Feit of fabel: telefoon opladen

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat ik zeker wil zijn dat ik overdag niet met een lege mobiel kom te staan (ivm met veel kinderen op pad en bereikbaarheid voor de ouders) laadde ik mijn vorige elke nacht op.
    Maar ik hoorde dat dat heel slecht is voor je batterij omdat je hem er dan niet uit kunt halen als hij vol is.
    De batterij van mn vorige was ook echt dood nu.

Klopt dit verhaal, want dan ga ik het met deze toch anders proberen te doen.

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.844
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Dat is een fabel. Tegenwoordig is de technologie ver genoeg om t laden te laten stoppen wanneer de accu vol is. Dus het maakt echt niet uit als je telefoon vervolgens nog uren aan de lader ligt.

Waar je batterij wel sneller van kapot gaat is als je m vaak oplaadt. Maar neem aan dat je de dag niet met een halflege batterij wil beginnen en hoe dan ook dagelijks oplaadt en dat dus geen verschil maakt.

Fuddey vindt dit leuk.
  3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Wij laden de telefoons ook 's nachts op. Hier hebben we nog geen problemen mee gehad.

4. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Zou alleen oppassen ermee ivm brand ...

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Doe het al jaren precies op de manier zoals jij het ook doet en nog nooit een kapotte accu gehad * klopt af....

Misschien is het ook anders of je hem overdag dan nog oplaad? Hier zit hij bijvoorbeeld overdag niet ene keer in de oplader, gebeurd ook echt alleen in de nacht dus dan denk ik, wat zou het uitmaken of je hem overdag of in de nacht volledig oplaad, toch?

6. Uprising

Uprising Lid

27 okt 2014
    18
    3
    3
    Accu's verliezen sneller hun capaciteit wanneer je hem te vaak bijna tot helemaal leeg laat lopen. Meeste telefoons van tegenwoordig geven ook een waarschuwing en als tip dat je hem beter vaker aan de lader kunt leggen met een hoger percentage.

Ysabella, puzzelstukje en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Fabel :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ze stoppen met opladen dat klopt, maar als hij dan in de nacht een procentje verbruikt dan gaat tie weer opladen. En dat schijnt slecht te zijn.

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik weet niet beter dan dat ik mijn telefoon ‘s nachts oplaad en ik heb nog nooit een slechte batterij gehad.
    In nog geen enkele telefoon.

10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.844
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Dan laadt ie hooguit dat ene procentje weer op, kan geen kwaad. T achteruit gaan van de batterij zit op aantal hele oplaadcycli, niet op dit soort kleine oplaadmomentjes. Maar je scherm verbruikt vooral energie, dus de kans dat je zonder enig gebruik een procent verbruikt is klein.
    Het verhaal van dat het slecht was om de hele nacht op te laden komt vooral van vroegere batterijen af, omdat je toen met overcapaciteit zat. En dit is niet meer zo.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Fabel, mijn telefoon gaat elke nacht aan de lader en ik heb nog nooit problemen gehad.

12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Het schijnt dat je de accu zo min mogelijk onder de 20% moet laten gaan. En het is ook slecht als je telefoon uitgaat als de accu leeg is. Zo min mogelijk je hele accu verbruiken dus.
    (Dit heb ik overigens ook maar gelezen in een nieuwsbericht, dus ik weet niet in hoeverre dit echt klopt)

13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Is een fabeltje.
    Dat van die onder de 20% komen kan ik wel geloven. Mijn telefoon gaat dan in ieder geval als een malle meldingen geven dat hij een 'extreem laag batterijvermogen' heeft en dient te worden opgeladen. Hij gaat overigens ook standaard uit bij 2%, zodat ie niet door een lege accu uitvalt. Dat is wel fijn en iets nieuws geloof ik, heb dat nog nooit eerder meegemaakt bij een telefoon.

Ik had vroeger trouwens een vriendin die geloofde dat als je telefoon uitviel van een lege accu, hij nooit meer aan kon:roflmao:
    Die raakte dus altijd vreselijk in paniek als de batterij bijna leeg was, bang dat ze een nieuwe moest kopen. Ze ging niet eens meer kijken hoe laat het was, bang voor een lege accu :eek::D

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ergens anders las ik dat je de batterij het best tussen de 40 en 80% houdt. Dat tie dan het langst meegaat. Maar geen idee of dat dan wel klopt.

Ysabella vindt dit leuk.
  15. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Hier wordt hij ook dagelijks opgeladen 's nachts... Ik vraag me af in hoeverre dit ook echt brandgevaar geeft zoals je wel eens leest?

16. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.136
    113
    Vrouw
    Brabant
    Laatst was er hier een brand in de straat door een oplader die vlam had gevat. Maar hier zitten de opladers (die iedere nacht gebruikt worden) ook gewoon altijd in het stopcontact. Vraag me dan ook altijd af hoe oud die opladers zijn als ze in de fik vliegen.

17. fafa

fafa Niet meer actief

Volgens mij gaat dat vooral om 's nachts opladen op je nachtkastje. Omdat ie dan onder je kussen of dekbed terecht zou kunnen komen, en dan kan ie natuurlijk zn warmte niet kwijt, met brandgevaar van dien.

lalalindsay vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina