaar, en kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden. Ze hebben dezelfde maat kleding en dezelfde maat schoenen. Ze hebben allebei hun eigen vriendjes en vriendinnetjes maar spelen veel samen ook met de vriendjes en vriendinnetjes. Op school zit de oudste een klas hoger, maar op het schoolplein komen ze elkaar weer tegen. En ze zitten samen op korfbal. Vinden ze allebei erg leuk en hebben dit zo gekozen.

8. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar allemaal hoor!
    Jessy, wat naar idd dat je zoontje weer in het ziekenhuis ligt! Sterkte, hopelijk is hij gauw weer thuis!

Hier reageert de oudste van (bijna 19 maanden) heel sterk op geluiden die de jongste (bijna 7 maanden) maakt. Vooral als de baby wat jengelige geluiden maakt begint hij heel hard te gillen. Zwaarste momenten vind ik als ze beide huilen en aandacht nodig hebben, als ik veel met de baby bezig ben en andere zoontje contant dingen doet die niet mogen dus tussendoor steeds waarschuwen. 'Even' eruit voor een boodschap, vooral in de winter met alle jasjes, sjaaltjes, wantjes, voetenzakken etc. etc. en tijdens het eten 's avonds dan is de baby moe maar wil nog niet slapen, dus jengelig in de box of wagen, en zoontje is ook vaak moe aan het einde van de middag en vaak onder het eten een draak. Gister zeiden we nog tegen elkaar dat we zelf maar gaan eten als de kids op bed liggen (rond 19.00) want we komen zelf niet aan eten toe zo. Maar het is niet een en al ellende natuurlijk. Ook genoeg geniet momentje tussendoor en inderdaad wat Amethist ook zegt word het ietsje makkelijker nu baby de 6 maanden is gepasseerd.

Deel Deze Pagina