Wie krijgt er ook jodiumtabletten van de volksgezondheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.920
    113
    Vrouw
    Hoort straks bij de overdracht van je huis ;)

meis1987 vindt dit leuk.
  2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Doel in België

spruitjes vindt dit leuk.
  3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij wonen er bij 2 in de buurt en hebben ze al heel lang in huis.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Het is voor iedereen beter het in huis te hebben
    Kleine moeite weinig kosten
    Niet alleen voor kinderen en mensen tot 40 jaar hoor
    Want ja zo wordt er geredeneerd het duurt 30 jaar voor schildklierkanker een probleem veroorzaakt en dan zijn mensen al boven de 70 maar ik hoop wel langer mee te gaan
    Dus ook al ben ik 45 neem gewoon net als wanneer het voor de kinderen nodig is jodium in

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan voor 3 euro die pillen zelf kopen, en dan idd zelf bekijken of de bijwerkingen het waard zijn mócht er ooit een situatie zijn waarin het nodig is.

6. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij krijgen ze ook, voor de kinderen dan, denk ik. Kreeg van de week ook die kaart,
    Het was, volgens mij vorige week, op het 20 uur journaal, daar vertelde ook iemand dat het maar voor bepaalde stralingen (tijdelijk) helpt en er zat andere risico`s zijn waar geen bescherming tegen is. Maar goed, we zullen zien.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik ga gelijk denken wie je bent;) ook woonachtig in voorschoten.. stom he haha

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij krijgen ze ook ivm een kerncentrale in Duitsland ergens.
    Ik denk dat ik er straks een aantal bij koop en in een mandje doe met spullen die ik kan gebruiken bij een ramp. Ik ga er niet vanuit dat het gebeurd maar niks is onmogelijk. Kan me er trouwens echt geen zorgen om maken dat het nu ineens verspreid wordt.

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij krijgen ze ook in de bus en had er ook gelijk een vaag gevoel bij. Maar het zal, better safe than sorry...

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Een vriendin van mij werkt bij de GGD. Het schijnt dat ze al eerder waren verspreid. Maar omdat er op die envelop niks stond. Hebben heel veel mensen het weg gegooid omdat ze dachten dat het reclame was. Daarom nu eerst een briefje en daarna een pakketje waar het duidelijk op staat. Ik woon zelf gelukkig blijkbaar niet in een gevaarlijke buurt.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij krijgen ze ook

12. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ben ik nou de enige die niet op keek van die kaart in de brievenbus gisteren? Ik wist vorig jaar al dat die tabletten uitgedeeld gingen worden. Dat is toen toch ook uitgebreid in het nieuws geweest?

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ik weet ook al maanden dat dit er aan zit te komen. In een dorp hier in de buurt (die zit net iets dichter bij de reactor) zijn ze jaren geleden al verspreid. Wij konden ze toen gratis ophalen bij het gemeentehuis. Ik ben alleen altijd te lui geweest om dat te doen.

Ik vond trouwens de tip om extra pillen te halen voor eventuele bezoekers wel een goede. Ze kosten vriwjel niks, dus dat ga ik ook doen. Gelijk als ik ook water en wat blikvoer ga inslaan voor-het-geval-dat... (staat ook al een jaar of wat op mijn to do lijstje).

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Zo ben ik ook even een domme gans :roflmao:
    Ik heb me er nooit mee bezig gehouden eigenlijk dacht serieus dat het daarvoor was :$ ik zal eens onder mijn steen vandaan kruipen:thumup:

15. TempusFugit

TempusFugit Actief lid

16 sep 2017
    164
    331
    63
    Vrouw
    Wij krijgen ze ook, we wonen bij twee kerncentrales in de buurt. Ik denk er maar liever niet over na, maar het stelt me gerust dat mensen in andere regio's ze ook krijgen. Dacht dat het alleen hier was.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh? Hier zeker niet hoor, dat was dan iig geen landelijke campagne.

Hier ook niet verrast overigens, wij wonen niet ver van een centrale in BE waar sterke twijfels over zijn qua veiligheid, dus was al op de hoogte van jodiumtabletten en wilde ze sowieso zelf al halen voordat bekend werd dat ze verspreid zouden worden :) Ik moet me wel nog verdiepen in of het voor mijzelf nut geeft óók tabletten aan te schaffen, voor nu denk ik dat ik het wel ga doen.

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Wij krijgen ze ook. Dacht eerst dat het reclame was totdat ik de kaart wat beter bekeek :D

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zusje heeft al wel een brief gekregen dat zij het krijgt

Ik nog niet. Ben benieuwd of ik het ook krijg

Deel Deze Pagina