Hallo dames, Vandaag mvm op bezoek gehad. Knaltest en een leuke wikkeldeken gehad voor de baby . As woensdag 1e echo. Blijft toch erg spannend! Kan haast niet wachten. Nog iemand aan het aftellen hiervoor?
Ja ik ook!!! Ik mag maandagochtend! Vind het wel ontzettend spannend! Heb toen ik 4-5 weken zwanger was best veel klachten gehad (hoofdpijn, enorm moe, geen eetlust, 1x spugen) en dat is nu weg. Heb nu nog wel last van steekjes, gevoelige borsten en beetje weeig gevoel in maag. Dan ga je toch wel beetje piekeren of alles goed zit. Maar lees hier op forum dat het vaker voorkomt! Dus hoop maandag snel een kloppend hartje te zien! Jij ook veel succes en plezier!
Ik heb maandag me eerste officiële echo !! Had op 12-11 al een echo gedaan met 6 wkn 5 dagen maar dat was meer voor mezelf als bevestiging , hartje klopte en ook gehoord ! Nu maandag voor de termijnecho via de verloskundige ben dan 8 wkn en 5 dagen.
Hi meiden, ik ben ook aan het aftellen. Heb vanmorgen een echo gehad om te kijken of ik misschien niet al verder ben dan ik denk omdat mijn cyclus erg lang was. Er was nog niks te zien behalve dat mijn baarmoeder mooi dik was maar nog wel tegen elkaar aan zat. Nu twee weken wachten, mogen weer op 6-12 Wel lastig dat wachten he? hihi
Hier ook aan het aftellen.. 9 december mogen we! Nog even geduld dus Mijn vriend wil het nu al wel aan onze familie vertellen, maar ik wil toch graag de echo afwachten. Er kan nog zoveel gebeuren in deze periode dat ik nog niet helemaal blij durf te zijn. Kan dus echt niet wachten op de echo
Ik vind t wachten met de dag spannender worden! Eerst was t meer ongeduld en nu bekruipt me steeds meer stukje angst. Als de echo maar goed is! Wordt een piekerweekend denk ik haha
Dat is wel begrijpelijk hoor heb dat toen ook gehad de eerste keer, maar als je wat ziet op die echo en het hartje ziet kloppen valt dat gevoel ook gelijk weg vooral bij mijn vriend was dat goed te merken hihi die was nog zenuwachtiger dan ikzelf
Hier woensdag op precies 7 weken....pffff....zooooooo eng.. Mijn 7e zwangerschap......Uit de zesde is mijn jongste geboren..... Ben zoooooo nerveus, 5 keer een missed abortion, een keer goede zwangerschap...wat zou er dit keer te zien zijn??
Oh spannend hoor al die echo's die bijna plaats gaan vinden. Twobys dat is wel extra spannend zeg! Hier afgelopen dgn door Sinterklaas drukte en andere dingen er niet mee bezig geweest maar denk er nu weer stiekem aan. As woensdag is t eindelijk zover. Hoop van iedereen positieve berichten te mogen lezen aankomende week. Liefs Genesis
Wat een verschil in echotermijnen zeg! Ik ben stiekem toch wel blij met de echo met 7 weken! Wil toch wel erg graag weten of t hartje klopt! Weet dat je dan ook risico loopt op dat t alsnog mis gaat, maar ja dat kan met 10 weken ook nog (kansen natuurljk steeds kleiner naarmate t vordert). Voor degenen die na t weekend zijn, heel veel succes ik hoop op allemaal geslaagde echo's. Voor degenen die nog tot 10 weken moeten wachten:3 weekjes zijn niets op de maanden die nog voor ons liggen, met een beetje afleiding zijn die weken zo voorbij en jullie krijgen vast een mooiere echo (al weer meer mensje te zien bedoel ik daarmee) dan de 7wekers!
Buhhh ik voeg me ook toe. Ben zo nerveus. Heb het idee dat ik een blaasontsteking heb, moet echt heel veel plassen en veel buikpijn. Ben er op van de zenuwen van. Ga maandag een plasje brengen na de huisarts als daar niks uit komt, wil ik toch graag bellen voor een eerdere echo als dit mogelijk is om me gerust te stellen. 10december duurt nog zolang dan.
Een vraagje aan alle dames hier... in welke gevallen gaat een vroege echo via de verloskundige en in welke gevallen via de gynaecoloog/zh? Als je alleen staat ingeschreven bij de verloskundige, en ivm een vorige miskraam vraag je om een vroege echo, krijg je dat bij hen dan ook altijd?
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik krijg de eerste echo in het zkh ivm de mmm. Als alles goed is mag ik pas over na de verloskundige!
Amoura: mij is verteld dat de verloskundige op z'n vroegst een echo doet rond 9 wkn ivm een aantal testen waar je voor kunt kiezen waaronder nekplooimeting. Maar dat is per verloskundige praktijk anders. Ook doen ze hier bij mij enkel een vroege echo omdat ik dat zelf wil (kreeg de keus) maar moet r dan wel voor betalen. Dat is rond 9 wkn. As week heb ik de 1e echo ivm mmm. Net wat hier al eerder is gezegd, wanneer alles goed is mag je naar de verloskundige.
Bij mijn verloskundigenpraktijk doen ze de intake tussen 7-8 weken, daar hoort de echo gewoon bij. Of ik m zelf moet betalen weet ik niet, dat zou best kunnen omdat in het zorgpakket alleen de termijn en 20 weken echo zit (+medische noodzaak echo's natuurlijk). Omdat ik de keuze had uit meerdere praktijken zag ik wel dat het erg verschilde. Sommige praktijken doen de intake en echo met 9-11 weken. Ik wilde liever wat vroeger, met risico dat je nog geen duidelijkheid krijgt, dan met 11 weken dus heb dat ook me laten weten in de afweging van de keuze voor een praktijk (goed gevoel bij site en afstand waren andere overwegingen) Volgens mij is het ook deels een kwestie van je zorgen delen en vragen. Mijn beste vriendin zou eigenlijk pas echo krijgen half december maar maakte zich zorgen en heeft gewoon een eerdere afspraak in kunnen plannen. Stress is ook een negatieve ontwikkelingsfactor dus als je er echt heel veel last van hebt, bespreekbaar maken! Hou er wel rekening mee dat een vroege echo ook onzeker blijft (zowel goede als slechte uitslag) dus bedenk voor jezelf ook wat dan meer en minder stressvol is!
Hmm oke ik dacht dus dat je via de vk standaard een vroege echo kreeg als het eerder mis was gegaan, maar dat is dus niet zo. Zijn er toevallig dames uit Amsterdam aanwezig die weten bij welke praktijken ze wel vroege echo's doen?