beginnen aan een 2de

Discussion in 'Zwangerschap' started by stephanieej, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stephanieej

stephanieej Actief lid

Jul 26, 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

mijn vriend en ik hebben gister besloten dat we aan een 2de kindje willen beginnen ons dochtertje van 16 maanden is geboren met 40weken en 6dagen ben ingeleid en die is geboren met een moeilijke schouderdystocie en woog 4250 gram en 53 cm als ik nou zwanger word van een 2de is de kans hierop volgens mij groot weer zou ik dan bij een gynacoloog moeten lopen iemand hier ervaring mee?

groetjes stephanie

2. corrientjuh

Jun 23, 2010
    93
    0
    0
    Justitie
    Zuid Holland- Westland
    Hey Stephanie,

Mijn nichtje heeft volgens mij een beetje hetzelfde gehad: Groot kindje en hij wilde er tijdens het persen niet helemaal uit. Zij beviel thuis en op een gegeven moment was er 'haast', waardoor ze aan alle kanten op haar buik hebben geduwd en aan het kindje hebben getrokken, omdat hij er op een gegeven moment echt uit MOEST. Gevolg is dat hij aan 1 armpje nu een paar operaties heeft gehad, veel fysio, maar hij zal dat armpje nooit voor de volle 100% kunnen gebruiken.
    Toen ze zwanger was van haar 4e kindje moest ze in het ziekenhuis bevallen. En ze werd door de verloskundige en aan het einde van de zwangerschap door de gyneacoloog goed in de gaten gehouden, en dan m.n. de grootte en ligging van het kindje. Zij is uiteindelijk met 38 weken ingeleid (mocht zelf kiezen tussen natuurlijke bevalling of keizersnede) en zonder problemen bevallen.

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hoi Stephanie,

Hier exact hetzelfde verhaal. Zoontje geboren met schouderdystocie, bij 42+2, en 4240 gram, toen van de 2e gewoon mogen bevallen (overigens WEL in het zkh voor de zekerheid), maar werd wel in de gaten gehouden wat de groei betreft, de laatste weken. Kindje zou normale grootte hebben volgens de metingen. Bij 41 weken is bevalling spontaan begonnen, en ja hoor, WEER een schouderdystocie. Met een hoop geduw en getrek is dochter geboren met gewicht van 4440 gram! Dus zaten ze er mooi ff naast met de metingen! Dochter heeft ook van 3 weken tot 6 maanden fysio gehad, en lijkt er nu niks meer aan over te hebben gehouden, gelukkig! NU ben ik dus zwanger van de 3e, en vorige week bij de gyn geweest. De keus is aan ons wat betreft de bevalling, maar volgens hem heeft een schoudersytocie niets te maken met de grootte van het kindje, maar meer met jou bouw.

4. stephanieej

stephanieej Actief lid

Jul 26, 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt corrientjuh en mispoes voor jullie reacties, zal idd alles eens goed navragen als ik eenmaal zwanger ben.want bij de 1ste kwam mn dochter er dan met n moeilijke schouderdystocie uit en was ingeknipt maar het had niet langer moeten duren toen anders had ze het niet overleefd zeiden ze , dus ik wil ook liever in het ziekenhuis bevallen enzo dat geeft je dan een veiliger gevoel ook

Share This Page