wie krijgt er utrogestan bij iui en waarom?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pippeke, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeke

pippeke Niet meer actief

Bij alle 3 de iui's had ik een erg dun baarmoederslijmvlies. Rond de 4 mm op de pregnyl dag. Zelfs afgelopen keer bij een eisprong van 3 eitjes was dat zo.
    Nou heb ik dinsdag een afspraak bij mn arts en wil ik gaan eisen dat ik utro ga krijgen. Utro zorgt er niet voor dat het bms groeit maar wel dat wat er zit blijft zitten. Heb ik begrepen. En aangezien in vandaag al ongi ben geworden (12dpo) is dat ook wel een reden vind ik. Is nog over de grens van 9dpo maar met een eisprong van 3 verwachtte ik vandaag niet de ongi.
    Ook wil ik over van de gonal op de menopur. Mn eitjes groeien wel van de gonal maar wil wat anders proberen ivm mn bms.

Nou is ons zkh nogal van de protocollen en geeft utro alleen bij decapeptyl gebruik. Maar volgens mij zijn er genoeg zkh die dit snel geven. In gent zoiezo geloof ik?
    Vandaar mn vraag aan jullie.

Thx

2. Ik heb Progestan gekregen, maar dat is in principe hetzelfde. Ik had altijd een vrij korte LF, maar spoot daar eerder alleen extra Pregnyl voor. In Düsseldorf gaven ze dit na de eerste IUI meteen mee, voor de zekerheid. Baadt het niet, dan schaadt het niet. Of het aan de Progestan heeft gelegen weet ik natuurlijk niet, maar die IUI is wel geslaagd..

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou eerst proberen om ervoor te zorgen dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt. Vier mm is echt te weinig, op de dag van de eisprong moet het minimaal 7 mm zijn. Het groeit nog wel door tot je eisprong, maar het lijkt me stug dat er in 1,5 dag nog 3 mm bij komt. Een optie kan inderdaad zijn om over te stappen op een ander soort hormoonmedicijn, zodat je baarmoederslijmvlies ook beter meegroeit.

Is je baarmoederslijmvlies daarmee wel dik genoeg, dan zou je het vervolgens in stand kunnen houden met Utrogestan of extra Pregnyl (1500 IE op dag 5,7 en 9 na de eisprong/IUI). Nu heeft Utrogestan geen meerwaarde ben ik bang.

Ik werd ook eens veel te vroeg ongesteld na een IUI, na een week al. Mijn slijmvlies was wel dik genoeg. Toen is besloten om voortaan voor de zekerheid extra Pregnyl te spuiten. Utrogestan werd hier bij de IVF, ICSI's en cryo-terugplaatsingen gebruikt. Als ze geen Utrogestan willen geven, zou je dus nog om extra Pregnyl kunnen vragen.

Succes!

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik heb Utrogestan gekregen bij gewone ovulatieinductie (dus geen inseminatie) en zonder ook maar enige indicatie dat ik Utrogestan nodig had, dus puur ter ondersteuning.

Dat was in Hasselt (B). En ben er zwanger geraakt in de 2e met Menopur gestimuleerde cyclus, in combinatie met Pregnyl om de eisprong op te wekken en Utrogestan (3x 200mg bolletjes) vanaf 1 à 2 dagen na de eisprong.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn Nederlandse gyn vond het altijd onzin, dus eigenlijk kreeg ik het niet ;), maar ik koop het altijd gewoon zelf. Heb zowel deze als mn vorige zwangerschap utrogestan gebruikt vanaf 3 dpo tot aan 13 weken zwangerschap. Wellicht was het allemaal weggegooid geld, omdat het niet nodig was, maar het gaf me een zeker gevoel en dat was het dubbel en dwars waard!

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

heb je het op internet besteld dan?

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ja, bij dokter.nl. Dit is volkomen legaal, want er "kijkt" een arts naar je aanvraag voor je ze krijgt. Kost ongeveer 1 euro per bol.

8. pippeke

pippeke Niet meer actief

sow..

Ik zie mn arts dinsdag. Ben benieuwd of het me lukt. Mn menstruatie stelt ook niks voor. Vandaag is het al weer veel minder.. Maar ja wat er niet in zit kan je ook niet verliezen natuurlijk...

9. mnr

mnr Niet meer actief

Ik kreeg het m'n laatste iui voor het eerst ivm m'n korte lf.

of het daar door komt weet ik niet maar ben er wel zwanger mee geworden.

Maar bij zo'n dun bmsv weet ik niet of het helpt. Net als wat anderen zeiden zou ik ook om andere hormonen vragen.

10. pippeke

pippeke Niet meer actief

Nou tis me gelukt!
    Menopur en utrogestan in the pocket!

11. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik krijg ook utro bollen ter ondersteuning van de ovulatie inductie.

eerste x gelijk zwanger, maar is na 7 weken misgegaan.(2x100mg)
    Nu krijg ik meer bolletjes (3x 200mg). Vandaag begonnen. Super spannend weer.

Succes!

12. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hoezo krijg jij het eigenlijk? Is er een duidelijke reden voor of gewoon extra?
    Of vanwege je mk natuurlijk..

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ziekenhuis van mij geeft het sowieso.

Ze hadden alleen vorige keer (per ongeluk) te weinig voorgeschreven.

Maar goed.. Ziekenhuis zegt dat de miskraam daar niet door komt. Helaas kom ik daar nooit achter.

Hopen dat deze ronde wel een succes is!

14. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dat bleek ook mijn "succesformule" te zijn, dus ik hoop voor jou ook op hetzelfde resultaat :):):)!!

15. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Fijn dat het gelukt is!

Ik heb de doosjes in de kast liggen, maar iui is geannuleerd dus mag de bolletjes deze ronde nog niet gebruiken. Volgende ronde gaan we ervoor!

16. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ja ben benieuwd! De eerste spuit zit erin. Wel een geklooi de eerste keer maar morgen gaat het vast soepeler. Voor mijn werk heb ik dit genoeg gedaan maar het is toch anders als het voor jezelf is..

Die bollen moet ik 2 x 2 gebruiken. Ik lees vaak over 3 x 2. Maar het is echt het protocol hier in het zkh. Standaard voor gedrukt op het recept formulier. Ook bij ivf. Het zal toch wel genoeg zijn denk ik. Scheelt ook weer een hoop afscheiding denk ik.

17. Ik hoefde er ook maar 2 keer 2 te gebruiken! :)

Deel Deze Pagina