Je kan jezelf toch niet zomaar uitschrijven in Nederland als je vervolgens gewoon blijft wonen waar je woont. Al je verzekeringen worden stopgezet, je eventuele toeslagen of uitkeringen vervallen, geen pensioenopbouw meer, je kan geen identiteitskaart of rijbewijs eventueel verlengen of aanvragen. Als je bent ingeschreven bij de Kvk vervalt je inschrijving en wordt je bedrijf stop gezet, inschrijvingen bij woningcorporaties of inschrijvingen op huurwoningen worden stopgezet. Als je je uitschrijft ben je niet meer belastingplichtig, echter als blijkt dat jij gewoon al die tijd in NL bent blijven wonen zonder belasting te betalen kan de belastingdienst besluiten dit gewoon terug te vorderen. Zo simpel is het niet.
Snap ik, zo heerlijk om ziek te zijn Alsof je een diploma krijgt, gefeliciteerd, je hebt status corona gehaald
Ja maar waar ga je heen dan? Je moet minimaal 8 maanden weg zijn dan, waar ga je in die tijd heen? Emigreren naar Duitsland of België is nou ook niet echt een optie. En ook daar moeten ze dan naar school en daar zijn de regels veel strenger. En dan kom je weer terug, en dan? Dan moet je kind weer naar school?
Voor ons is dit ook geen optie. Maar wanneer je bijvoorbeeld gaat rondreizen dan mag het volgens mij. ( als je toevallig net die ambitie hebt, dan moet je dat dus gaan combineren ) alleen moet je dan alsnog onderwijs geven terwijl je weg bent.
Ben al ziek geweest Net de ggd gesproken. We kunnen uitgaan van vals negatief afgelopen week en mag tellen vanaf eerste klachtendag dus afgelopen dinsdag dag 1. Overigens vond hij het niet gelijk grappig toen ik zei dat ik op m'n werk was Hij adviseerde wel om de 7 en 4 jarige nog te laten testen omdat je niet weet wat ze met qr etc gaan doen. Plus als klas in quarantaine moet binnen 8 weken zouden ze na 5 dagen weer mogen ipv 10 en als ze dan moeten testen best positief kunnen testen waardoor ze juist langer moeten ipv korter mogen
Hier vandaag ook een knalpositieve zelftest. Zojuist naar de GGD gereden voor een test. Heb koorts en erge keelpijn maar het is prima te doen vooralsnog (klopt af).
Beterschap voor de positief getesten. Hopelijk knappen jullie snel weer op. En fijn, dat jullie nu een vinkje achter de hand kunnen hebben
Klopt ik bedoelde inderdaad echt weg gaan uit Nederland. Ken ondertussen meerdere mensen die met een camper door Europa reizen en dus thuisonderwijs geven. Geen idee hoe het werkt als je terugkomt, zolang je jezelf niet inschrijft bij een gemeente kan je denk ik door gaan met thuisonderwijs.
Beterschap voor de positief getesten. Zelf helaas vanmorgen negatief getest, baalde echt dat er maar 1 streepje te voorschijn kwam.