De meningen en ervaringen zijn dus erg verdeeld. Op dit moment staat voor mij de datum al gepland. Wij gaan de test dus wel laten uitvoeren. Redenen hiervoor: - zou achteraf mezelf schuldig kunnen voelen? - zou de keuze om verder onderzoek te laten uitvoeren obv kansberekening als nog kunnen maken. ( dit is het moeilijkste, zou niet weten wat te doen als de uitslag negatief zou zijn. Alles stap voor stap. - velen landen hebben dit onderzoek als vast onderdeel (België en Israël) Zou ook niet voor niks zijn. Maar heel eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds, maar kop in het zand steken is geen optie. Verantwoordelijkheid nemen. Elk termijn stap voor stap met alle leuke en minder leuke dingen. Gr. Merqies
Ik ben 40,dus risicogroep. Ik wilde eerst geen onderzoek laten doen, toch maar gedaan na overleg met VK. Wij kregen de uitslag 1:54 op Down,de beide andere aandoeningen waren een hele lage kans. Wij wisten van te voren dat we geen VWP wilde laten doen ivm kleine kans op miskraam dus ik had er achteraf wel spijt van dat ik het onderzoek heb laten doen omdat het zeker de eerste dagen heel veel verdriet en stress meebracht. Er bestaat nog steeds de kans op een Downkindje maar het kan net zo goed een gezond kindje zij wat dat betreft. En ik stop tot de 20 weken echo wel mijn kop in het zand, ik denk er zo min mogelijk aan en geniet van de schopjes die ik in mijn buik voel. Succes
Wij moeten ook gaan beslissen of we dit willen. Door mijn leeftijd (bijna 39) zouden we een verhoogde kans hebben. Kan het zo zijn dat je na de combinatietest juist ook een lagere kans te horen krijgt?